Et generelt tip til VBA-programmering
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-08-01 11:40

Jeg programmerer ofte Visual Basic under eksempelvis Word, Access eller
Excel.

Et godt tip, som jeg ofte benytter mig af, er følgende:

Da der jo allerede findes en macro-kompiler i programmet, vil mange
problemer, som det tager lang tid at løse med programmering fra bunden,
kunne løses ved, simpelthen at optage en makro, hvor man gør de forskellige
ting manuelt. Makroen overfører handlinger til VB, hvorfor man efterfølgende
kan stjæle de dele af koden, man har brug for.

Jeg skriver det, fordi der ofte stilles spørgsmål her, hvor netop dette
kunne have hjulpet spørgeren.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 06-08-01 08:50

"Christian R. Larsen" <crl@inbound.dk> wrote in message
> [...]
> kan stjæle de dele af koden, man har brug for.
>
> Jeg skriver det, fordi der ofte stilles spørgsmål her, hvor netop dette

Det er korrekt at det kan give løsningen på en specifik problemstilling
Men man skal være lidt varsom med at gå den vej

Macroindspillinger lægger sig tæt op af brugerfjæset, og er _meget_ langt
fra at være optimal mht hastighed

Bruger man flittige opslag i MSDN sammen med object browseren og debuggeren,
kommer man imho længere og på den rigtige måde

mvh/Peter Lykkegaard