MS Windows
briani 27239
udpakke mange biblioteker på engang
Fra : Ole Andersen

Dato : 16-05-10 07:48

Jeg har fået ca. 300 biblioteker forskellig data af varierende størrelse
som jeg gerne vil have pakket ud på en gang til et samlet bibliotek -
altså således at al indhold fra de ca 300 biblioteker efterfølgende
findes i det databibliotek jeg opretter.
Kan det lade sig gøre ?

mvh Ole

Fra : Per

Dato : 16-05-10 09:30

Ole Andersen wrote:
> [...]
> bibliotek - altså således at al indhold fra de ca 300 biblioteker
> efterfølgende findes i det databibliotek jeg opretter.

7 Zip kan håndtere mange filer på en gang.

http://www.7-zip.org/

mvh. Per

Fra : Ole Andersen

Dato : 16-05-10 11:26

Per skrev:

> 7 Zip kan håndtere mange filer på en gang.
>
> http://www.7-zip.org/
>
> mvh. Per
har hentet og installeret 7-zip men tror ikke den kan det jeg godt kunne
tænke mig. Det er helt almindelige biblioteker med blandet indhold af
forskellig art. Intet er pakket eller lignende. Men i stedet for at åbne
hvert bibliotek og kopiere indholdet over i et dertil skabt bibliotek
f.eks (drev:/Data) ville det være rart hvis jeg kunne markere alle
biblioteker og få indholdet over i (drev:/Data) på en gang

Fra : Edmund

Dato : 16-05-10 09:40

Den 16-05-2010 08:48, Ole Andersen skrev:
> [...]
> altså således at al indhold fra de ca 300 biblioteker efterfølgende
> findes i det databibliotek jeg opretter.

Er det 300 zip eller rar filer du har ?

Har du Winrar, så marker alle filerne, højreklik og vælg extract files.
Vælg hvilken mappe det skal pakkes ud til.
Gå ind i advanced fanen og vælg "Do nok extract paths"

--
Mvh Edmund

Fra : Ole Andersen

Dato : 16-05-10 11:26

Fra : emjeppesen

Dato : 16-05-10 13:45

Ole Andersen skrev:

>Det er helt almindelige biblioteker med blandet indhold af
>forskellig art. Intet er pakket eller lignende. Men i stedet for at åbne
>hvert bibliotek og kopiere indholdet over i et dertil skabt bibliotek

Sikke da et roderi, det vil give

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-05-10 14:01

"Ole Andersen" <ole_b@andersen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> har hentet og installeret 7-zip

Jo - men nu var det Winrar, der blev foreslået her

Winrar kan faktisk godt håndtere en del andre formater end .rar - så det
er en mulighed.

Ellers hent og installer Total Commander - så burde det kunne lade sig
gøre - gratis-versionen har en lille irriterende pause i opstart (for at
få folk til at blive så irriteret, at de betaler for den - og den er
absolut pengene værd) - men efter denne lille pause fungerer
trial-versionen 100%, og kan gøre det ønskede.

Jan

Fra : Ole Andersen

Dato : 17-05-10 19:46

Den 16-05-2010 15:00, Jan Vestergaard skrev:

> [...]
> absolut pengene værd) - men efter denne lille pause fungerer
> trial-versionen 100%, og kan gøre det ønskede.

Hej jan

Jeg bruger totalcommander og har gjort det i mange år, men jeg kan altså
ikke få den til at gøre det jeg ønsker og som du mener den kan. Kan du
være lidt mere præcis.
Jeg vil rigtig gerne bruge totalcommander til at løse mit lille "problem"

mvh Ole

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-05-10 23:48

"Ole Andersen" <Ole_b@andersen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg bruger totalcommander og har gjort det i mange år

Jeg startede i de gamle DOS-dage med Norton Commander - og er nu blevet
lidt "afhængig" af Total Commander

Fint, at du fik det til at fungere

Jan

Fra : Edmund

Dato : 16-05-10 18:52

> f.eks (drev:/Data) ville det være rart hvis jeg kunne markere alle
> biblioteker og få indholdet over i (drev:/Data) på en gang

Gøres i stifinder.
Kom dine 300 mapper i en mappe.
Lav en søgning i mappen med *.*
Marker og kopier alle filerne, ikke mapperne.
Indsæt dem i den ønskede mappe.

Jeg bruger Windows 7

--
Mvh Edmund

Fra : Ole Andersen

Dato : 17-05-10 19:44

Den 16-05-2010 19:51, Edmund skrev:

> [...]
> Kom dine 300 mapper i en mappe.
> Lav en søgning i mappen med *.*
> Marker og kopier alle filerne, ikke mapperne.

Hej Edmund

jeg bruger også windows 7. Jeg forstår godt hvad du skriver men ved
ikke lige hvad du mener...
Jeg har lavet en mappe, hvor jeg nu har lagt 3 af mine 300 mapper ind i.
Mappe ligger på mit D drev og stien er D:\temp\ og her i ligger tre
mapper der hedder A, B og C

Kan du ikke prøve at skrive hvad det er jeg skal gøre - altså sådan lidt
ABC agtigt

På forhånd tak

Ole

Fra : emjeppesen

Dato : 17-05-10 20:36

Ole Andersen skrev:

>D:\temp\ og her i ligger tre
>mapper der hedder A, B og C

Søg i D:\ temp med følgende
*.*
Så finder windows alle filer i tempmappen

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Ole Andersen

Dato : 17-05-10 21:48

Den 17-05-2010 21:35, emjeppesen skrev:

> Søg i D:\ temp med følgende
> *.*
> Så finder windows alle filer i tempmappen
>
> Hilsen emj
> --
>
> lamaguf.dk

tak til alle

Jeg fandt ud af at løse problemet med Totalcommander på den beskrevne
måde og det virkede jo rigtig fint

mvh Ole