samba mærkelig?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-08-01 22:15

Hej!
Jeg har været ved at rode lidt med samba og er sys den opfører sig yderst
mærkværdigt!
Når jeg kopierer noget til det share på den (lad os f.eks tage en video på
150megabyte) hvis jeg så afbryder denne video efter måske 20megabyte så
skriver den i filsystemet på serveren at de fulde 150 megabyte er blevet
kopieret(!) men hvis jeg afspiller den passer det fint med nogenlunde de 20.
Hvad har jeg overset her?

smb.conf:
[global]
workgroup = <workgroup>
netbios name = <name>
hosts allow = <ip på workstation>
security = share
encrypt passwords = yes

local master = yes
os level = 33
domain master = no
guest account = dennis
log file = /var/log/log.%m
max log size = 50

name resolve order = wins lmhosts bcast
wins support = yes
client code page = 850
character set = ISO8859-1

[disk1]
path = /usr/backup
browseable = yes
writeable = yes
guest ok = yes

/Dennis

Fra : Steen Suder

Dato : 05-08-01 11:09

Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> kopieret(!) men hvis jeg afspiller den passer det fint med nogenlunde de 20.

Prøv at gøre det samme mod en NT f.eks. Min erfaring er at den også
allokerer den totale plads først og derefter kopierer færdig.

Jeg vil tro at det er måden det fungerer på.

<KLIP>

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."