/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Peugeot Buxy Luftkølet. 45 model.
Fra : Hs


Dato : 15-04-10 14:37

Hej, jeg kan ikke finde ud af hvorfor min scooter ikke kan køre ordentlig
mere!!
Den kan ikke tage omdrejninger. Kun nok til 20-30 km i timen. Det er som om
der er en alt for stor strålespids i. Den er mont. med en str. 82, og det
har altid gået godt. Cylinder er 70 cubik med tun udstødning.
Jeg har haft karburatoren totalt adskilt og blæst igennem.
Indsugning/membran ser fint ud. Ingen slidtage på krumtap.
Håber at nogen har en god ide til hvad der kan være galt.

Henning


 
 
Leif (15-04-2010)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 15-04-10 16:39


"Hs" <henning_@FJERNESlive.dk> skrev i meddelelsen
news:4bc7167c$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej, jeg kan ikke finde ud af hvorfor min scooter ikke kan køre ordentlig mere!!
> Den kan ikke tage omdrejninger. Kun nok til 20-30 km i timen. Det er som om der er en alt for stor
> strålespids i. Den er mont. med en str. 82, og det har altid gået godt. Cylinder er 70 cubik med
> tun udstødning.
> Jeg har haft karburatoren totalt adskilt og blæst igennem. Indsugning/membran ser fint ud. Ingen
> slidtage på krumtap.
> Håber at nogen har en god ide til hvad der kan være galt.
>
> Henning

Udstødning stoppet, utætte simmerringe, måske også slidt tændrør......
/Leif


Hs (15-04-2010)
Kommentar
Fra : Hs


Dato : 15-04-10 21:50


"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
news:4bc73350$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Hs" <henning_@FJERNESlive.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bc7167c$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej, jeg kan ikke finde ud af hvorfor min scooter ikke kan køre ordentlig
>> mere!!
>> Den kan ikke tage omdrejninger. Kun nok til 20-30 km i timen. Det er som
>> om der er en alt for stor strålespids i. Den er mont. med en str. 82, og
>> det har altid gået godt. Cylinder er 70 cubik med tun udstødning.
>> Jeg har haft karburatoren totalt adskilt og blæst igennem.
>> Indsugning/membran ser fint ud. Ingen slidtage på krumtap.
>> Håber at nogen har en god ide til hvad der kan være galt.
>>
>> Henning
>
> Udstødning stoppet, utætte simmerringe, måske også slidt tændrør......
> /Leif
Hej Leif, tak for forslag.
Begge simmerringe ok, nyt tændrør og næsten ny udstødning.

Henning


Leif (16-04-2010)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 16-04-10 08:29


"Hs" <henning_@FJERNESlive.dk> skrev i meddelelsen
news:4bc77c0d$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bc73350$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Hs" <henning_@FJERNESlive.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4bc7167c$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Hej, jeg kan ikke finde ud af hvorfor min scooter ikke kan køre ordentlig mere!!
>>> Den kan ikke tage omdrejninger. Kun nok til 20-30 km i timen. Det er som om der er en alt for
>>> stor strålespids i. Den er mont. med en str. 82, og det har altid gået godt. Cylinder er 70
>>> cubik med tun udstødning.
>>> Jeg har haft karburatoren totalt adskilt og blæst igennem. Indsugning/membran ser fint ud. Ingen
>>> slidtage på krumtap.
>>> Håber at nogen har en god ide til hvad der kan være galt.
>>>
>>> Henning
>>
>> Udstødning stoppet, utætte simmerringe, måske også slidt tændrør......
>> /Leif
> Hej Leif, tak for forslag.
> Begge simmerringe ok, nyt tændrør og næsten ny udstødning.
>
> Henning
Hvordan er fejlen opstået - hvad har I pillet ved inden?

Er der kompression nok?

Tænding justeret?

Tit er det set at svinghjulet ikke sidder rigtig på plads,
fordi not & feder ikke er i korrekt indgreb......

/Leif


Hs (16-04-2010)
Kommentar
Fra : Hs


Dato : 16-04-10 11:26


"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
news:4bc811cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Hs" <henning_@FJERNESlive.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bc77c0d$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4bc73350$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Hs" <henning_@FJERNESlive.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4bc7167c$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> Hej, jeg kan ikke finde ud af hvorfor min scooter ikke kan køre
>>>> ordentlig mere!!
>>>> Den kan ikke tage omdrejninger. Kun nok til 20-30 km i timen. Det er
>>>> som om der er en alt for stor strålespids i. Den er mont. med en str.
>>>> 82, og det har altid gået godt. Cylinder er 70 cubik med tun
>>>> udstødning.
>>>> Jeg har haft karburatoren totalt adskilt og blæst igennem.
>>>> Indsugning/membran ser fint ud. Ingen slidtage på krumtap.
>>>> Håber at nogen har en god ide til hvad der kan være galt.
>>>>
>>>> Henning


Hej Leif

> Hvordan er fejlen opstået - hvad har I pillet ved inden?
Skiftet den slidte originale cylinder ud med en ny 70 c

> Er der kompression nok?
Ja

> Tænding justeret?
Tænding kan ikke just. den er fast.

> Tit er det set at svinghjulet ikke sidder rigtig på plads,
> fordi not & feder ikke er i korrekt indgreb......
Det kontrolerede jeg da jeg kiggede ind til simmeringen.

Ved du hvordan chokeren virker?

Mvh
Henning



Leif (16-04-2010)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 16-04-10 13:38


"Hs" <henning_@FJERNESlive.dk> skrev i meddelelsen
news:4bc83b24$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bc811cd$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Hs" <henning_@FJERNESlive.dk> skrev i meddelelsen
>> news:4bc77c0d$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>> "Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:4bc73350$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Hs" <henning_@FJERNESlive.dk> skrev i meddelelsen
>>>> news:4bc7167c$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>> Hej, jeg kan ikke finde ud af hvorfor min scooter ikke kan køre ordentlig mere!!
>>>>> Den kan ikke tage omdrejninger. Kun nok til 20-30 km i timen. Det er som om der er en alt for
>>>>> stor strålespids i. Den er mont. med en str. 82, og det har altid gået godt. Cylinder er 70
>>>>> cubik med tun udstødning.
>>>>> Jeg har haft karburatoren totalt adskilt og blæst igennem. Indsugning/membran ser fint ud.
>>>>> Ingen slidtage på krumtap.
>>>>> Håber at nogen har en god ide til hvad der kan være galt.
>>>>>
>>>>> Henning
>
>
> Hej Leif
>
>> Hvordan er fejlen opstået - hvad har I pillet ved inden?
> Skiftet den slidte originale cylinder ud med en ny 70 c
>
>> Er der kompression nok?
> Ja
>
>> Tænding justeret?
> Tænding kan ikke just. den er fast.
>
>> Tit er det set at svinghjulet ikke sidder rigtig på plads,
>> fordi not & feder ikke er i korrekt indgreb......
> Det kontrolerede jeg da jeg kiggede ind til simmeringen.
>
> Ved du hvordan chokeren virker?
>
> Mvh
> Henning
>
>

Så kan jeg vist desværre ikke hjælpe med flere tanker.

/Leif


scootergrisen (17-04-2010)
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 17-04-10 02:34

Er problemet kommet efter du har sat ny cylinder på ?
Eller hvad har du gjort før problemet kom ?

Nu kender jeg ikke din scooter model men der sidder formodentligt
samme type automatisk choker på som så mange andre:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/karburator.php#automatisk_choker

Du kan prøve og ændre på nålens højde og se om der skulle være nogen
forskel :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/karburator.php#nal

Prøv og check rullerne i variatoren og se om der nogen problemer med
remskiver der går ind og ud.
Rens luftfilter.

Ellers prøv og forklar mere omkring det.
Hvis du drejer håndtaget op til du køre 30 km/t hvad sker der så når
du drjer det videre hele vejen ?
Kør en lang tur og tag så tændrøret ud og kig på det og sammenlign
med :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_tandror.php

Hs (18-04-2010)
Kommentar
Fra : Hs


Dato : 18-04-10 12:30


"scootergrisen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:70304acb-30fe-4e42-8f69-f8df805c98ce@8g2000yqz.googlegroups.com...
Er problemet kommet efter du har sat ny cylinder på ?
Eller hvad har du gjort før problemet kom ?

Nu kender jeg ikke din scooter model men der sidder formodentligt
samme type automatisk choker på som så mange andre:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/karburator.php#automatisk_choker

Du kan prøve og ændre på nålens højde og se om der skulle være nogen
forskel :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/karburator.php#nal

Prøv og check rullerne i variatoren og se om der nogen problemer med
remskiver der går ind og ud.
Rens luftfilter.

Ellers prøv og forklar mere omkring det.
Hvis du drejer håndtaget op til du køre 30 km/t hvad sker der så når
du drjer det videre hele vejen ?
Kør en lang tur og tag så tændrøret ud og kig på det og sammenlign
med :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/service_tandror.php

Hej
Ja problemet er kommet efter modificering: ny cylinder og ny udstødning. Den
kører max 20 km/t for fuld håndtag.
Troede, (efter stort set alt andet var efterset), at det var
automatchookeren der lavede knuder. Det er
også udelukket nu, efter jeg har kigget her:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/karburator.php#automatisk_choker
Motoren er meget fedtet under krumtaphuset! Hvis der er en lille utæthed
der, hvilken betydning vil det så have når motoren kører?
Mvh
Henning


scootergrisen (19-04-2010)
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 19-04-10 00:06

> Ja problemet er kommet efter modificering: ny cylinder og ny udstødning.. Den
> kører max 20 km/t for fuld håndtag.

Jamen hvis det er kommet lige efter du har sat ny cylinder på så har
du jo dit svar der.
Du har muligvis ikke samlet det rigtigt/ordentligt eller måske er
pakningerne ikke helt tætte.
Jeg tror ikke det har noget med udstødningen at gøre.
Du kan jo skrue udstødningen af og se om der er nogen forskel.

> Motoren er meget fedtet under krumtaphuset! Hvis der er en lille utæthed
> der, hvilken betydning vil det så have når motoren kører?

Hvis det er olie er kommer ud så følg olien og find ud af hvor de
komme ud henne.
Check olietanken, slangen derfra til oliepumpe og slangen videre.
Nu jeg er jo ikke så meget inden i din model men jeg tror det går en
slange fra oliepumpen til indsudningsstudsen. Hvis du har haft den af
så har du måske ikke sat olieslangen ordentligt på men det kan du jo
se hvis der er olie omkring.

Ja hvis krumtaphuset er utæt så det jo ik så godt og det skal da nok
få motoren til at køre langsommere men det tror jeg nu heller ikke den
er jeg tror mere den er utæt et andet sted så. Som for eksempel ved
pakningerne mellem motor blok og cylinder og topstykke.

Brugte du nye pakninger ?

Og noget andet når du køber ny cylinder så skal den tilkørres. Det vil
sige du skal køre stille og roligt og ikke lang tid af gange i starten
og ikke give fuld gas. Det er for at delene slides til. Men hvis den
ikke har kørt over 20 km/t så det jo fint nok bare kør stille og
roligt og under at accelerer hurtigt de første 1000 km. Kør mest
roligt i starter og efter noget tid kan du så køre lidt hurtigere og
lidt hurtigere... hvad man ellers kan.
Så skulle cylinderen holde længt muligt.


Hs (19-04-2010)
Kommentar
Fra : Hs


Dato : 19-04-10 15:09

Hej og mange tak for alle de gode forslag til min scooters tilstand.
Efter grundige eftersyn div steder på motoren har jeg besluttet at den er
utæt ved krumptaphuset!
Der er nu bestilt en ny krumptap (ekstra god kvalitet) nye lejer, pakninger.
OG hvis det ikke løser problemet, er der en billig scooter til salg!
Mvh
Henning
*****************
"scootergrisen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:fc99972a-e230-4694-8d3d-9e454bd70ca1@g30g2000yqc.googlegroups.com...
> Ja problemet er kommet efter modificering: ny cylinder og ny udstødning.
> Den
> kører max 20 km/t for fuld håndtag.

Jamen hvis det er kommet lige efter du har sat ny cylinder på så har
du jo dit svar der.
Du har muligvis ikke samlet det rigtigt/ordentligt eller måske er
pakningerne ikke helt tætte.
Jeg tror ikke det har noget med udstødningen at gøre.
Du kan jo skrue udstødningen af og se om der er nogen forskel.

> Motoren er meget fedtet under krumtaphuset! Hvis der er en lille utæthed
> der, hvilken betydning vil det så have når motoren kører?

Hvis det er olie er kommer ud så følg olien og find ud af hvor de
komme ud henne.
Check olietanken, slangen derfra til oliepumpe og slangen videre.
Nu jeg er jo ikke så meget inden i din model men jeg tror det går en
slange fra oliepumpen til indsudningsstudsen. Hvis du har haft den af
så har du måske ikke sat olieslangen ordentligt på men det kan du jo
se hvis der er olie omkring.

Ja hvis krumtaphuset er utæt så det jo ik så godt og det skal da nok
få motoren til at køre langsommere men det tror jeg nu heller ikke den
er jeg tror mere den er utæt et andet sted så. Som for eksempel ved
pakningerne mellem motor blok og cylinder og topstykke.

Brugte du nye pakninger ?

Og noget andet når du køber ny cylinder så skal den tilkørres. Det vil
sige du skal køre stille og roligt og ikke lang tid af gange i starten
og ikke give fuld gas. Det er for at delene slides til. Men hvis den
ikke har kørt over 20 km/t så det jo fint nok bare kør stille og
roligt og under at accelerer hurtigt de første 1000 km. Kør mest
roligt i starter og efter noget tid kan du så køre lidt hurtigere og
lidt hurtigere... hvad man ellers kan.
Så skulle cylinderen holde længt muligt.


scootergrisen (20-04-2010)
Kommentar
Fra : scootergrisen


Dato : 20-04-10 03:30

Hmmm okay.
Det var da en frisk beslutning.
Forstår ik hvorfor du har bestilt det men det jo fint nok så der noget
at lave.
Hører gerne hvordan det går/gik.

Hvis du skal have lejer af og på så kan du nedkøle eller opvarme
delene for at få den på.

Hvis du for eksempel skal have en leje på krumtapakslen så kan du
opvarme den indre del af lejet og eventuelt også nedkøle krumtapakslen
i fryseren.
Men held og lykke med det.

dba.dk er vist nok et udemærket sted og sælge en scooter hvis det ikke
lykkes. bare husk og skriv det med at det ikke lykkedes.

Ukendt (20-04-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-04-10 21:41

Hs wrote:
> Hej, jeg kan ikke finde ud af hvorfor min scooter ikke kan køre
> ordentlig mere!!
> Den kan ikke tage omdrejninger. Kun nok til 20-30 km i timen. Det er
> som om der er en alt for stor strålespids i. Den er mont. med en str.
> 82, og det har altid gået godt. Cylinder er 70 cubik med tun
> udstødning. Jeg har haft karburatoren totalt adskilt og blæst igennem.
> Indsugning/membran ser fint ud. Ingen slidtage på krumtap.
> Håber at nogen har en god ide til hvad der kan være galt.

Måske skal du bruge et tændrør til mange omdrejninger?
Ellers er det måske tændingsboksen som ikke kan sammen med dit 70cc tun.



Kell Petersen (21-04-2010)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 21-04-10 21:50

Jeg har en god gammel en af samme type , som render 80/90 med std cyl og
karb,, kun ruller og muligvis udstødning..

Så held og lykke med alt det tun .
Har forresten en spritny cyl med stempel. til salg.

Har hørt at nogle cyl og stempler fra en forhandler af uorginale reservedele
, kan have det der sløvheds syndrom.
Ved ikke lige hvilket firma som blev hentdet til.

Læste det i scootergalleriet..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste