MS Windows
briani 27239
Kommandolinie
Fra : Bosse

Dato : 08-04-10 09:09

Hej,

Jeg har fået en ny PC med WIN7. På min gamle XP kunne man klikke på
Startknappen nederst i venstre hjørne og derefter Kør. Denne funktion kan
jeg ikke se i W7. Eller hedder den noget andet og da hvad og hvor findes
den?

Bosse

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 08-04-10 12:02

Den er fjernet. Brug Win-tast + r i stedet.
Eller tilføj den i egenskaber for start menuen.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-04-10 12:57

Bosse wrote:

> [...]
> Startknappen nederst i venstre hjørne og derefter Kør. Denne funktion
> kan jeg ikke se i W7. Eller hedder den noget andet og da hvad og hvor

Det er i princippet som det plejer!
nu hedder linien bare "Søg"
Skriver du navnet på et program, eller en indbygget kommando, udføres
det.
eks:
cmd = kommandofortolker
psr = PrintScreenRecorder
sticky = StickyNotes
powershell = PowerShell
\\192.168.1.8\olddocs = sharet olddocs på 192.168.1.8

kommandoerne huskes også, ligesom i "gamle dage"

finn

Fra : J

Dato : 08-04-10 13:26

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> powershell = PowerShell
> \\192.168.1.8\olddocs = sharet olddocs på 192.168.1.8
>
> kommandoerne huskes også, ligesom i "gamle dage"

Mon ikke herren Finn skulle holde sig til sit lappegrej og ventilgummi?

Højreklik på proceslinjen, og tilpas menuen Start med kommandoen Kør.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-04-10 13:32

J wrote:

> Mon ikke herren Finn skulle holde sig til sit lappegrej og
> ventilgummi?
>
> Højreklik på proceslinjen, og tilpas menuen Start med kommandoen Kør.

eller lav en genvej - masser af veje fører til Rom.
Er der noget forkert i min anvisning, som også svarer til hvad manden
spørger til??

Fra : Laziter

Dato : 08-04-10 13:23

"Bosse" <axylth@joqwan.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg ikke se i W7. Eller hedder den noget andet og da hvad og hvor findes

Hold 'Shift' tasten nede, højreklik et tomt sted på skrivebordet og vælg
'Åbn kommandovindue her'
(oversæt selv hvis du bruger en engelsk udgave).

Mvh
Benjamin

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-04-10 16:22

> [...]

>jeg ikke se i W7. Eller hedder den noget andet og da hvad og hvor findes

På min Win 7 Pro aktiveres kommandoen Kør sådan:

- Højreklik på proceslinien
- Vælg Egenskaber
- Vælg Menuen Start
- Vælg Tilpas
- Sæt flueben ved Kommandoen Kør
- Klik OK > Anvend > OK

Venlig hilsen
Gert

Fra : Bosse

Dato : 08-04-10 19:08

"Gert Søgaard Jensen" <gert@soegaard.mail.dANMARk> skrev i meddelelsen

> På min Win 7 Pro aktiveres kommandoen Kør sådan:
>
> - Højreklik på proceslinien
> - Vælg Egenskaber
> - Vælg Menuen Start
> - Vælg Tilpas
> - Sæt flueben ved Kommandoen Kør
> - Klik OK > Anvend > OK
>
> Venlig hilsen
> Gert

Jeg takker for alle forslagene. Jeg har nu fået løst mit problem. Tak.
Bosse

Fra : Per

Dato : 08-04-10 18:20

Bosse wrote:
> [...]
> Startknappen nederst i venstre hjørne og derefter Kør. Denne funktion
> kan jeg ikke se i W7. Eller hedder den noget andet og da hvad og hvor

Kan du ikke bare skrive "kør" i søgningsfeltet i startmenuen ?

det kan jeg på min vista

mvh. Per

Fra : Stampe

Dato : 10-04-10 09:40

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke bare skrive "kør" i søgningsfeltet i startmenuen ?
>
> det kan jeg på min vista

Yeps Men hvorfor gøre det let?

Mvh
Allan