/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Batteri, Macbook MC374
Fra : Martin [6000]


Dato : 25-04-10 20:09

Hej,

Hvor køber man monstro et internt batteri til en Macbook Pro 13" April
2010 (model MC374)?

Jeg kan kun finde batterier til de ældre Mac's.

Jeg ved godt Apple kalder det "non-replaceable", men sådan er der jo så
meget her i livet.

--
Martin

 
 
Thomas von Hassel (25-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 25-04-10 20:12

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Hej,
>
> Hvor køber man monstro et internt batteri til en Macbook Pro 13" April
> 2010 (model MC374)?
>
> Jeg kan kun finde batterier til de ældre Mac's.
>
> Jeg ved godt Apple kalder det "non-replaceable", men sådan er der jo så
> meget her i livet.

du skal ud på det grå marked eller finde et kopi produkt. Vær også
opmærsom på at det ikke er "sådan lige" at skifte ... (det involverer
b.la. en special skruetrækker og lidt fifleri.)

Derudover kan du risikere at en evt. garanti rep. omkring batteriet
senere bliver afvist fordi du selv har pillet.

er dit batteri kaput ?

/thomas

Martin [6000] (25-04-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 25-04-10 21:04

> du skal ud på det grå marked eller finde et kopi produkt.

Yes, men hvor? Jeg har søgt og søgt...

Kan man ikke købe det direkte hos Apple eller en af deres forhandlere?

> (det involverer
> b.la. en special skruetrækker og lidt fifleri.)

I know

> Derudover kan du risikere at en evt. garanti rep. omkring batteriet
> senere bliver afvist fordi du selv har pillet.

Til den tid er der alligevel ingen garanti.

> er dit batteri kaput ?

Nej.

Det er fruen der har købt den nye. Hun vakler mellem tillægsforsikringen
kontra ingen og har bl.a. kig på at have den pga. batteriet som den jo
dækker hos Fona.

Og hvis et batteri koster lad os bare sige 800,-, så er det jo næsten 3
batterier man kan købe for det forsikringen koster.

Så det er rene fremtidsudsigter pt - intet er defekt

--
Martin

Thomas von Hassel (25-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 25-04-10 21:08

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> > du skal ud på det grå marked eller finde et kopi produkt.
>
> Yes, men hvor? Jeg har søgt og søgt...
>
> Kan man ikke købe det direkte hos Apple eller en af deres forhandlere?

nej ... ikke løst ... men de vil med glæde skifte det for dig hvis det
står af ... til ca. samme pris som et løst batteri koster til dem hvor
du selv kan skifte ..

>
> Det er fruen der har købt den nye. Hun vakler mellem tillægsforsikringen
> kontra ingen og har bl.a. kig på at have den pga. batteriet som den jo
> dækker hos Fona.
>
> Og hvis et batteri koster lad os bare sige 800,-, så er det jo næsten 3
> batterier man kan købe for det forsikringen koster.

Nu dækker den forsikring jo andet og mere end bare batteriet .. hvis det
er den samme all-risk forsikring de plejer at have så dækker den jo også
at du f.eks. taber den i håndvasken eller andre "dumheder"

/thomas

Martin [6000] (25-04-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 25-04-10 21:26

> nej ... ikke løst ... men de vil med glæde skifte det for dig hvis det
> står af ... til ca. samme pris som et løst batteri koster til dem hvor
> du selv kan skifte ..

Kan hun mon gå direkte til Apple's service værksted i Vejle?

Der fik jeg på 2 dage skiftet topcover på min gamle Macbook. Fed og
hurtig service. Sidst jeg fik et problem med en anden Macbook gik der
næsten 5 uger hvor det var Fona der tog sig af det...

Det er det med at undvære maskinen i længere tid der får mig ud i at lave
det selv.

> Nu dækker den forsikring jo andet og mere end bare batteriet ..

Yes nemlig. Men jeg ved batteriet også er en af "hovedpunkterne" til at
have den.

>hvis det
> er den samme all-risk forsikring de plejer at have så dækker den jo også
> at du f.eks. taber den i håndvasken eller andre "dumheder"

Det er også den hun pt. har. Vi plejer bare ikke at ødelægge ting som den
alm. indbo ikke dækker, dvs. den der med at tabe noget eller smide kaffe
og cola i tastaturet ligger ikke til os

Men det skal da nok passe at hun taber den dagen efter forsikringen er
afmeldt...

Nu har hun lidt at tygge på - så finder hun nok ud af hvad hun vil. Jeg
har det lidt nemmere med min billige Acer Timeline - taber jeg den kan
jeg nemmere trække på skuldrene end hvis det var en Macbook

--
Martin

Thomas von Hassel (25-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 25-04-10 21:28

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> > nej ... ikke løst ... men de vil med glæde skifte det for dig hvis det
> > står af ... til ca. samme pris som et løst batteri koster til dem hvor
> > du selv kan skifte ..
>
> Kan hun mon gå direkte til Apple's service værksted i Vejle?

jep .. Service Partner Danmark var dem vi brugte. (vi havde ikke eget
værksted til garanti rep.)

>
> Der fik jeg på 2 dage skiftet topcover på min gamle Macbook. Fed og
> hurtig service. Sidst jeg fik et problem med en anden Macbook gik der
> næsten 5 uger hvor det var Fona der tog sig af det...
>

de er top $



> Det er også den hun pt. har. Vi plejer bare ikke at ødelægge ting som den
> alm. indbo ikke dækker, dvs. den der med at tabe noget eller smide kaffe
> og cola i tastaturet ligger ikke til os

plejer er død som man siger ... ;)


/thomas

Martin [6000] (25-04-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 25-04-10 21:39

> jep .. Service Partner Danmark var dem vi brugte. (vi havde ikke eget
> værksted til garanti rep.)

Fedt!

> plejer er død som man siger ... ;)




--
Martin

Thomas von Hassel (25-04-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 25-04-10 21:42

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> > jep .. Service Partner Danmark var dem vi brugte. (vi havde ikke eget
> > værksted til garanti rep.)
>
> Fedt!
>

vi hjalp engang en kunde med en rep. igennem fona* ... tror der gik 7
uger inden den var tilbage igen i 100% stand .. (første gang den kom
retur havde de ikke samlet den korrekt, ødelagt et par skruer m.m.)



/thomas




problemet er ikke Fona men derimod elektronikcentret.dk som udfører rep.
for dem ..

Martin [6000] (25-04-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 25-04-10 22:17

> problemet er ikke Fona men derimod elektronikcentret.dk som udfører rep.
> for dem ..

Ja.

Eller i mit tilfælde var halvdelen af tiden så Fona's skyld fordi de
fuckede totalt rundt i det.

Men den oplevelse jeg havde i Vejle slog mig helt ud.. hun sagde der nok
fik 4 dage.. 2 dage efter ringede de - jeg blev helt rundt og tænkte åh
nej hvad er der nu sket med den, men den var såmend blot klar til
afhentning.. hehe.

--
Martin

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste