Ovne og (samme) pladestørrelser?
Fra : Steen Suder

Dato : 21-04-10 21:33

Jeg vil gerne have en "alm." indbygningsovn og en kombiovn med
mikroovn/varmluft. Det er der flere producenter, der har og endda i
samme designlinie.

Det, jeg yderligere gerne vil have, er at de kan bruge samme plader.
Scenariet kan være optøning i mikroen og videre behandling i den anden
ovn med over/undervarme osv.

Hvilke kombinationer og mærker kan dette?

NB
Jeg har en mistanke om at Electrolux kan og det er jeg ved at undersøge.

--
Steen Suder

Fra : Armand

Dato : 21-04-10 22:03

Steen Suder skrev:
> [...]
> ovn med over/undervarme osv.
>
> Hvilke kombinationer og mærker kan dette?

Har du i forvejen (haft) en mikroovn? Det lyder ikke lige sådan :-/

Mikroovne er metalfrit miljø!
Det kan være at sådan enkombiovn har metal-plader til brug med
varmlufts-delen, men det bliver ikke aktuelt at optø med mikro-ovnen på
en metal-plade og derfor ikke relevant at have samme pladestørrelse (i
dén situation)

Mikroovne er generelt små, og de bliver ikke større af at være
kombineret med en varmluftsovn, så i realiteten er dét du søget to små
ovne og hvorfor tilstræbe dét?

I vores køkken er der tre ovne: Komfurets; micro-ovnen og den praktiske
mini-ovn (á til et par boller om morgenen). Husstanden er af en
størrelse så det er sjældent at den store bliver brugt og ved given
lejlighed bliver micro'en udskiftet til en kombinations-ovn, så der kan
blive det plads mere på bordet - Thats all.

--
Armand.

Fra : TMus

Dato : 01-05-10 14:19

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4bcf67df$0$56785
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Mikroovne er metalfrit miljø!

Det er da ny viden. Svjv. er flere ovne designet til at have metal i
ovnrummet uden problemer.

-TMus

Fra : Armand

Dato : 01-05-10 15:21

TMus skrev:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4bcf67df$0$56785
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er da ny viden. Svjv. er flere ovne designet til at have metal i
> ovnrummet uden problemer.

Vores har en metal-rist - Men dén er kun til brug sammen med grillen.
Kommer tante Agathes guldrandede arvestel i micro'en står der de
herligste gnister fra ornamenteringen Jeg er sikker på at et lille
stykke alu-folie vil medføre samme virkning, så prøv lige dét!

--
Armand.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 01-05-10 16:28

Armand skrev:

> [...]
> herligste gnister fra ornamenteringen Jeg er sikker på at et lille
> stykke alu-folie vil medføre samme virkning, så prøv lige dét!

OK - kan jeg godt følge.

Der kan jeg vel bruge en af de herregårdssten, som er i overskud, når
jeg får lagt terassen?

Fra : Michael Sørensen

Dato : 01-05-10 17:00

Michael Sørensen skrev:

> OK - kan jeg godt følge.
>
> Der kan jeg vel bruge en af de herregårdssten, som er i overskud, når
> jeg får lagt terassen?

Det var en fejl - blev lige forstyrret og kom til at svare / citere et
andet/forkert indlæg :)

Fra : TMus

Dato : 01-05-10 23:39

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4bdc388a$0$56774
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Vores har en metal-rist - Men dén er kun til brug sammen med grillen.

Som sagt er nogle ovne og plader designet til andet end din åbenbart er.

> Kommer tante Agathes guldrandede arvestel i micro'en står der de
> herligste gnister fra ornamenteringen Jeg er sikker på at et lille
> stykke alu-folie vil medføre samme virkning, så prøv lige dét!

Først, så er det ikke alufolie og guldrandet arvestel Steen spørger
efter, men der er en god forklaring på dit guldrandede problem.

http://ing.dk/artikel/96433-hvordan-kan-pladen-i-min-mikroboelgeovn-
vaere-lavet-af-metal

Myth busted!..

-TMus