Blåbærbuske
Fra : Edwin Elowsson

Dato : 24-05-10 08:54

Hej
Skal man have 2 blåbærbuske for at de giver bær ?

--
Edwin

Som altid er på jagt efter opgaver/freelance job inden for Autocad,
Inventor, Mastercam, Alphacam, CNC programmering ect.

Fra : jos

Dato : 24-05-10 09:37

Edwin Elowsson wrote:
> Hej
> Skal man have 2 blåbærbuske for at de giver bær ?
er blåbær en busk?
- eller mener du solbær?

i begge tilfælde iøvrigt kun hvis du vil have ~dobbelt så mange bær!

finn

Fra : Werner C. Klausen

Dato : 24-05-10 11:54

jos wrote:
> er blåbær en busk?
> - eller mener du solbær?

Ja, utroligt hvad man kan klone/pode nu om stunder ;) Det varer nok ikke
længe før man kan få jordbærtræer også.

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 24-05-10 12:34

Der kan i bare se hvad jeg ved om havebrug, men jeg havde lovet at spørge på
vejne af hende der bestemmer i haven (og alle de andre steder )

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-05-10 20:27

On Mon, 24 May 2010 12:53:32 +0200, "Werner C. Klausen" <xx@xxx.com>
wrote:

>Ja, utroligt hvad man kan klone/pode nu om stunder ;) Det varer nok ikke
>længe før man kan få jordbærtræer også.

Du kan i hvert fald allerede få en jordbærbusk.... Ikke at den har noget
med jordbær at gøre, ud over frugter der ligner
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 24-05-10 10:39

"Edwin Elowsson" <edwin01@live.dk> skrev
> Skal man have 2 blåbærbuske for at de giver bær ?

Det siges at to sorter er godt for frugtsætningen. Solbær, Ribs klarer sig
solo.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-05-10 20:29

On Mon, 24 May 2010 09:53:38 +0200, "Edwin Elowsson" <edwin01@live.dk>
wrote:

>Skal man have 2 blåbærbuske for at de giver bær ?

De fleste blåbærbuske skal have fremmedbestøvning, dvs. to forskellige
sorter for en sikker og god frugtsætning. Der er dog de sidste par år
kommet sorter som er selvbestøvende. F.eks 'Sunshine Blue' og 'Darrow'
hører til disse. Det anbefales dog stadig at have to sorter for en god
og sikker bestøvning.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/