nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:
> >
http://daringfireball.net/linked/2010/04/12/ipad-ereader-blind
Der skriver han, som jeg altid har sagt: "Apple doesn't think design is
how something looks, but rather how it works." Det er det, mange ikke
forstår. De tror, at design bare er udseende. Det er præcis det, Apple
har forstået og mestrer til fulde. B&O kan også finde ud af det. Det
samme med mange af de store, danske designere gennem tiden. Design er
funktion, og derfor er det vigtigt, at alt er designet godt.
> Sjovt at læse den gamle artikel om iPod og Apples innovation:
>
http://www.nytimes.com/2003/11/30/magazine/30IPOD.html?ex=1386133200&en=750c
> 9021e58923d5&ei=5007&partner=USERLAND
>
> Og der var åbenbart mange chefer, der ikke forstod det fede ved iPod.
>
> Gad vide om det passer, at Apple ikke så iTunes som en pengemaskine dengang
> i 2002?
Det sagde de jo. Det var vel også svært at forudse, hvor fantastisk godt
iPod ville sælge. Apple havde jo før lavet gode produkter, men de solgte
som regel ikke vildt godt. Man kunne jo ikke vide, om en konkurrent
efter et par år kom med et alternativt produkt, der blev mere populært
og tog salget fra iPod. Se, hvordan salget af Walkman raslede ned. Se
hvordan Motorola ikke kunne følge op på Razr telefonens fantastiske
succes. Man kan ofte have en kortvarig succes med et produkt, men det er
svært at fortsætte.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark