MS Windows
briani 27239
Ikke adgang til min delte mappe
Fra : Thomsen

Dato : 09-05-10 17:41

Hej,

Når jeg netværksdeler en mappe har jeg ikke tilladelse til at åbne mappen
når jeg prøver at åbne den via netværksteder.
Hvorfor har jeg ikke selv tilladelse til at åbne mappen?

mvh Ole

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-05-10 23:56

Du har ikke tildelt dig selv adgang fra en anden computer. Tilføj
brugernavn og password via Kontrol panel | brugere.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Thomsen

Dato : 10-05-10 15:26

> Du har ikke tildelt dig selv adgang fra en anden computer. Tilføj
> brugernavn og password via Kontrol panel | brugere.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Er ikke sikker på at jeg er helt med.

Lige nu er jeg administrator-bruger uden password.
Skal jeg gå ind i Kontrolpanel-Bruger og giver mig selv et password?

mvh Ole

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-05-10 18:54

"Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Lige nu er jeg administrator-bruger uden password.
> Skal jeg gå ind i Kontrolpanel-Bruger og giver mig selv et password?

Nu skriver du intet om din opsætning m.v.

Men generelt er det nemmest, hvis du har følgende:

Samme arbejdsgruppe på alle pc'er
Samme brugernavn på alle pc'er (eller alle navne oprettet som bruger)
Samme password på alle pc'er (må godt være blankt)
Samme protokol ( er formentlig OK, da du kan se mappen)

- hvis du kører Vista eller Win7 har du lidt flere muligheder - men det
fortæller du ikke ?

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-05-10 18:56

"Thomsen" <othomsen@@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Er ikke sikker på at jeg er helt med.

PS - indlægget hører egentlig til i news:dk.edb.netvaerk hvor der er en
del tilsvarende indlæg i forvejen - prøv evt, at kigge på dem.

Jan

Fra : Thomsen

Dato : 10-05-10 20:18

> PS - indlægget hører egentlig til i news:dk.edb.netvaerk hvor der er en
> del tilsvarende indlæg i forvejen - prøv evt, at kigge på dem.
>
> Jan

Det har du selvfølgelig ret i.
Tak

mvh Ole