MS Windows
briani 27239
Musik-program
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-10 23:20

Jeg søger et program til Win XP der kan sætte fx. 16 lydfiler (wave eller
mp3) sammen til én fil. Findes det mon?

Ole

Fra : Mads

Dato : 10-04-10 23:43

On Sun, 11 Apr 2010 00:20:18 +0200, "Ole" <-> wrote:

>Jeg søger et program til Win XP der kan sætte fx. 16 lydfiler (wave eller
>mp3) sammen til én fil. Findes det mon?
>
>Ole

Tja, jeg kan sætte lydfiler sammen i Adobe Audition. Både wav og mp3
og bagefter gemme filen i et hvilket som helst format.

Jeg mener at det gratis program Audacity skulle kunne det samme.
( jeg har dog ikke prøvet med mp3 filer )
http://audacity.sourceforge.net/

mvh Mads

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-04-10 07:52

Den 11-04-2010 00:43, Mads skrev:

> Jeg mener at det gratis program Audacity skulle kunne det samme.
> ( jeg har dog ikke prøvet med mp3 filer )
> http://audacity.sourceforge.net/

Jeg bruger selv Audacity til den slags.
Dog oplever jeg tit at programmet crasher i Windows 7 og Vista.
Det sker dog kun når jeg bruger optagefunktionen. Ikke når jeg bare skal
klippe i lydfiler.

Så ofte bliver det til at jeg optager med mp3DirectCut og bagefter
redigerer i Audacity.

mp3DirectCut:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multimedia-mp3directcut.php

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-10 19:50

Philip Nunnegaard wrote:
> [...]
> skal klippe i lydfiler.
>
> Så ofte bliver det til at jeg optager med mp3DirectCut og bagefter

Jeg har fået det til at virke i Wavelab 5. Utroligt nemt forøvrigt.
Tak for budene.

Mvh Ole

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-10 19:43

Mads wrote:
> Jeg mener at det gratis program Audacity skulle kunne det samme.
> ( jeg har dog ikke prøvet med mp3 filer )
> http://audacity.sourceforge.net/

Jeg kan ikke åbne en CD i Audacity. Det virker ikke helt overskueligt, synes
jeg.

Fra : Rado

Dato : 11-04-10 02:32

On Sun, 11 Apr 2010 00:20:18 +0200, "Ole" <-> wrote:

>Jeg søger et program til Win XP der kan sætte fx. 16 lydfiler (wave eller
>mp3) sammen til én fil. Findes det mon?

Jeg eksperimenterede for nogen tid siden med et der kan splejse wave
filer, men blev ikke færdig med det (muligvis senere). Meningen var
bl.a. at man skulle kunne rokere rundt på rækkefølgen af filerne og
det kan man også godt i vinduet, men det virker endnu ikke i praksis.
Så man er p.t. nødt til manuelt at navngive filerne (f.ex. med 01, 02,
03 osv. i starten af filnavn) så de lægger sig i den rigtige
rækkefølge.

Herefter hentes filerne ind med "Import Files", outputfilen vælges med
"Output file", og så klikker man på "Concatenate".

Det fungerer OK på den måde, men det kan p.t. crashe hvis man gør
noget uventet så man skal følge fremgangsmåden her præcist. Det kræver
iøvrigt .NET framework 2.0 for at fungere.

Hvis du vil prøve det kan det hentes her:

http://taosoft.dk/temp/WaveConc_exp03.zip

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Rado

Dato : 11-04-10 02:40

On Sun, 11 Apr 2010 00:20:18 +0200, "Ole" <-> wrote:

>Jeg søger et program til Win XP der kan sætte fx. 16 lydfiler (wave eller
>mp3) sammen til én fil. Findes det mon?

Iøvrigt, hvis det handler om at rippe CDer og konvertere wave filerne
til MP3 som een stor fil, så kan CDex gøre det, så vidt jeg husker.

http://cdexos.sourceforge.net/

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-10 19:39

Rado wrote:
> Iøvrigt, hvis det handler om at rippe CDer og konvertere wave filerne
> til MP3 som een stor fil, så kan CDex gøre det, så vidt jeg husker.
> http://cdexos.sourceforge.net/

Har lige prøvet, men kan ikke se hvordan

Fra : Rado

Dato : 11-04-10 20:22

On Sun, 11 Apr 2010 20:38:50 +0200, "Ole" <-> wrote:

>Har lige prøvet, men kan ikke se hvordan

Smid CDen i, start CDex, vælg Convert > Extract a section of the CD
(eller tryk F10), vælg WAV. så laver den en enkelt stor WAV fil med
hele CDen på. Den kan man så bagefter konvertere til MP3.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-10 21:29

Rado wrote:
> Smid CDen i, start CDex, vælg Convert > Extract a section of the CD
> (eller tryk F10), vælg WAV. så laver den en enkelt stor WAV fil med
> hele CDen på. Den kan man så bagefter konvertere til MP3.

Smart. Tak.

Ole

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 11-04-10 11:45

On Sun, 11 Apr 2010 00:20:18 +0200, "Ole" <-> wrote:

>Jeg søger et program til Win XP der kan sætte fx. 16 lydfiler (wave eller
>mp3) sammen til én fil. Findes det mon?

Prøv det gratis http://www.any-audio-converter.com/

Erik Helmer Nielsen