/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor finder jeg sådan et starter relæ?
Fra : MicJen


Dato : 29-05-10 17:01

Leder efter et:
Hitachi MS5D-191 - 12V/150A

Er det til at opdrive her i DK?

 
 
Thomas (30-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 30-05-10 00:29



Den 30/05/10 01.01, MicJen skrev:
> Leder efter et:
> Hitachi MS5D-191 - 12V/150A
>
> Er det til at opdrive her i DK?

Relæet findes på en Aprilla Tuono model 2007, så måske hos importøren?
Sidder vist også på en KTM LC4..?

/Ths

Armand (30-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-05-10 01:15

Thomas skrev:
>
>
> Den 30/05/10 01.01, MicJen skrev:
>> Leder efter et:
>> Hitachi MS5D-191 - 12V/150A
>>
>> Er det til at opdrive her i DK?
>
> Relæet findes på en Aprilla Tuono model 2007, så måske hos importøren?
> Sidder vist også på en KTM LC4..?
>
Et starter-relæ er blot et starter-relæ!
Finder du ét med samme 'styrke' er det brugeligt og det største problem
kan være monteringen.
Men det er tosset at købe et originalt til fuldfed pris hvis man kan
skaffe et uoriginalt til 350-500kr eller et tilfældigt ophugget til en
'hund'!

Prøv at beskrive hvorledes det ser ud og er monteret og se om nogen kan
byde nd med et alternativ!

--
Armand.

Thomas (30-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 30-05-10 09:54



Den 30/05/10 02.15, Armand skrev:
> Thomas skrev:
>>
>>
>> Den 30/05/10 01.01, MicJen skrev:
>>> Leder efter et:
>>> Hitachi MS5D-191 - 12V/150A
>>>
>>> Er det til at opdrive her i DK?
>>
>> Relæet findes på en Aprilla Tuono model 2007, så måske hos importøren?
>> Sidder vist også på en KTM LC4..?
>>
> Et starter-relæ er blot et starter-relæ!
> Finder du ét med samme 'styrke' er det brugeligt og det største problem
> kan være monteringen.
> Men det er tosset at købe et originalt til fuldfed pris hvis man kan
> skaffe et uoriginalt til 350-500kr eller et tilfældigt ophugget til en
> 'hund'!
>
> Prøv at beskrive hvorledes det ser ud og er monteret og se om nogen kan
> byde nd med et alternativ!
>

OK - men nu spurgte han jo om et specifikt relæ. Havde han spurgt om råd
til en Honda ville jeg heller ikke anbefale ham at købe en Yamaha, fordi
en motorcykel med samme styrke er same shit

Armand (30-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-05-10 12:03

Thomas skrev:
>
>
> Den 30/05/10 02.15, Armand skrev:
>> Thomas skrev:
>>>
>>>
>>> Den 30/05/10 01.01, MicJen skrev:
>>>> Leder efter et:
>>>> Hitachi MS5D-191 - 12V/150A
>>>>
>>>> Er det til at opdrive her i DK?
>>>
>>> Relæet findes på en Aprilla Tuono model 2007, så måske hos importøren?
>>> Sidder vist også på en KTM LC4..?
>>>
>> Et starter-relæ er blot et starter-relæ!
>> Finder du ét med samme 'styrke' er det brugeligt og det største problem
>> kan være monteringen.
>> Men det er tosset at købe et originalt til fuldfed pris hvis man kan
>> skaffe et uoriginalt til 350-500kr eller et tilfældigt ophugget til en
>> 'hund'!
>>
>> Prøv at beskrive hvorledes det ser ud og er monteret og se om nogen kan
>> byde nd med et alternativ!
>>
>
> OK - men nu spurgte han jo om et specifikt relæ. Havde han spurgt om råd
> til en Honda ville jeg heller ikke anbefale ham at købe en Yamaha, fordi
> en motorcykel med samme styrke er same shit

Man kan jo godt lede en spørger i en retning som han ikke selv havde øjnet!

Hvad hvis han havde spurgt til hvilken årgang af CBR600 der var bedst
til off-road kørsel - Ville du så have bidt dig i tungen og nævnt den
letteste CBR frem for at gøre opmærksom på mere velegnede modeller end CBR?

--
Armand.

MicJen (30-05-2010)
Kommentar
Fra : MicJen


Dato : 30-05-10 13:55

Ja, jeg kunne naturligvis have kommet med en længere udredning fra start.

Men altså jeg ønsker netop at undgå at investere i et org. relæ til en
Aprilia SL1000, og lidt Sherlock Holmes arbejde har altså afsløret at netop
dette Hitachi relæ anvendes til andre Aprilia modeller og sågar andre
mærker, f.eks. BMW.

Det originale relæ (fra de lidt ældre MCer) er i følge mange kloge Aprilia
folk underdimensioneret og derfor anbefales det at skifte det.

Derfor søger jeg lige præcis dette relæ.




