MS Windows
briani 27239
hvordan gemme et fragment fra paint på skr~
Fra : V Hansen

Dato : 19-05-10 18:26

Hej
I xp kunne jeg gemme et fragment fra paint på skrivebordet og derefter lægge
det ind i win fax og billedfremviser og derefter gemme det som jpg.
i win 7 kan jeg klippe fragmentet i paint, men kan ikke lægge det på
skrivebordet , hvad skal jeg ændre for at det kan ske ?
Vibeke

Fra : V Hansen

Dato : 19-05-10 19:51

"V Hansen" <vibs@profibermail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i win 7 kan jeg klippe fragmentet i paint, men kan ikke lægge det på
> skrivebordet , hvad skal jeg ændre for at det kan ske ?

Jeg kan godt se at jeg kan bruge klippeværktøjet, men så frigør jeg ikke
fragmentet fra paint,
det drejer sig om små fragmenter fra skifter, som jeg vil lægge ind i mit
slægtsforsknigsprogram,
så jeg er jo kun interesseret i selve fragmentet.
Vibeke

Fra : Rado

Dato : 21-05-10 06:20

On Wed, 19 May 2010 20:51:04 +0200, "V Hansen" <vibs@profibermail.dk>
wrote:

> [...]
>slægtsforsknigsprogram,
>så jeg er jo kun interesseret i selve fragmentet.

Kender p.t. ikke Paint i Win7, men hvis det er et udsnit af et billede
du vil gemme som jpg eller andet format er der jo mange andre
programmer der kan gøre dette.

Skal det bare være et kvadratisk udsnit kan IrfanView gøre det:

http://irfanview.com

Skal det have andre former kan du f.ex. bruge GIMP:

http://www.gimp.org/

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Mads

Dato : 21-05-10 14:45

wrote:

> [...]
>slægtsforsknigsprogram,
>så jeg er jo kun interesseret i selve fragmentet.

1. Marker det du skal bruge.

2. Klik på Kopier

3. Vælg Ny i menuen uden at gemme noget

4. Klik på Sæt ind ( nu har du kun det du markerede før )

5. Tilpas evt. størrelsen ved at trække i de små håntag i højre side
og i bunden.

6. Gem billedet

Fra : V Hansen

Dato : 22-05-10 18:58

> [...]
>
> 4. Klik på Sæt ind ( nu har du kun det du markerede før )
>
> 5. Tilpas evt. størrelsen ved at trække i de små håntag i højre side

Tak Mads , det virker.
det skulle da også være pokkers om man skulle købe sig til den funktion
når man nu har investeret i 7,eren.
mvh
Vibeke

Fra : Mads

Dato : 22-05-10 22:54

On Sat, 22 May 2010 19:58:26 +0200, "V Hansen" <vibs@profibermail.dk>
wrote:

>Tak Mads , det virker.

Velbekomme.

>det skulle da også være pokkers om man skulle købe sig til den funktion
>når man nu har investeret i 7,eren.

Ja, det ville da være træls.

mvh Mads