/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nogengange har man travlt
Fra : Jim Andersen


Dato : 04-05-10 12:40

Mc med 215 snuppet af Jensen:
http://ekstrabladet.dk/112/article1340012.ece

"kollegaen gik ud for at stoppe ham, da han var 100-200 meter fra
kontrolstedet. Han var oppe at stå på bremserne, men fik først bragt
motorcyklen til standsning 300 meter på den anden side af kontrolstedet.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/112/article1340012.ece#ixzz0mxa3BEYU
"

Lidt til diskussionen om bremselængder.

/jim



 
 
HO (04-05-2010)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 04-05-10 12:59

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i en meddelelse
news:hrp133$mnh$1@news.eternal-september.org...
> "kollegaen gik ud for at stoppe ham, da han var 100-200 meter fra
> kontrolstedet. Han var oppe at stå på bremserne, men fik først bragt
> motorcyklen til standsning 300 meter på den anden side af kontrolstedet.
jahh - bremser er ikke hvad de har været.
HO



Anders Majland (04-05-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 04-05-10 13:46

>> Han var oppe at stå på bremserne, men fik først bragt motorcyklen til
>> standsning 300 meter på den anden side af kontrolstedet.

> jahh - bremser er ikke hvad de har været.

Tror da heller ikke jeg vil kunne stoppe hurtigere hvis jeg blot står på
fodbremsen

Men han skulle jo også lige undvige en betjent i farten, så mon ikke hans
prioritering har været en sikker standsning fremfor at stoppe foran
betjenten ?

Dumt at køre så stærkt på offenlig vej, men da mand nok til stå ved det
istedet for at forsøge at stikke af og lyve om hvem der kørte ...


KentBM (04-05-2010)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 04-05-10 16:12

Den 04/05/10 14.46, Anders Majland skrev:
> Men han skulle jo også lige undvige en betjent i farten, så mon ikke
> hans prioritering har været en sikker standsning fremfor at stoppe foran
> betjenten ?
Det er da temmelig lang bremselængde 4 - 500 meter? Nu kan min BMW ikke
køre så hurtigt, så jeg kan ikke teste. Men det er da bare at klemme til
og hvis han ikke tør det, så burde han nok ikke køre så hurtigt under
alle omstændigheder.

--

Kent

H&M (06-05-2010)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 06-05-10 09:43

>> Men han skulle jo også lige undvige en betjent i farten, så mon ikke
>> hans prioritering har været en sikker standsning fremfor at stoppe foran
>> betjenten ?
> Det er da temmelig lang bremselængde 4 - 500 meter? Nu kan min BMW ikke
> køre så hurtigt, så jeg kan ikke teste. Men det er da bare at klemme til
> og hvis han ikke tør det, så burde han nok ikke køre så hurtigt under alle
> omstændigheder.

Nedbremsning er faktisk noget der skal været øvet, hvor mange af jer træner
nedbræmsninger ?
Jeg blev selv lidt overrasket over hvor mange gange jeg skulle øve en
nedbremsning på et kørekursus jeg var på for et par år siden, jeg vandt
iøvrigt med korteste bremselængde, men uden øvelse kan man ikke forvente at
stoppe optimalt, efter min mening.

Mit gæt er ca. 200 meter fra 200 kmt til 0 kmt, hvad siger i ? har nogen
trænet denne (200kmt)nedbræmsning, selv var min 80kmt til stop på 31 m, kan
sikkert gøres bedre med varme racing dæk. Men på en BMW R1100RS i fuld
abs var det en oplevelse......

Pas på jer selv derude, ingen andre gør.


Armand (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-05-10 12:16

H&M skrev:
>>> Men han skulle jo også lige undvige en betjent i farten, så mon ikke
>>> hans prioritering har været en sikker standsning fremfor at stoppe foran
>>> betjenten ?
>> Det er da temmelig lang bremselængde 4 - 500 meter? Nu kan min BMW
>> ikke køre så hurtigt, så jeg kan ikke teste. Men det er da bare at
>> klemme til og hvis han ikke tør det, så burde han nok ikke køre så
>> hurtigt under alle omstændigheder.
>
> Nedbremsning er faktisk noget der skal været øvet, hvor mange af jer
> træner nedbræmsninger ?
> Jeg blev selv lidt overrasket over hvor mange gange jeg skulle øve en
> nedbremsning på et kørekursus jeg var på for et par år siden, jeg vandt
> iøvrigt med korteste bremselængde, men uden øvelse kan man ikke forvente
> at stoppe optimalt, efter min mening.
>
> Mit gæt er ca. 200 meter fra 200 kmt til 0 kmt, hvad siger i ? har nogen
> trænet denne (200kmt)nedbræmsning, selv var min 80kmt til stop på 31 m,
> kan sikkert gøres bedre med varme racing dæk. Men på en BMW R1100RS
> i fuld abs var det en oplevelse......
>
I tests plejer motorcykler (såvel som biler) at kunne bremse ned fra
100' på op til 40 meter.
En fordobling af hastigheden vil afstedkomme en firedobling af
bremselængden, som således burde kunne gøres på 160 meter!
Men tanken om et blokerende forhjul ved 200' er skræmmende og derfor
hæmmende for 'Honda Hansens' betjening
I modsætning til bilers ABS der sikrer mod overbremsning/blokering er
ABS-gevinsten på motorcykler at piloten tør bremse maksimalt når
nødvendigt

--
Armand.

