Problemer med en Puch Maxi...Igen
Fra : Øistein wind

Dato : 04-08-01 23:30

Hejsa
Min Puch maxi har et lille problem(eller faktisk 2)
For det første, så trækker den ikke fuldt ud i starten, når man giver den
fuld gas. Der går et par sekunder, hvorefter den begynder at trække. Er det
koblingen den er hel gal med???

Og så til nr 2: Om morgenen, eller når puch'en er kold, skal man lige stille
den på støttefoden i et stykke tid, og lade den køre lidt, hvorefter den er
klar til brug. Hvorfor det?

Håber der er nogen der har lyst til at øse ud af deres viden

MVH
ØIstein

Fra : Henrik

Dato : 05-08-01 09:58

Hejsa.

Det der med at den ikke tager ordentlig ved, kan godt være koblingen, men
det kan også være luftskruen, som er stillet helt forkert.

Er der gjort noget ved dit cylinder og stempel, eller er det helt lovlig.

Hvis der er gjort noget ved det, er det også en god ide, at tjekke, om der
er en plump i luftfilteret. På de lovlige luftfiltre går der en hvid plastic
studs, nærmest ind i stellet, prøv at pille den ud, og se om der er en plump
i den.

Det med at stille den på støtte fod, er vel bare fordi den lige skal være
varm, men det kan du da også bare køre den. Du behøver da ikke lade den stå
i tomgang for det...

M.v.h.

Henrik

Fra : Øistein wind

Dato : 05-08-01 12:01

Hej

>Er der gjort noget ved dit cylinder og stempel, eller er det helt lovlig.

Nej. Det er helt lovligt. Ingen ændringer

>Det med at stille den på støtte fod, er vel bare fordi den lige skal være
>varm, men det kan du da også bare køre den. Du behøver da ikke lade den
>stå i tomgang for det...

Det gør jeg heller ikke. Men hvis man prøver at køre den varm, går maskinen
ud, når man giver fuld gas. Er det mon normalt?

Fra : Rasmus Færch

Dato : 06-08-01 19:34

hvis det var min Maxi ville jeg prøve at rense karburator og hvis der ikke
er noget synligt snavs at se ville jeg prøve at give den en større
stråespids (blandings skruge) det er den lille messing skruge der stikker
længst ned i svømmehuset, du kan også prøve at flytte den nål der sidder i
gasspjældet en tak eller to op. Den er helt lovlig?? så kan det godt være in
god ide at rense udstødning, måske er den sodet til. Bort set fra det så har
du vel en choker, hvis du bruger den når den er kold så går den vel ikke i
stå, Held og lykke Mvh Rasmus

Øistein wind <windw@mail.danbbs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aD_a7.407$Ak5.7912@news.get2net.dk...

Fra : Øistein wind

Dato : 07-08-01 14:23

> [...]
>er noget synligt snavs at se ville jeg prøve at give den en større
>stråespids (blandings skruge) det er den lille messing skruge der stikker

Er det det som man normalt kalder en dyse?

>du kan også prøve at flytte den nål der sidder i
>gasspjældet en tak eller to op. Den er helt lovlig?? så kan det godt være
in
>god ide at rense udstødning, måske er den sodet til.

Jep den er pænt meget sodet til. Og jeg skal også til at rense den snart.Det
kubnnne godt være der problemet lå.

Tak for hjælpen.

Hilsen ø