/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ansvar ved flexlevering af pakke, der fors~
Fra : Leif Neland


Dato : 06-05-10 02:09

https://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/ePosthuset/Postservices/privat_pakker_flexlevering-pf.htm

"Bliver din pakke sendt med "Flexlevering", kan du få din pakke leveret,
selvom du ikke er hjemme. Du skal blot oplyse, hvor pakkebuddet må
stille pakken, såfremt du ikke er hjemme, fx i udhuset eller i garagen.

Ønsker du denne form for levering, skal du bede din leverandør om at
sende pakken som "Flexlevering" samt skrive, hvor pakken må stilles,
såfremt du ikke træffes hjemme. Vær opmærksom på, at Post Danmark ikke
hæfter for tyveri efter aflevering. "

Er en netbutik ansvarlig indtil pakken er leveret til PostDanmark, eller
indtil den er leveret til kunden?

Hvis en flexleveret pakke hævdes at være afleveret af budet i
hundehuset, og kunden hævder den ikke er der, kan kunden så hæve
handelen eller forlange omlevering, eller er det kundens eget problem?

Leif


 
 
Bertel Lund Hansen (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-05-10 11:09

Leif Neland skrev:

> Er en netbutik ansvarlig indtil pakken er leveret til PostDanmark, eller
> indtil den er leveret til kunden?

Netbutikken er ansvarlig for pakken indtil kunden har den i
hænde. Men hvis kunden med transportøren aftaler at den må sættes
i garagen (eller et andet sted), så er den kunden i hænde når den
er anbragt dér. Efterfølgende problemer med tyveri er kundens
eget problem.

> Hvis en flexleveret pakke hævdes at være afleveret af budet i
> hundehuset, og kunden hævder den ikke er der, kan kunden så hæve
> handelen eller forlange omlevering, eller er det kundens eget problem?

Hvis pakken har været afleveret som aftalt i hundehuset, så er
det købers problem - uanset om pakken er på sin plads eller ej.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/         FIDUSO: http://fiduso.dk/

Henning (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 06-05-10 11:12

On Thu, 06 May 2010 03:08:39 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>https://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/ePosthuset/Postservices/privat_pakker_flexlevering-pf.htm
>
>"Bliver din pakke sendt med "Flexlevering", kan du få din pakke leveret,
>selvom du ikke er hjemme. Du skal blot oplyse, hvor pakkebuddet må
>stille pakken, såfremt du ikke er hjemme, fx i udhuset eller i garagen.
>
>Ønsker du denne form for levering, skal du bede din leverandør om at
>sende pakken som "Flexlevering" samt skrive, hvor pakken må stilles,
>såfremt du ikke træffes hjemme. Vær opmærksom på, at Post Danmark ikke
>hæfter for tyveri efter aflevering. "
>
>Er en netbutik ansvarlig indtil pakken er leveret til PostDanmark, eller
>indtil den er leveret til kunden?
>
>Hvis en flexleveret pakke hævdes at være afleveret af budet i
>hundehuset, og kunden hævder den ikke er der, kan kunden så hæve
>handelen eller forlange omlevering, eller er det kundens eget problem?

Jeg læser det som en åben fuldmagt du giver Post Danmark, det vil sige
du accepterer at have modtaget pakken i det øjeblik PD siger de har
stillet den hos dig. Hvad der efterfølgende sker er dit problem


Jesper Lund (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 06-05-10 13:29

Bertel Lund Hansen wrote:

> Netbutikken er ansvarlig for pakken indtil kunden har den i hænde. Men
> hvis kunden med transportøren aftaler at den må sættes i garagen (eller
> et andet sted), så er den kunden i hænde når den er anbragt dér.
> Efterfølgende problemer med tyveri er kundens eget problem.

Det er ikke oplagt. Forbrugeraftalen loven siger følgende om
fortrydelsesretten (paragraffen er ufravigelig ved aftale)

§20, Stk. 2. Er varen blevet beskadiget eller forringet, uden at
beskadigelsen eller forringelsen skyldes uagtsomhed eller manglende
omsorg fra forbrugerens side, bevarer forbrugeren sin fortrydelsesret.

For at det skal kunne blive kundens problem, skal en aftale med PostDK om
flexlevering kunne statueres som uagtsomhed eller manglende omsorg fra
kundens (forbrugerens) side.

--
Jesper Lund

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste