MS Windows
briani 27239
Windows 7 køb på nettet?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-05-10 10:04

De Windows 7 versioner man kan købe her, er det lovlig software?

http://priorcatch.com/search.php?q=windows%207

Hvordan modtager man softwaren? Skal man selv downloade én stor fil og
derefter selv lave en cd/dvd ud fra den eller modtager man en færdig cd/dvd
med posten?

Hvad er »Microsoft Windows 7 Enterprise« for noget? Den har jeg aldrig hørt
om. Kan jeg forvente at den også kan indstilles til DANSK?

Claus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-05-10 10:11

Claus E Beyer skrev:

>De Windows 7 versioner man kan købe her, er det lovlig software?

Nej

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning

Dato : 01-05-10 19:18

On 01 May 2010 09:11:02 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Nej

Du siger nej fordi?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-05-10 22:52

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Du siger nej fordi?

Det fremgår jo helt klart af priserne, at det ikke er legal software. Intet
autoriseret firma får lov til at levere til den pris.
Derudover kan du prøve at se, hvad du kan finde om firmaet og dets
indehavere. Der er intet konkret om, hvor firmaet befinder sig og hvem der
ejer det.

Kurt

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-05-10 07:29

On Sat, 01 May 2010 20:17:44 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>Du siger nej fordi?
Manglende ægthedsbevis ?
http://www.microsoft.com/howtotell/content.aspx?displaylang=da&pg=coa

/Hans

Fra : co@ch [4130]

Dato : 03-05-10 14:36

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Manglende ægthedsbevis ?
> http://www.microsoft.com/howtotell/content.aspx?displaylang=da&pg=coa
>

> /Hans

Har set set at beviset mangler?
Jeg kan ikke vurdere det ud fra hjemmeside og billeder.

Du har måske haft et af de solgte produkter i hænderne og kan derved udtale
dig on "manglende ægthedsbevis"?

mvh
Bri@n

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-10 14:50

co@ch [4130] skrev:

>Jeg kan ikke vurdere det ud fra hjemmeside og billeder.

Hvordan downloader man ægthedsbeviset ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 03-05-10 15:09

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan downloader man ægthedsbeviset ?
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Ja det spørger jeg osse mig selv om....
Men Microsoft sælger også software pr. download og der får man et bevis med
kode i en fil, sendt pr. email.

mvh
Bri@n

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-05-10 18:04

On Mon, 3 May 2010 16:09:15 +0200, "co@ch [4130]"
<eksisterer@ikke.danmark> wrote:

>"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Ja det spørger jeg osse mig selv om....
>Men Microsoft sælger også software pr. download og der får man et bevis med
>kode i en fil, sendt pr. email.

Jeg læser MS udemelding som, at man når man køber en windows fra alle
andre end MS, så er der et fysisk ægthedsbevis med.

Når man køber en windows online fra MS, så får man koden direkte fra
MS og man får nok også et fysisk ægthedsbevis via alm. post, meget lig
det man får når man køber en WGA udgave.
Dette har jeg dog ikke selv prøvet da orginal windows produkter her
hvor jeg bor er forholdsvis billige i OEM (ca. 200 kr for en W7 home).

Det er svært at tro at MS vil være med til at 3de part sælger deres
produkt væsentligt billiglere end MS selv sælger det.

Det er også påfaldende at nogle auktioner med W7 Ulitmate (køb 1 af
eks. 10 til meget lav pris) på QXL bliver taget ned af QXL med tydelig
besked om at de med forsæt har fjernet auktionen.
Dette er jo nok fordi sælger ikke på passende vis kan redegører for
ægtheden af deres produkt.

/Hans

Fra : No_Spam \(6640\)

Dato : 01-05-10 19:53

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad er »Microsoft Windows 7 Enterprise« for noget? Den har jeg aldrig
> hørt om. Kan jeg forvente at den også kan indstilles til DANSK?

hvis man læser på hjemmesiden under FAQ, så kan man se at dr kunne kører med
download.
Det ser ud som det er reelt nok. Men de kører kun med engelsk software...

JL

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-05-10 21:12

"No_Spam (6640)" <no_spamatall@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Det ser ud som det er reelt nok. Men de kører kun med engelsk
> software...

På Enterprise og Ultimate versioner kan der ændres sprog via Windows
Update.

Jeg har købt et par tilsvarende via Qxl, hvor man blot får tilsendt
nøglerne pr mail, og man skal så selv sørge for at downloade CD'erne.

Der kan så ændres sprog til dansk via Windows Update - og ved
registrering hos MS bliver de godkendt som "ægte"....

Jan

Fra : JBJ

Dato : 07-05-10 09:46

> [...]
>
> Hvad er »Microsoft Windows 7 Enterprise« for noget? Den har jeg aldrig
> hørt om. Kan jeg forvente at den også kan indstilles til DANSK?

Det er ikke lovligt at købe fra det online firma, her er fra hestens mund:

Hej Jan,

Tak for din henvendelse til Microsoft Kundeservice.

Jeg kan desværre ikke slå dette link op, da den melder fejl.

http://priorcatch.com/search.php?q=windows%207

Microsoft produkter kommer altid i en boks, det eneste sted man kan
downloade det fra er vores hjemmeside.
Dette produkt bliver ikke solgt lovligt, jeg vil da sende dette link videre
til vores Anti piracy afdeling.
Hvis du skal købe et lovlig produkt, anbefaler vi at du kommer den på vores
hjemmeside eller vores forhandlere.

Du kan finde dem her: www.pricerunner.dk

Har du flere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen

Shamaila S. Sarfraz
Kundeservice
Microsoft Danmark| Tuborg Boulevard 12 | 2900 Hellerup |
+45 82 333 100 | Fax + 44 685 510| danmark@microsoft.com|
Hjemmeside: www.microsoft.dk

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson