MS Windows
briani 27239
Windows værktøj til fjernelse af skad
Fra : Vidal

Dato : 12-05-10 10:49

Jeg kan se Windows update ofte henter den. Er der
nogen, der ved, hvad det er? Jeg har aldrig brugt
det til noget.

Er det til noget? Hvad kan man bruge det til?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : emjeppesen

Dato : 12-05-10 10:56

Vidal skrev:

>Er det til noget? Hvad kan man bruge det til?

Det er Windows defender, som er et rigtig godtanti-popup og
anti-spyvareprogram

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Vidal

Dato : 12-05-10 11:29

Den 12-05-2010 11:56, emjeppesen skrev:

> Det er Windows defender, som er et rigtig godtanti-popup og
> anti-spyvareprogram

Ok, tak. Skal programmet aktiveres?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : J

Dato : 12-05-10 11:55

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, tak. Skal programmet aktiveres?
>
> --
> Venlig hilsen,
>
> Villy Dalsgaard

Jeg håber ikke, du tror på alt, som hr./fru Jeppesen skriver. [Også] denne
gang gættede herren/fruen forkert.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-05-10 11:58

On Wed, 12 May 2010 12:55:23 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>Jeg håber ikke, du tror på alt, som hr./fru Jeppesen skriver. [Også] denne
>gang gættede herren/fruen forkert.

Meget lig dig, som igen præsterede at leverer ingenting.

/Hans

Fra : J

Dato : 12-05-10 12:31

> Meget lig dig, som igen præsterede at leverer ingenting.
>

> /Hans

Jo da. Jeg påviste, at endnu et af hr./fru Jeppesens gætterier er forkert.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-05-10 12:41

On Wed, 12 May 2010 13:30:50 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Jo da. Jeg påviste, at endnu et af hr./fru Jeppesens gætterier er forkert.

Det var så lige præcist det du ikke gjorde, du påstår det, men
underbygger det med absolut ingenting.

/Hans

Fra : J

Dato : 12-05-10 13:06

> Det var så lige præcist det du ikke gjorde, du påstår det, men
> underbygger det med absolut ingenting.
>

> /Hans

Jeg skal ikke underbygge noget som helst. Det, jeg skriver, er korrekt. Jeg
gætter ikke.

Jeg er klar over, at korrekte oplysninger ikke er velsete i disse grupper.
Alligevel tillader jeg mig at gøre opmærksom på faktuelle fejl, når det
passer mig. Ikke når det passer dig.

Fra : Max

Dato : 12-05-10 14:57

Hej J

> Jeg er klar over, at korrekte oplysninger ikke er velsete i disse
> grupper. Alligevel tillader jeg mig at gøre opmærksom på faktuelle
> fejl, når det passer mig. Ikke når det passer dig.

Men du har ikke lyst til at hjælpe ved at fortælle hvad der
er korrekt ?

Max

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-05-10 14:58

On Wed, 12 May 2010 14:06:11 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>Jeg skal ikke underbygge noget som helst. Det, jeg skriver, er korrekt. Jeg
>gætter ikke.
Når du bare skriver som du gør er det pr definition "gætværk", hvis du
underbygger det er det mere konkret.

>Jeg er klar over, at korrekte oplysninger ikke er velsete i disse grupper.
Jo det er, men det ses gerne at man undebygger sine pustulater når der
spørges til det, alm. høflighed tilskriver også dette.

>Alligevel tillader jeg mig at gøre opmærksom på faktuelle fejl, når det
>passer mig.
Hvilket også er ok, men kvaliteten (og dermed troværdigheden) af det
du skriver vil stige hvis du underbygger hvorfor du påstulerer som du
gør.
At bare skrive "Det passer ikke" uden hverken at fortælle "hvad der så
passer" eller "hvorfor det ikke passer", er ganske simpelt stupidt og
gavner ingen.

Jeg har ikke taget stilling til om det udsagn er korrekt eller ej, det
jeg gør opmærksom på er at dit svar ret beset ikke kan bruges til ret
meget.

/Hans

Fra : /John

Dato : 12-05-10 15:07

> At bare skrive "Det passer ikke" uden hverken at fortælle "hvad der så
> passer" eller "hvorfor det ikke passer", er ganske simpelt stupidt og
> gavner ingen.

Jeg kan se, at jeg forlængst har blokeret "J", men kunne ikke huske hvorfor.

Det kan jeg nu :)

Tak Hans.

John

Fra : J

Dato : 12-05-10 15:13

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se, at jeg forlængst har blokeret "J", men kunne ikke huske
> hvorfor.
>
> Det kan jeg nu :)
>
> Tak Hans.
>
> John

Så er det sikkert på tide at skifte afsendernavn og IP-adresse.

Fra : J

Dato : 12-05-10 15:26

> [...]
>
> Jeg har ikke taget stilling til om det udsagn er korrekt eller ej, det
> jeg gør opmærksom på er at dit svar ret beset ikke kan bruges til ret

Mærkelig logik:
En herre eller dame angiver f.eks., at 2+2 = 5. Det er pr. definition
korrekt i en
gruppe som denne, men påstår jeg, det er forkert, så skal jeg dokumentere,
det er forkert, eller jeg skal endda angive det korrekte svar og dokumentere
det.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-05-10 15:31

On Wed, 12 May 2010 16:25:53 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

> [...]
>det er forkert, eller jeg skal endda angive det korrekte svar og dokumentere

Det er vist tydeligt for de fleste at du kun er ude efter egen
selvtilfredsstillelse.
Meget lig ornani, ganske hyggeligt for udøveren, men et tvivlsomt skue
for de fleste andre, dog er der en lille udsøgt skare af mennesker der
også finder tilfresstillelse ved at overværer dette ynkelige skue.

/Hans

Fra : J

Dato : 12-05-10 15:45

> [...]
> for de fleste andre, dog er der en lille udsøgt skare af mennesker der
> også finder tilfresstillelse ved at overværer dette ynkelige skue.

Du må skrive og mene, hvad du vil. Jeg må ikke?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-05-10 16:29

On Wed, 12 May 2010 16:45:28 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>Du må skrive og mene, hvad du vil. Jeg må ikke?
Jo det må du meget gerne, problemet er at du ikke gør det på en for
fællesskabet gavnlig måde.

Hvis det eneste du har at bibringe med at at kippe med flaget hver
gang du mener andre skriver noget, i din øjne forkert, bør du holde
dig fra tastaturet.
Ikke for din egen skyld, for du har tilsyneladende stor glæde ved at
skrive meningsudbrud uden substans, men for alle andres skyld.

Det jeg henstiller om er at du kvalificerer dine indlæg til fælles
bedste.
Nyhedsgrupperne er trods alt et fællesskab, og ikke enkeltpersoners
personlige talerør, dertil har man bla. hjemmesider.

/Hans

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-05-10 23:28

Hans Kjaergaard skrev:

> Meget lig dig, som igen præsterede at leverer
> ingenting.

Samtidig er det komplet utroværdigt når hun ikke
har et link til sin hjemmeside med den dokumentation
hun påstår at have

Hun fortæller ikke engang hvad hun hedder, hvilket
er endnu mere urtoværdigt - hvordan skal vi dog tro
på den slags?

Hysteriske kvinder vinder ikke i mit univers med den
slags

Troværdighed er bedre end at gemme sig bag et J,
ellers er der ingen der gider at lytte. Det har hun bare
ikke forstået endnu, hvis hun overhovedet kommer
til det.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 12-05-10 12:59

J skrev:

>Jeg håber ikke, du tror på alt, som hr./fru Jeppesen skriver. [Også] denne
>gang gættede herren/fruen forkert.

Overhovedet ikke. Det er ganske vist
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/windows-defender

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 13:31

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> Overhovedet ikke. Det er ganske vist
> http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/windows-defender

Det har ikke en skid defender at gøre, end off story. Du kunne prøve at
læse de libnk jeg har sendt, inden du bliver ved med at påstå andet

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 12:02

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ok, tak. Skal programmet aktiveres?

Det har ikke noget med windows defender at gøre, så vidt jeg ved. Det er et
pgr. der afvikles når du henter det, og du skal ikke gøre andet end at
acceptere det.
Derudover er Defender da udemærket, skal hentes til XP men er standard i
Vista og 7, Deaktiveres dog, hvis du henter Microsofts eget bud på et virus
pgr. Detr er gratis og får god ros de fleste steder, bl.a. fordi det ikke
gør det store væsen af sig.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 12:12
Fra : /John

Dato : 12-05-10 14:36

"Bo" <niks> skrev i en meddelelse

> Det har ikke noget med windows defender at gøre, så vidt jeg ved.

Måske skulle vi droppe alle de morsomme, men ofte fejlagtige gætterier, og i
stedet spørge go'e gamle Bill:

"The Microsoft Windows Malicious Software Removal Tool":
http://www.microsoft.com/security/malwareremove/default.aspx

John

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 14:48

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen
> "Bo" <niks> skrev i en meddelelse

> Måske skulle vi droppe alle de morsomme, men ofte fejlagtige gætterier, og
> i stedet spørge go'e gamle Bill:

Jeg er hverken morsom eller eller gætter, men vi kan da godt inkludere dit
link i kampen.
Jeg syntes det er rimligt symtomatisk for denne gruppe, at emner ofte ender
i endeløs jeg ved bedre diskusioner, istedet for, at nogen forsøger at svare
på spørgsmål

Fra : /John

Dato : 12-05-10 15:01

> Jeg syntes det er rimligt symtomatisk for denne gruppe, at emner ofte
> ender i endeløs jeg ved bedre diskusioner

Helt enig, og det gælder såmænd også visse andre grupper :(

> istedet for, at nogen forsøger at svare på spørgsmål

Jeps, og det er så dét jeg i al beskedenhed forsøgte at gøre ved at drage
Bill ind i tråden...

John

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 18:17

> "Bo" <niks> skrev i en meddelelse

> Helt enig, og det gælder såmænd også visse andre grupper :(

> Jeps, og det er så dét jeg i al beskedenhed forsøgte at gøre ved at drage
> Bill ind i tråden...

Hvad ved Bill om Windows

Fra : /John

Dato : 12-05-10 18:26

> Hvad ved Bill om Windows

:))

John

Fra : emjeppesen

Dato : 12-05-10 12:57

Vidal skrev:

>Ok, tak. Skal programmet aktiveres?

Du kan prøve at klikke på ikonet Eindows defender i kontrolpanel. Her
kan du se, hvad der foregår.
Formodentlig er din Windows Defender aktiveret pr default i win 7

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-05-10 13:25

emjeppesen skrev:

>Formodentlig er din Windows Defender aktiveret pr default i win 7

Hvor kommer windows 7 ind i billedet ?
i Vidals header står der Windows NT 5.1 .

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Vidal

Dato : 12-05-10 13:45

Den 12-05-2010 14:25, Ivan V. Klattrup skrev:

> Hvor kommer windows 7 ind i billedet ?
> i Vidals header står der Windows NT 5.1 .

Ups ja, Windows XP pro helt opdateret.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : emjeppesen

Dato : 12-05-10 14:41

Ivan V. Klattrup skrev:

>Hvor kommer windows 7 ind i billedet ?
>i Vidals header står der Windows NT 5.1 .

OK, jeg var fejlagtigt overbevist om at Vidal snakkede om de
definition update til windows defender, som jævligt kommer med windows
update til win 7

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Lars E. P.

Dato : 12-05-10 14:28

Wed, 12 May 2010 11:48:50 +0200, skrev Vidal <vidal@webspeed.dk> :

>Jeg kan se Windows update ofte henter den. Er der
>nogen, der ved, hvad det er? Jeg har aldrig brugt
>det til noget.
>
>Er det til noget? Hvad kan man bruge det til?

Det er et program som undersøger din computer for skadelig software.
Det kører een gang hvorefter det sletter sig selv. Hvis der var
problemer, får du besked næste gang du starter computeren.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=AD724AE0-E72D-4F54-9AB3-75B8EB148356

Hvis linket er for langt til at du kan aktivere det, så brug dette
til en søgning i Google:

værktøj til fjernelse af skadelig software

Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 15:17

Lars E. P. wrote:

> Det er et program som undersøger din computer for skadelig software.
> Det kører een gang hvorefter det sletter sig selv. Hvis der var
> problemer, får du besked næste gang du starter computeren.

Det sletter ikke sig selv, prøv at lede
efter MRT.exe

Fra : Lars E. P.

Dato : 13-05-10 07:17

Wed, 12 May 2010 16:17:01 +0200, skrev <Just> :

>Det sletter ikke sig selv, prøv at lede
>efter MRT.exe

Gider jeg ikke bruge tid på, for det er flintrende ligegyldigt om
filen ligger et eller andet sted.

Hilsen Lars