Problemer med grafik-kort
Fra : CybaMerc

Dato : 05-08-01 18:22

Hej

Jeg har et problem med mit gfx-kort, som jeg håber I kan hjælpe med.

Jeg har lige opgraderet min computer; men der er lidt problemer med
grafik-kortet (GF2 MX 400). Det, der sker er, at når jeg rykker ved en
scroll bar låser skærmen. Jeg kan stadig flytte markøren; men resten
er fastlåst. Jeg har umiddelbart prøvet alt; men intet har afhjulpet
problemet. Grafik-kortet er blevet installeret både med de medleverede
drivere, nye drivere fra producentens hjemmeside samt Nvidias
reference drivere. Motherboardet er installeret med de nyeste
VIA-drivere både med og uden det der AGP turbo-stads. Winblows
rapporterer ikke om problemer, og den brugte IRQ er 10. Jeg har også
prøvet at disable com 1 og 2 for derefter at tildele gfx-kortet IRQ 3;
men det lavede bare rod i det hele, da jeg ikke umiddelbart kan
geninstallere driverne så de virker (go figure). Jeg bruger iøvrigt
mit gamle kort lige nu (Matrox Mystique) som også kører på IRQ 10 og
fungerer fint.

Jeg kørte også lige DX8a diagnostics, og kortet kunne ikke klare den
sidste DirectDraw test (full screen bouncing balls) og D3D-testen.
AGP-texturing-testen fungerede dog.

Mit system er som følger:
MD Athlon 1 GHz (133/266)
Abit KT7a (VIA KT133a)
Prolink PixelView GF2 MX 400 (32 MB)
Sound Blaster AWE64
Et eller andet RealTek NIC
512 MB PQI PC133
2 IBM DeskStar UDMA 100 HDDs (begge er tilsluttet; men kun den ene er
aktiveret)
Plextor PlexWriter 32x (IDE)
Floppy drev :P
230 W Enlight PSU (virker som om den klarer alting fint)

Kører med Winblows 98.

Nogle, der ved, hvad problemet kan være? Har haft lignende oplevelser
måske (det burde jo trods alt en forholdsvis alm. konfig.)?

BTW, kan jeg bruge andre producenters drivere til mit GF2 MX?
PixelView-driverne virker lidt skumle :/

Fra : Stefan Greulich

Dato : 06-08-01 18:46

CybaMerc <CybaMerc@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f10rmt0onmg3quau91i2s1uit22rjiuf99@4ax.com...

<snip>

> Jeg kørte også lige DX8a diagnostics, og kortet kunne ikke klare den
> sidste DirectDraw test (full screen bouncing balls) og D3D-testen.
> AGP-texturing-testen fungerede dog.

<snip>

Har du prøvet at opdatere dit grafikkorts bios?
(mit gfx-kort (GeForce 256 DDR) kunne heller ikke klare DX's D3D tests efter
jeg havde opdateret driverne, og da jeg så prøvede de gamle drivere ville
det stadigvæk ikke, så opdaterede jeg bios, og vupti!)

Stefan Greulich aka RHG005Jr.