Problemer med Firefox: 302 Moved
Fra : Martin Heller

Dato : 24-05-10 17:30

Hvis jeg forsøger at gå på f.eks. www.google.com viser Firefox en side
med titlen "302 Moved" og teksten "The document has moved here", hvor
"here" er et link til www.google.dk.

Det samme sker ikke hvis jeg bruger f.eks. konqueror til at tilgå nettet.

Min firefox er version 3.6.3 installeret vha. Synaptic.

$ firefox -v
Mozilla Firefox 3.6.3, Copyright (c) 1998 - 2010 mozilla.org

Mit system er Ubuntu med seneste opdateringer installeret vha. Synaptic.

$ lsb_release -a
No LSB modules are available.
Distributor ID: Ubuntu
Release: 10.04
Codename: lucid

Jeg har prøvet at søge efter denne fejl, men kan kun finde sider, der
henviser til spyware/malware på Windows-systemer. Hvad skyldes denne
browseropførsel på Linux, og hvad kan jeg gøre for at få det rettet?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-10 17:32

Martin Heller <mr_heller@yahoo.dk> writes:

> Jeg har prøvet at søge efter denne fejl, men kan kun finde sider, der
> henviser til spyware/malware på Windows-systemer. Hvad skyldes denne
> browseropførsel på Linux, og hvad kan jeg gøre for at få det rettet?

Check de sprog som browseren er sat op til at acceptere (og som kommer
med i http-requested). Det er min formodning at din Firefox har "da"
først, og Konqueror ikke har.

Fra : Martin Heller

Dato : 24-05-10 17:43

On 2010-05-24 18:31, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Check de sprog som browseren er sat op til at acceptere (og som kommer
> med i http-requested). Det er min formodning at din Firefox har "da"
> først, og Konqueror ikke har.

Jeg har kun engelsk i Firefox:

Firefox Preferences -> Content -> Languages -> Languages in order of
preference:

English/United States [en-us]
English [en]

og ikke andre.

Problemet er opstået i dag. Jeg har ikke tidligere oplevet dette.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-10 18:09

> [...]
> English [en]
>
> og ikke andre.
>
> Problemet er opstået i dag. Jeg har ikke tidligere oplevet dette.

Sært. Jeg har ikke andre forslag :(

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-05-10 19:38

Den Mon, 24 May 2010 18:43:03 +0200 skrev Martin Heller:

> Problemet er opstået i dag. Jeg har ikke tidligere oplevet dette.

Har du prøvet igen?
Med dansk IP adresse og dansk sprog kan jeg slet ikke komme ind på
google.com, men bliver sendt til google.dk

--
Karl Erik.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 24-05-10 20:54

Martin Heller skrev:
> [...]
>
> Det samme sker ikke hvis jeg bruger f.eks. konqueror til at tilgå nettet.
>
> Min firefox er version 3.6.3 installeret vha. Synaptic.

det er google der gør det, ikke firefox:

$ lynx -head -dump http://www.google.com
HTTP/1.0 302 Moved Temporarily
Location: http://www.google.dk/
Cache-Control: private
Date: Mon, 24 May 2010 19:41:25 GMT
Server: gws
Via: 1.0 .:8000 (squid)
Connection: close

Besynderlig nok forbliver min firefox på www.google.com
... så måske google/cookie opsætning der er årsag.
For andre browsere jeg ikke bruger så ofte, de går fra google.com
til google.dk

ja, det må være cookies:
Prøv linket "Google.com in English" på google.dk ... ;)
så kan du fremover gå til begge versioner uden at blive
omdirigeret.

Fra : Martin Heller

Dato : 24-05-10 21:19

On 2010-05-24 21:53, Frank Damgaard wrote:

> det er google der gør det, ikke firefox:
>
> $ lynx -head -dump http://www.google.com
> HTTP/1.0 302 Moved Temporarily
> Location: http://www.google.dk/

Det var ikke omdirrigeringen, der generede mig. Det var den manglende
omdirrigering Jeg fik en side med "302 Moved" og et link til den
danske Google. Det virker igen nu, så problemet var kun midlertidigt, og
jeg ved desværre ikke hvorfor, det opstod (og hvorfor kun Firefox var
påvirket).

Det vil jeg prøve. Tak.

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-05-10 22:45

Martin Heller wrote:

> Jeg bliver rigtigt nok omdirrigeret til google.dk når jeg skriver
> google.com i addresselinjen, men det plejer jeg også at blive.

Omdirigeringen kan du undgå ved en passende opsætning i din Google cookie
(kan ikke huske hvilken).

--
Jesper Lund