Morten Stud <studen@gmail.com> writes:
> Hej allihop!
>
> I forlængelse af min tråd om "ændret motorgang" på min GSX1100EF
> motor, står jeg nu og skal have købt en donorMC i vores kære
> broderland - lang historie kort; jeg fik hjælp af Jer til at
> konstatere en knækket ventilkant, men da jeg fik cylinderen af,
> pga. stort olieforbrug, var fanden løs i Laksegade: Metalsmulder under
> 1.cylinder og hul i krumtaphuset. Smadret skørt og underside af
> stempel. AV!
>
> Derfor nu denne situation. Har fundet en komplet maskine, der er et
> godt bud på en donorMC og til at betale. Jeg er bare noget i tvivl om
> proceduren, og sælger er vist lettere paranoid efter dårlig opleveles
> med salg af en Volvo til Rusland.
>
> Han skriver at den er "avställd", og så vidt jeg ved, er der så ingen
> anden mulighed end at afhente på trailer?
Korrekt, den er afmeldt hos Vägverket.
> Alligevel opridser han disse 2 mulige scenarier:
>
> Alt. 1
> Lättast är nog om hojen Exporteras till Danmark. Viktigt som fan är då
> att du fixar ett förtullningsintyg när du tar in hojen i Danmark
Fortullningsintyg er ikke nødvendigt - Jeg ringede til
Transportstyrelsen i Örebro og fik at vide at jeg blot skulle lave en
"tro og love erklæring" om at jeg havde eksporteret MC'en til Danmark,
men at den aldrig skulle på danske plader (racer, you know). Dette
gjorde jeg, og alle var glade.
Skyd mig en email, så kan du få en kopi af mit Udførsel_af_sverige.doc
dokument
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi)
http://dfmc.dk/?id=29