MS Windows
briani 27239
Seneste opdatering til win7, hva pokker?
Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-10 15:42

Efter at have installeret de seneste 2 opdateringer der kom her
idag, kan jeg ikke åbne win mail mere. Fjernes opdateringerne,
jamen så kan win mail atter starte. Hva ligger der i de seneste
opdateringer? Er Microsoft træt af os der bruger win mail i win 7
eller?

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-05-10 16:59

"Henning Lund" <hlFJERNDETTE@vestvejr.dk> skrev i meddelelsen
> Er Microsoft træt af os der bruger win mail i win 7 eller?

Åbenbart - hvis du har en version, der ikke er opdateret - så kopier den
over igen - så kører det igen

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-05-10 17:03

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> Åbenbart - hvis du har en version, der ikke er opdateret - så kopier
> den over igen - så kører det igen

- og gem så en kopi af winmail biblioteket, så du kan genoprette det -
hvis de skulle finde på det samme en anden gang....

Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-10 17:45

Jan Vestergaard wrote:

> - og gem så en kopi af winmail biblioteket, så du kan
> genoprette det -
> hvis de skulle finde på det samme en anden gang....
>
> Jan

Jeg fjernede opdateringerne og winmail fungerede igen. Mener du
så, jeg skal kopiere winmail biblioteket, installere updaterne og
så kopiere den gamte winmail bibliotek ind over winmail mappen
igen?

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-05-10 21:28

> [...]
> jeg skal kopiere winmail biblioteket, installere updaterne og så
> kopiere den gamte winmail bibliotek ind over winmail mappen igen?

Din metode er ligeså god

Jeg tog winmail-biblioteket fra en anden PC, der ikke var opdateret og
kopierede over - så fungerede det fint igen

Så vidt jeg kunne se, så var det kun en enkelt .dll fil, der var ændret.

Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 17-05-10 05:27

Jan Vestergaard wrote:

> Jeg tog winmail-biblioteket fra en anden PC, der ikke var
> opdateret og
> kopierede over - så fungerede det fint igen

Nåe ok på den måde

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 17-05-10 16:03

Jan Vestergaard wrote:

> - og gem så en kopi af winmail biblioteket, så du kan
> genoprette det -
> hvis de skulle finde på det samme en anden gang....
>
> Jan

Jan hvordan fik du kopien ind? Jeg har prøvet at overskrive win
mail mappen men kan ikke få lov til det, der står noget med jeg
mangler en tilladelse, hvordan tackler jeg dette?

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 17-05-10 16:11

Henning Lund wrote:

> Jan hvordan fik du kopien ind? Jeg har prøvet at overskrive win
> mail mappen men kan ikke få lov til det, der står noget med jeg
> mangler en tilladelse, hvordan tackler jeg dette?

Det skal lige tilføjes, at jeg ikke har problemer med at
overskrive andre programmer på C drevet

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-05-10 18:44

Jeg fik også en advarsel om OE*.dll (Winmail er jo egentlig bare en OE
med nyt navn ) der ikke kunne overskrives - men jeg kunne fint slette
denne fil og derefter var der ingen problemer.

Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 17-05-10 18:47

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
> fint
> slette denne fil og derefter var der ingen problemer.

Ok dvs du slettede den fil som programmet vil have tilladelse til
at overskrive?

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-10 17:44

Jan Vestergaard wrote:

> Åbenbart - hvis du har en version, der ikke er opdateret - så
> kopier
> den over igen - så kører det igen
>
> Jan
Opdateret, hvad mener du?

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 16-05-10 18:09

"Henning Lund" <hlFJERNDETTE@vestvejr.dk> writes:

> Opdateret, hvad mener du?

Måske at du ikke får opdateret din Win Mail.

http://www.h-online.com/security/news/item/Microsoft-closes-critical-holes-in-Outlook-Express-and-Windows-Mail-998409.html

--
Carl

Fra : Henning Lund

Dato : 16-05-10 18:39

Carl Drud wrote:

> Måske at du ikke får opdateret din Win Mail.
>
> http://www.h-online.com/security/news/item/Microsoft-closes-critical-holes-in-Outlook-Express-and-Windows-Mail-998409.html

Ok jeg bruger den på win 7, så der er ingen opdateringer den vej
igennem. Kan jeg installere danske opdateringer til win mail når
den er på win 7?

Hvis den havde været opdateret, ville der så ikke have været sket
noget?

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 16-05-10 18:54

> [...]

> Ok jeg bruger den på win 7, så der er ingen opdateringer den vej
> igennem. Kan jeg installere danske opdateringer til win mail når den

Jeg ved det ikke. Jeg ville finde mig et andet mail program.

> Hvis den havde været opdateret, ville der så ikke have været sket
> noget?

Jeg tror det ville have været ligemeget. Windows Mail er inkl. i Vista
og *ikke* i Win 7.

--
Carl

Fra : Henning

Dato : 16-05-10 20:53

>Jeg tror det ville have været ligemeget. Windows Mail er inkl. i Vista
>og *ikke* i Win 7.

Det er vist ikke helt rigtigt Win Mail er en del af Windows Live,
som installeres seperat - sammen med Messenger o.a.

Fra : Carl Drud

Dato : 16-05-10 21:06

Henning <no.mail@all.invalid> writes:

> Det er vist ikke helt rigtigt Win Mail er en del af Windows Live,
> som installeres seperat - sammen med Messenger o.a.

Det er Windows /Live/ Mail og ikke Windows Mail. Der er nogen som har
kopieret Windows Mail over fra en Vista installation til en Windows 7
installation.

Der findes endda guider til hvordan på div. sider.

--
Carl