MS Windows
briani 27239
Kopiering til USB nøgle
Fra : Golf

Dato : 27-04-10 09:26

Når jeg vil kopiere mine mapper med personlige data over på min USB nøgle,
så stoppe kopieringen meget ofte med beskeden:
"Windows - forsinket skrivning mislykkedes
windows kunne ikke gemme alle data for filen G: Data er blevet mistet"

Hvad kan årsagen være til dette?

Fra : Rado

Dato : 27-04-10 11:03

On Tue, 27 Apr 2010 10:26:17 +0200, "Golf" <golf@sol.dk> wrote:

> [...]
>"Windows - forsinket skrivning mislykkedes
>windows kunne ikke gemme alle data for filen G: Data er blevet mistet"

Den er som regel at forbindelsen til drevet er røget. Kan f.ex.
skyldes et ustabilt USB stik.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Golf

Dato : 27-04-10 11:25

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Den er som regel at forbindelsen til drevet er røget. Kan f.ex.
> skyldes et ustabilt USB stik.
--

Rado

Ja, måske. Jeg bruger et USB forlænger kabel. Prøvet at sætte nøglen i
direkte uden mellemled.
tak for svaret

Golf

Fra : bannimann

Dato : 27-04-10 17:15

"Golf" <golf@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
>>

> Rado
>>

> Ja, måske. Jeg bruger et USB forlænger kabel. Prøvet at sætte nøglen i

Det kan også skyldes, at du hiver din usb-key ud for hurtigt - når windows
fortæller dig, at den forsinkede skrivelse mislykkedes, så er det - som
regel - fordi folk ikke har tålmodighed til at vente et par minutter, inden
de flår deres usb-key ud.

- vent et par minutter, EFTER windows siger den er "færdig" og se hvad den
så siger.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 27-04-10 18:35

bannimann skrev:

> [...]
> minutter, inden de flår deres usb-key ud.
>
> - vent et par minutter, EFTER windows siger den er "færdig" og se

eller endnu bedre: klik på "fjern flytbar disk" og vent på "du kan nu
fjerne enheden"

finn

Fra : bannimann

Dato : 28-04-10 03:22

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i en meddelelse

> eller endnu bedre: klik på "fjern flytbar disk" og vent på "du kan nu
> fjerne enheden"
>
> finn

Det kan man også gøre ja, men jeg har ofte oplevet at netop den metode, kan
få windows til at melde fejl ala "Disken kunne ikke fjernes" og derfor
bruger jeg selv, førnævnte metode.

- hvis der er en diode på usbnøglen, kan man se at den blinker et stykke tid
EFTER windows har meldt færdig og alt afhængig af filens størrelse, kan der
godt gå flere minutter.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-04-10 23:07

"bannimann" <jens@jens-randers.dk> skrev i meddelelsen

> Det kan man også gøre ja, men jeg har ofte oplevet at netop den metode,
> kan få windows til at melde fejl ala "Disken kunne ikke fjernes" og derfor
> bruger jeg selv, førnævnte metode.

Den besked forekommer stort set altid, fordi man ikke har lukket programmet.
Har man f.eks. lavet et dokument i word og gemt det på usb og lukket
dokumentet - men uden at lukke word, så vil den typisk sige ovenstående,
hvis man bruger fjern hardware. Hvis man også lukker word, får man ikke
denne besked.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-04-10 21:39

"Golf" <golf@sol.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> "Windows - forsinket skrivning mislykkedes
> windows kunne ikke gemme alle data for filen G: Data er blevet mistet"

Jeg havde samme problem med en hd på et tidspunkt. Den lavede ofte
ovenstående nummer når jeg kopierede til den.
Flyttede alle data væk, fjernede partitionen, oprettede en ny og
formatterede. Data retur og ingen problemer efterfølgende.

Kurt