Dennis Hellan Peders~ (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 07-05-10 06:18



"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4be2a4f2$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> I tests plejer motorcykler (såvel som biler) at kunne bremse ned fra 100'
> på op til 40 meter.
> En fordobling af hastigheden vil afstedkomme en firedobling af
> bremselængden, som således burde kunne gøres på 160 meter!
> Men tanken om et blokerende forhjul ved 200' er skræmmende og derfor
> hæmmende for 'Honda Hansens' betjening
> I modsætning til bilers ABS der sikrer mod overbremsning/blokering er
> ABS-gevinsten på motorcykler at piloten tør bremse maksimalt når
> nødvendigt

Jep.

Der er nok ikke så stor forskel på bremselængden bil contra mc, men selv med
abs bremser skal man skal man lige over den mentale blokering de første par
gange man øver opbremsning, jeg skulle i hvert fald, det var ikke uden
hjertebanken, da jeg smed ankeret med 130 km i timen, det viste sig at det
var fuldstændigt udramatisk

her er et lille klip , med sammenligning mellem bil/mc med abs fra 60 miles
til 0
http://www.youtube.com/watch?v=pfffXkoJvUU


--
Mvh.
Dennis Pedersen
'99 BMW R 1150 GS
'06 Kawasaki ER-6n ABS (Fruens)
'91 Honda CBR 600 F2 (Knægtens)


Armand (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-05-10 23:44

Armand skrev:
>
> I tests plejer motorcykler (såvel som biler) at kunne bremse ned fra
> 100' på op til 40 meter.
> En fordobling af hastigheden vil afstedkomme en firedobling af
> bremselængden, som således burde kunne gøres på 160 meter!
>
Fakta:
I forrige nummer af MOTORRAD tester man markedets 1000-kubikkere mod
hinanden på kredsbanen i Nardo:
Alle de gængse hastigheds-parametre er nøje defineret, men som rosinen i
pølseneden opgiver man et mål for nebremsning fra V-max.
Flere af kombattanterne kører omkring 290km/t og præsterer alle en
nedbremsning derfra på ca. 250 meter!

--
Armand.

Jim Andersen (10-05-2010)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 10-05-10 09:26

"H&M" <work@sletmosvad.dk> skrev i en meddelelse
news:4be280ff$0$280$14726298@news.sunsite.dk...
> Nedbremsning er faktisk noget der skal været øvet, hvor mange af jer
> træner nedbræmsninger ?

På det bronzekursus jeg var på måltes decellerationen før kurset og efter på
2 mc-ister.
De var faktisk bedre til at bremse før kurset.

Personligt tror jeg ikke jeg fik taget noget af min bremselængde. Men
undvigemanøvrer blev jeg bedre til.

/jim




Christian Stidsen (04-05-2010)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 04-05-10 16:12


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4be01724$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Han var oppe at stå på bremserne, men fik først bragt motorcyklen til
>>> standsning 300 meter på den anden side af kontrolstedet.
>
>> jahh - bremser er ikke hvad de har været.
>
> Tror da heller ikke jeg vil kunne stoppe hurtigere hvis jeg blot står på
> fodbremsen
>
> Men han skulle jo også lige undvige en betjent i farten, så mon ikke hans
> prioritering har været en sikker standsning fremfor at stoppe foran
> betjenten ?
>
> Dumt at køre så stærkt på offenlig vej, men da mand nok til stå ved det
> istedet for at forsøge at stikke af og lyve om hvem der kørte ...
Eftersom det vist er ved en laser-måling ville der nok ikke være nogen grund
til at lyve om noget - politiet ville aldrig finde frem til mc'en hvis han
ikke havde stoppet!
Men ja, godt at se der er nogen der er voksne nok til at stå ved deres
handlinger!

Christian
--
FZS600


Andersen [3650] (04-05-2010)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 04-05-10 16:49

Christian Stidsen formulerede tirsdag:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4be01724$0$278$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Han var oppe at stå på bremserne, men fik først bragt motorcyklen til
>>>> standsning 300 meter på den anden side af kontrolstedet.
>>
>>> jahh - bremser er ikke hvad de har været.
>>
>> Tror da heller ikke jeg vil kunne stoppe hurtigere hvis jeg blot står på
>> fodbremsen
>>
>> Men han skulle jo også lige undvige en betjent i farten, så mon ikke hans
>> prioritering har været en sikker standsning fremfor at stoppe foran
>> betjenten ?
>>
>> Dumt at køre så stærkt på offenlig vej, men da mand nok til stå ved det
>> istedet for at forsøge at stikke af og lyve om hvem der kørte ...
> Eftersom det vist er ved en laser-måling ville der nok ikke være nogen grund
> til at lyve om noget - politiet ville aldrig finde frem til mc'en hvis han
> ikke havde stoppet!
> Men ja, godt at se der er nogen der er voksne nok til at stå ved deres
> handlinger!
>
> Christian
> --
> FZS600

Det var så også det eneste "voksne" ved den episode.
At køre så stærkt et sted med masser af "farlige" udkørsler er da
totalt hjernedødt.

--
Med venlig hilsen

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste