MS Windows
briani 27239
Software installering med Flash Installer?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-05-10 16:44

En god veninde har lige købt sig en ny HP 3-i-1 printer/scan/copy. Den
medflg. software CD er så ny, at den åbenbart har en ny ver. af Flash
Installer til installering af softwaren.

De første par gange, hun prøvede at installere, stod den bare og kørte i
godt 6 timer uden at komme videre, hvorefter hun så ringede til mig...
Jeg anbefalede at tvanglsukke installeringen og hente den nyeste
FlashPlayer og installere den, før hun prøvede igen, hvilket hun så
gjorde. Og ganske rigtig... Installering gik denne gang smertefrit.

Hendes computer er en 17" professionel HP prod. dec.2009 med Win7
Ultimate og printeren en PhotoSmart C4680 fra mar.2010... Utroligt det
skulle give så store problemer...

Jeg har ikke den store kendskab til Win7, men åbenbart nok til, at jeg
alligevel kunne hjælpe, - men måske også lige så meget, fordi, jeg véd,
der har været store problemer med Adobe FlashPlayer 10.0.x, som var den
ver., der lå på maskinen. - Det gælder også på WinXP Pro og på Mac OS X.
Så det er da vist godt, Adobe nu får et 'hak over tuden' ved, at så
mange nu vil droppe Flash til fordel for HTML5. - Det kan jo være, det
får dem til at oppe sig noget.

mvh. Erik Richard

Fra : Jakob

Dato : 23-05-10 18:03

On Sun, 23 May 2010 17:44:17 +0200, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> Så det er da vist godt, Adobe nu får et 'hak over tuden' ved, at så
> mange nu vil droppe Flash til fordel for HTML5. - Det kan jo være, det

Problemet i det tilfælde er ikke Flash som sådan men de kegler der har
lavet CD'en. Der er ikke lavet noget den kan lave fall-back til hvis den
ikke finder en kompatibel flashplayer, det er ikke Adobes skyld

Og det er da vist kun Apple der vil droppe Flash.
--

/Jakob
Battle Against Any Raid Five

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-05-10 18:26

Jakob skrev:

>Og det er da vist kun Apple der vil droppe Flash.

Nej, jeg ser også frem til at skidtet er helt væk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-05-10 20:13

Jakob wrote:

> Problemet i det tilfælde er ikke Flash som sådan men de kegler der har
> lavet CD'en. Der er ikke lavet noget den kan lave fall-back til hvis den
> ikke finder en kompatibel flashplayer, det er ikke Adobes skyld

Ja, OK, det kan forklare noget, men ikke alt. - Hvorfor vil en nyere
FlashInstaller ikke kommunikere med en FlashPlayer 10.0.x, men godt med
en 10.1.x?

> Og det er da vist kun Apple der vil droppe Flash.

Nej, der er flere nu. Opera står også af på Flash, Mozilla (Firefox +
Thunderbird) går også med. I det sidste nyhedsbrev, jeg fik fra
SUN/Oracle ymter de også noget om, at de overvejer at melde fra. - Flere
af de store producenter af webdesignprogrammer har også været ude og
give Flash en bandbulle, og det seneste, jeg har læst, er at Microsoft
overvejer det. Og Filemaker har meldt ud, at de ikke vil lave nogen form
for integrationsmuligheder til Flash i deres WebCompagnon del... - Så
det er ikke bare Apple...

mvh. Erik Richard

Fra : Rado

Dato : 24-05-10 05:22

On Sun, 23 May 2010 21:13:04 +0200, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>overvejer det. Og Filemaker har meldt ud, at de ikke vil lave nogen form
>for integrationsmuligheder til Flash i deres WebCompagnon del... - Så

Hm, det er måske grunden til at jeg lige har fået et helt usandsynligt
godt opgraderingstilbud på Swish Flashdesigner. Undrede mig lidt over
den uhyrligt lave pris...

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Jakob

Dato : 24-05-10 12:52

On Sun, 23 May 2010 21:13:04 +0200, Erik Richard Sørensen wrote:

> Ja, OK, det kan forklare noget, men ikke alt. - Hvorfor vil en nyere
> FlashInstaller ikke kommunikere med en FlashPlayer 10.0.x, men godt med
> en 10.1.x?

Svært at sige uden at se selve det actionscript det drejer sig om, men det
betragtes som bad practice kun at kode til nyeste version specielt hvis det
er noget der skal udgives på en CD. Det kan man ikke bebrejde Flash men de
kegler der har lavet koden. Derudover bør man altid lave en fall-back så
hvis den ikke bliver afviklet kommer der noget standard html.

> [...]
> overvejer det. Og Filemaker har meldt ud, at de ikke vil lave nogen form
> for integrationsmuligheder til Flash i deres WebCompagnon del... - Så

Microsoft hyber deres egen Silverlight men hvis de lukker af for at andre
kan lave multimedia plug-ins til deres browser så bliver de efter al
sandsynlighed bombet tilbage til stenalderen af samtlige konkurrenceråd og
-styrelser i den vestlige verden.
Hvis Mozilla skal til at lukke kræver det vel at de lukker af for deres
kode og ændrer hele strategien med at hvemsomhelst kan lave plug-ins. Det
er da en ny strategi fra et af de mest kendte open-source projekter.
Opera ved jeg ikke noget om, men de af SUNs produkter der er interessante
på consumermarkedet er jo også open-source så hvis man har lyst, og det
tror jeg Adobe har, så kan man jo lave alle de plug-ins man gider

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-05-10 16:33

Jakob wrote:

> [...]
> kegler der har lavet koden. Derudover bør man altid lave en fall-back så
> hvis den ikke bliver afviklet kommer der noget standard html.

Det virkede ihvertfald efter, den nyeste FlashPlayer blev installeret,
og det er jo hovedsagen. - Men du har da for såvidt ret, siden HP
plejer at være en af dem, der såvidt muligt laver deres
installationsmedier bagud-kompatible. - Jeg har fx. en gammel PSC-2117
stående, som jeg skal have sat op, da den sagtens dækker mit behov for
farveudskrivning. - Den understøtter Mac helt ned til OS 8.5.1 (8.1 med
USB Driverkit 1.2) og Windows 98 med USB driverkit 1.0, der endda ligger
på 98-CD'øen, men bare ikke installeres. - HP har så valgt nu at
sige, at den serie er så gammel, at de ikke længere vil lave
opdateringer til hverken Mac OS 10.6.x eller Window 7. Til gengæld har
de så beskrevet en work-around til Win7 og anbefale brug af Gutenprint
til OS 10.6, så en 2117 kan stadig godt bruges.

> [...]
> kan lave multimedia plug-ins til deres browser så bliver de efter al
> sandsynlighed bombet tilbage til stenalderen af samtlige konkurrenceråd og

Jeg har aldrig prøvet Silverlight på Windows, og kun én gang på Mac OS X
10.5.8, og /det7 er ikke just nogen fornøjelse...

Men det kan jo være, de har 'set lyset', nu hvor EU Domstolen har givet
dem et ordentligt dunk med en vognstang. - Det er ihvertfald nu muligt
selv at bestemme, hvilken browser, man vil installere og bruge. - Selv
med de seneste opd. til XPPro fik jeg pludselig mulighed for frit at
vælge. - Samtidig kom der en dialog, der 'fortalte mig', at jeg jo
allerede brugte Firefox og Seamonkey, og hvis jeg ikke var interesseret
i at installere eller opdatere andre browsere, skulle jeg blot gå til
næste side.

> Hvis Mozilla skal til at lukke kræver det vel at de lukker af for deres
> kode og ændrer hele strategien med at hvemsomhelst kan lave plug-ins. Det
> er da en ny strategi fra et af de mest kendte open-source projekter.

Jeg tror ikke, Mozilla vil gøre deres kode lukket eller proprietær, men
derimod vil lave det sådan, at man frit vil kunne vælge om man vil bruge
Flash og/eller HTML5 sideordnet - ihvertfald i en overgangsfase...

> Opera ved jeg ikke noget om, men de af SUNs produkter der er interessante
> på consumermarkedet er jo også open-source så hvis man har lyst, og det
> tror jeg Adobe har, så kan man jo lave alle de plug-ins man gider

Det kan jo godt undre, at Opera netop nu springer fra efter at have
vundet over MS, men det kan jo godt skyldes, at de har fundet ud af, at
Flash ikke er fremtiden, når Apple så tydeligt har valgt at stå af på
deres iPods, iPhone og ikke mindst iPad. - Opera Mobile er jo nok pt.
den bedste og hurtigste og bedste browser til mobilt grej - skarpt
forfulgt af Googles nye mobile browser. - Jeg har ikke noget mobilt
gre3j, hvor man kan bruge hverken Opera Mobile eller Googles, men på min
store MacPro med både OS X og XPPro kører den nyeste standard Opera
forrygende hurtig. Jeg foretrækker så Firefox og SeaMonkey, da man endnu
ikke fuldt ud kan styre farvesystemet på Opera, som man kan på de to
Mozilla browsere, da det pga. mit syn er nødvendigt, at jeg skal kunne
ændre på de forskellige farvevalg til både tekst og baggrunde.

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-05-10 18:28

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

printeren en PhotoSmart C4680

Så må man håbe, at hun har et meget lille printbehov, da denne printer er
billig i anskaffelse men uforskammet dyr i drift.
Det er bl.a. lykkedes for HP at lave en sort blækpatron som kun indeholder 4
ml!! - og alligevel koster over 100 kr.
Det er lige før, at det er rekord.

Kurt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-05-10 20:18

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> billig i anskaffelse men uforskammet dyr i drift.
> Det er bl.a. lykkedes for HP at lave en sort blækpatron som kun indeholder 4

Ja, lige nu har hun et minimalt behov. - Hun har planer om senere at
købe en s/h laserprinter og kun bruge HP'en til lidt billeder og til
scanning. - For hendes vedkommende er det også pt. et pladsproblem.

mvh. Erik Richard

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-05-10 22:31

Erik Richard Sørensen skrev:

> at så mange nu vil droppe Flash til fordel for HTML5.

Det varer nok mange år endnu inden html5 bliver
almindelig.

Det fungerer kun i den nyeste Firefox, Crome, Opera
og andre alternative browsere, men ikke i IE 7 og 8,
som er de mest brugte, se:

http://fdim.dk/Statistik/teknik/browserbarometer

Det fungerer i IE9, som endnu ikke er repræsenteret
på listen - og i øvrigt ikke kan installeres på XP eller
ældre.

Jeg husker samtidig tilbage til den tid hvor alle ventede
på at Netscape 4 skulle dø - og IE 4 ville komme med
en opdatering - der gik adskillige år.

Jeg bruger ikke selv Flash, men jeg tror på at der går
mange år før den dør, og endnu flere år inden alle er
med på html5-bølgen.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-05-10 16:05

Allan Vebel wrote:

> Det varer nok mange år endnu inden html5 bliver
> almindelig.

Det tror jeg ikke, du skal være så sikker på...

> [...]
>
> Det fungerer i IE9, som endnu ikke er repræsenteret
> på listen - og i øvrigt ikke kan installeres på XP eller

Jeg bruger slet ikke IE selv, og min veninde kun, når hun skal logge på
et bestemt skolenetværk, - ellers er det Firefox, vi begge bruger +
SeaMonkey for mit vedkommende.

> Jeg husker samtidig tilbage til den tid hvor alle ventede
> på at Netscape 4 skulle dø - og IE 4 ville komme med
> en opdatering - der gik adskillige år.

Ja, for 128-bits versionen af Netscape, men 56-bits versionen røg da
meget hurtigt ud, da US Defense Office gav lov til at alle kunne bruge
128-bits versionen uden tilladelse. - Jeg kan huske, jeg i sin tid måtte
søge om lov til at bruge 128-bits udgaven. - Det var da noget værre
bøvl, men jeg fik tilladelse til det, da jeg dengang havde en amerikansk
baseret samarbejdspartner.

> Jeg bruger ikke selv Flash, men jeg tror på at der går
> mange år før den dør, og endnu flere år inden alle er
> med på html5-bølgen.

Jeg er ikke så sikker på, det vil gå så langsom denne gang... Apple har
jo før dannet skole, og hvis nu iPad'en bliver lige så stor en succes
som både iPods og iPhone, så tror jeg, det vil komme til at gå endda
meget hurtigt - især, hvis MS også melder helt fra...

mvh. Erik Richard

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-05-10 20:29

> Det tror jeg ikke, du skal være så sikker på...

Jeg har fulgt med i webudvikling siden 1998,
og når man ser på hvor lang tid tidligere teknologier
har været undervejs, hvorfor skal jeg så ikke være
sikker her?

> Jeg bruger slet ikke IE selv, og min veninde kun,
> når hun skal logge på et bestemt skolenetværk

http://fdim.dk/Statistik/teknik/browserbarometer
siger at 78 procent fortsat bruger enten IE6, 7 eller
8 - resten er fordelt på andre - hvor Firefox er den
største af de alternative.

Prøv at sammenligne visningen af denne:

http://nettuts.s3.amazonaws.com/373_html5/final/index.html

i IE8 og Firefox eller andet!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-05-10 00:43

Allan Vebel wrote:

> Jeg har fulgt med i webudvikling siden 1998,
> og når man ser på hvor lang tid tidligere teknologier
> har været undervejs, hvorfor skal jeg så ikke være
> sikker her?

Fordi udviklingen er accelereret uhyggeligt meget bare inden for det
sidste godt og vel halve års tid... Bare så sent som i sep/okt 09, var
der ikke ret mange 'almindelige' brugere og webdesignere, der kendte ret
meget til HTML5. Men siden det kom frem i slutningen af jan., at Apple
har droppet Flash og ikke vil udvikle Flash til brug på hverken iPod
Touch, iPhone eller den iPad, der blev præsenteret i januar, så har der
været snakket HTML5 contra Flash i stort set alle kredse.

Og alle de nyeste browsere til Mac understøtter mig bekendt HTML5 -
inkl. Firefox, Camino, Opera og SeaMonkey 2. - Jeg har også lagt mærke
til, at flere websider, der førhen var ret tunge at danse med, nu er
blevet en del hurtigere, så enten har de virkelig fået optimeret også
til brug med Flash, men mange har samtidig HTML5 kodning. Og min
fornemmelse er, at browseren selv detekterer, hvad der er hvad og så
bruger dne bedste løsning. - Det er især tydeligt ved brug af SeaMonkey
1.1.18 mod SeaMonkey 2.0.4. - Stadig lige tunge i 1.1.18, men ca. 2x
hurtigere i 2.0.4...

> http://fdim.dk/Statistik/teknik/browserbarometer
> siger at 78 procent fortsat bruger enten IE6, 7 eller
> 8 - resten er fordelt på andre - hvor Firefox er den
> største af de alternative.

Den statestik tror jeg ganske enkelt ikke på. Du skal jo regne med, at
mange bruger både IE og en anden browser - Opera eller Firefox. Og hvis
Firefox ikke er sat som std. browser i Windows, vil det stadig være IE,
der vil blive registreret som 'standard web browser', selvom man aldrig
bruger den. - Og du glemmer også her, at både den nye SeaMonkey, Firefox
og Opera kan skifte 'ham' så at sige, - at selvom du bruger en af de
tre, kan du sætte dem til at registrere som IE for at omgå "Denne side
kræver Internet Explorer x.xx...". - Og hvorfor nævnes kun Opera 9.x,
når den allerede er oppe på ver. 10.5.3?

- Dvs., at alle tre vil vises på sådan et 'barometer' som værende IE...
- Jeg bruger selv det trick både på OS X og på XPPro til nogle bestemte
websites ved at bruge 'User Agent Switcher', hvilket jo så betyder, at
selv i Mac Os X vil det blive registreret som værende en IE version -
trods det, at IE slet ikke findes til Mac længere...

> Prøv at sammenligne visningen af denne:
>
> http://nettuts.s3.amazonaws.com/373_html5/final/index.html
>
> i IE8 og Firefox eller andet!

Ja, og? - Jeg bruger som sagt ikke IE i nogen som helst version, og der
er såvidt jeg kan se, ingen forskel i hverken Firefox 3.x Mac/Win,
Safari 4.x Mac/Win eller SeaMonkey 2.x Mac/Win - eller i nyeste Camino
til Mac. Og der er heller ingen forskel, hvis jeg sætter Opera 10.5.3
Mac/Win til at agere som IE 8.x, eller om den står til std. visning som
Opera, så jeg kan ikke se, hvad du vil sige med den side...

mvh. Erik Richard

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-05-10 21:16

> Den statestik tror jeg ganske enkelt ikke på.

Det er den officielle danske statistik for den slags,
hvad ville du ellers bruge?

> hvis Firefox ikke er sat som std. browser i Windows,
> vil det stadig være IE, der vil blive registreret som
> 'standard web browser', selvom man aldrig bruger
> den.

Det er noget vrøvl - en browser der ikke bliver brugt
på nettet, sender ikke noget ud til statistikken.

> jeg kan ikke se, hvad du vil sige med den side...

Vise at de nuværende IE-versioner viser html5-sider
meget anderledes end andre browsere, men du
kan jo ikke se det, når du ikke har IE

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-05-10 23:50

Allan Vebel wrote:

> Det er den officielle danske statistik for den slags,
> hvad ville du ellers bruge?

Muligt, men det er stadig ikke en 'officiel' statestik. De eneste
_officielle statestikker i Danmark, man blot nogenlunde kan regne med,
er dem fra Danmarks Statestik... - Og helt ærlig, nok er jeg primært Mac
bruger, men du skal altså ikke bilde mig ind, at Safari skulle være den
fjerde mest brugte browser i Danmark. - Hvis det er det, må der dælme
være mange Windows brugere, der har valgt Safari som std. browser, - og
så god er den altså heller ikke.

> Det er noget vrøvl - en browser der ikke bliver brugt
> på nettet, sender ikke noget ud til statistikken.

Og dog... Se lige mit svar til Carl Drud. IE starter automatisk, når der
er opdateringer fra MS uanset, hvilken browser, der er sat som std.
browser. Og det er lige så sikkert, at jeg bagefter igen skal ind og
sætte Firefox eller SeaMonkey som std. browser efter div. MS opdateringer.

> Vise at de nuværende IE-versioner viser html5-sider
> meget anderledes end andre browsere, men du
> kan jo ikke se det, når du ikke har IE

Ihvertfald ikke før næste større opdatering fra MS, for så kommer den
igen. - Den er ligesom snerler, - den er ikke til at slå ihjel.!

Men jeg har på fornemmelsen, hvad du mener. Jeg bruger primært SeaMonkey
1.1.18 på den her OS X maskine, og kan dér se, at nogle sider vises lidt
anderledes - bl.a. den, du henviser til, men der mangler ikke noget på
siderne, hvilket jeg kan se ved at åbne siderne i både SeaMonkey 1.x og
i fx. Firefox 3.x.

mvh. Erik Richard

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-05-10 00:09

Erik Richard Sørensen skrev:

> Muligt, men det er stadig ikke en 'officiel'
> statestik.

Jo, der det er den der bliver brugt i alle andre'
sammenhænge.

> De eneste officielle statestikker i Danmark,
> man blot nogenlunde kan regne med, er dem
> fra Danmarks Statestik

Har du et link til brug at browsere, så man kan
sammenligne de to?

> Og dog... Se lige mit svar til Carl Drud. IE starter
> automatisk, når der er opdateringer fra MS
> uanset, hvilken browser, der er sat som std.
> browser.

Så er det op til dig at bevise det Jeg mener
fortsat at det er noget vrøvl - en browser sender
ikke noget ud før den er åben, og tæller derfor
ikke med i en statistik. Bevis det modsatte, i
stedet for bare at komme med en påstand - og en
masse om SeaMonkey, som blot forvirrer debatten!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-05-10 01:46

Allan Vebel wrote:

> Jo, der det er den der bliver brugt i alle andre'
> sammenhænge.

Selvom det er den, der bliver brugt, gør det den jo ikke mere
'officiel'... - Du kunne jo fx. tage et kig på de her, - og det er
ganske andre tal, der kommer her...

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
http://www.w3counter.com/globalstats.php
http://marketshare.hitslink.com/browser-market-share.aspx?qprid=0

Og du vil se, de er vidt forskellige - selv de to fra W3C, og de er
fuldt ud lige så 'officielle' eller 'uofficielle', som den du henviser til.

> Har du et link til brug at browsere, så man kan
> sammenligne de to?

Jeg tænker nu mere på det officielle i statestik. - Faktisk aner jeg
ikke, om de laver statestik på den slags også...

> [...]
> ikke med i en statistik. Bevis det modsatte, i
> stedet for bare at komme med en påstand - og en
> masse om SeaMonkey, som blot forvirrer debatten!

Tja, der er såmænd også andre browsere, der sender information ud,
selvom de ikke er startet op. - Det gør fx. også Safari både på Mac og
Windows, når Apple Software Update søger efter nye opdateringer. Selv
SeaMonkey og Firefox gør det, da de jo ruger samme type WebKit som
'kernen' i programmerne.

Og hvad angår 'bevis', så er det for mig at se bevis nok, at der kommer
et IE ikon i både opd.vinduet og i proceslinien, når Microsoft Update
kører, selvom jeg sidder og benytter en anden browser.

mvh. Erik Richard

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-05-10 00:27

Erik Richard Sørensen skrev:

> Og hvad angår 'bevis', så er det for mig at se
> bevis nok, at der kommer et IE ikon

Det er ikke bevis nok - jeg forventede en masse
forskellige seriøse links til din påstand, men det
står helt alene nu

Kommer man med hårdnakkede påstande om det
ene eller det andet, er det en god ide at komme
med beviser og links der understøtter det - ellers
er der der ingen der vil tro på hvad du siger.

Det er sådan jeg har det nu - og ingen bakker dig
op, og hvorfor?

Fra : Rado

Dato : 25-05-10 21:30

On Mon, 24 May 2010 21:29:26 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Prøv at sammenligne visningen af denne:
>
>http://nettuts.s3.amazonaws.com/373_html5/final/index.html
>
>i IE8 og Firefox eller andet!

Ja den ser ikke godt ud i IE8. Men doctype ser nu også noget
ureglementeret ud:

<!doctype html>

Eller skal den være sådan i HTML5?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-05-10 21:52

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev :

><!doctype html>
>
>Eller skal den være sådan i HTML5?

Se
http://dev.w3.org/html5/html4-differences/#doctype
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Rado

Dato : 26-05-10 07:52

On Tue, 25 May 2010 22:51:37 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Se
>http://dev.w3.org/html5/html4-differences/#doctype

OK, tak. God udvikling der simplificerer tingene en hel del.

Fra : Carl Drud

Dato : 25-05-10 17:42

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Og hvis Firefox ikke er sat som std. browser i Windows, vil det stadig
> være IE, der vil blive registreret som 'standard web browser', selvom
> man aldrig bruger den.

Har du nogen dokumentation for dette?

--
Carl

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-05-10 19:35

> [...]

> Windows, når Apple Software Update søger efter nye opdateringer. Selv
> SeaMonkey og Firefox gør det, da de jo ruger samme type WebKit som

Statistikken laves garanteret ud fra Useragent angivelsen i HTTP GET
headeren (på dansk: din browser fortæller webserveren hvem den er).

Brugeren kan selv ændre denne Useragent streng, og i princippet kan man
skrive IE selv om man bruger Firefox. Det er der nok ikke så mange som
gør mere, men en grund til at gøre det kunne være at undgå tåbelige
advarsler om at siderne kun kan vises ordentligt i IE (dr.dk gør stadig
dette visse steder).

--
Jesper Lund