Ib Jakobsen (30-05-2010)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-05-10 16:14

Den 30-05-2010 14:54, MicJen skrev:
> Ja, jeg kunne naturligvis have kommet med en længere udredning fra start.
>
> Men altså jeg ønsker netop at undgå at investere i et org. relæ til en
> Aprilia SL1000, og lidt Sherlock Holmes arbejde har altså afsløret at netop
> dette Hitachi relæ anvendes til andre Aprilia modeller og sågar andre
> mærker, f.eks. BMW.

Ja, og er man lidt inde i tingene så ved man at en starter til en
K-model er den samme der sidder på større ældre Suzuki. En koster bare
en brøkdel til en K-model. Også kan der skaffes reservedele til
latterligt små beløb. Så Armands justering af indsparket er lige den
høst som kan få en over bakketoppen.

Den med relæet har vist været inde over før. Men ellers kan det lokale
elektroværksted måske hjælpe. Der sidder en masse relæer i telekoplifte
og den slags. Og de lever et hårdt liv. Og er måske en overvejelse værd.

--
MVH
Ib Jakobsen

Armand (30-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-05-10 17:00

Ib Jakobsen skrev:
>
>
> Den med relæet har vist været inde over før. Men ellers kan det lokale
> elektroværksted måske hjælpe. Der sidder en masse relæer i telekoplifte
> og den slags. Og de lever et hårdt liv. Og er måske en overvejelse værd.
>
Det skulle da lige være dét der starter hydraulikpumpens motor!
Der er stor forskel på en lifts styre-relæer, der mest af alt svarer til
et blink-relæ af kapacitet, og et start-relæ der skal sørge for at
starter-kontakten ikke smelter ned p.g.a. de 800-1000 Watt en
selvstarter trækker!

Det relæ der specifikt spørges til er således også benævnt som 12V/150A!

Hvis man går ud på ophugs-markedet skal man nok ikke nøjes med et fra en
CB400f, men et fra en tilsvarende 1000-kubikkers V2'er!

--
Armand.

Ib Jakobsen (30-05-2010)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-05-10 19:09

Den 30-05-2010 17:59, Armand skrev:

> Det skulle da lige være dét der starter hydraulikpumpens motor!

Ja da!!. Med to udråbstegn.



> Der er stor forskel på en lifts styre-relæer, der mest af alt svarer til
> et blink-relæ af kapacitet, og et start-relæ der skal sørge for at
> starter-kontakten ikke smelter ned p.g.a. de 800-1000 Watt en
> selvstarter trækker!

Nu har jeg ikke lige undersøgt hvad en starter til en motorcykel
trækker. Altså på større modeller. Men 800-1000W er hvad en moderne
bildieselmotor kræver.



>
> Det relæ der specifikt spørges til er således også benævnt som 12V/150A!

De ligger også der op af. Grunden til jeg nævner dem er at de har
rigtigt mange start/stop ved manøvrering.

>
> Hvis man går ud på ophugs-markedet skal man nok ikke nøjes med et fra en
> CB400f, men et fra en tilsvarende 1000-kubikkers V2'er!

Jeg har set den type jeg nævner anvendt på pumpede HD.



--
MVH
Ib Jakobsen

Thomas (30-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 30-05-10 15:35



Den 30/05/10 13.03, Armand skrev:
> Thomas skrev:
>>
>>
>> Den 30/05/10 02.15, Armand skrev:
>>> Thomas skrev:
>>>>
>>>>
>>>> Den 30/05/10 01.01, MicJen skrev:
>>>>> Leder efter et:
>>>>> Hitachi MS5D-191 - 12V/150A
>>>>>
>>>>> Er det til at opdrive her i DK?
>>>>
>>>> Relæet findes på en Aprilla Tuono model 2007, så måske hos importøren?
>>>> Sidder vist også på en KTM LC4..?
>>>>
>>> Et starter-relæ er blot et starter-relæ!
>>> Finder du ét med samme 'styrke' er det brugeligt og det største problem
>>> kan være monteringen.
>>> Men det er tosset at købe et originalt til fuldfed pris hvis man kan
>>> skaffe et uoriginalt til 350-500kr eller et tilfældigt ophugget til en
>>> 'hund'!
>>>
>>> Prøv at beskrive hvorledes det ser ud og er monteret og se om nogen kan
>>> byde nd med et alternativ!
>>>
>>
>> OK - men nu spurgte han jo om et specifikt relæ. Havde han spurgt om
>> råd til en Honda ville jeg heller ikke anbefale ham at købe en Yamaha,
>> fordi en motorcykel med samme styrke er same shit
>
> Man kan jo godt lede en spørger i en retning som han ikke selv havde øjnet!
>
> Hvad hvis han havde spurgt til hvilken årgang af CBR600 der var bedst
> til off-road kørsel - Ville du så have bidt dig i tungen og nævnt den
> letteste CBR frem for at gøre opmærksom på mere velegnede modeller end CBR?
>

Nu er dit eksempel vel også lidt ekstremt.

/Ths.

MicJen (31-05-2010)
Kommentar
Fra : MicJen


Dato : 31-05-10 23:16

http://mc-butikken.dk/ havde det.
De har faktisk en hel del, men jeg skulle have et par andre dele, så
det blev til en bestilling ved speedaway.co.uk.
De havde det relativt billigt (23£ for relæet).

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste