Checke radio-button??
Fra : Martin Kruse

Dato : 04-08-01 19:08

Hej NG!!

Hvordan checker man en radio-button med en funktion
F.eks.

document.forms.email.radioname.checked = true

Det virker bare ikke. Hvordan skal man gøre?

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 06-08-01 12:17

Nej ikke umidlbart

Du kan gøre det hvis du kun har en radiobutton med det pågældende navn, men
hvis du har flere (og det er sædvanligvis ideen med radiobuttons) kan du
ikke

/Marten

PS hvad skal det bruges til - det kan være der er en anden løsning

Fra : Martin Kruse

Dato : 06-08-01 18:49

Hmm..
Jamen så er jeg altså rimelig go for jeg har fået det til at virke

Fra : Allan Jensen

Dato : 07-08-01 08:09

>Hmm..
>Jamen så er jeg altså rimelig go for jeg har fået det til at virke

Må jeg spørge hvordan du gør det? - jeg vil også gerne lave et tjek på
nogle radiobuttons. Jeg vil gerne tjekke om der er valgt en af
muligheder (ligegyldig hvilken). Er det det samme du gør?

Regards,
Allan Jensen

Fra : Martin Kruse

Dato : 07-08-01 16:34

"Allan Jensen" <public@hverdag.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle radiobuttons. Jeg vil gerne tjekke om der er valgt en af
> muligheder (ligegyldig hvilken). Er det det samme du gør?

Næ.. jeg ville have en radiobutton til at blive markeret.
Ikke chekke om den er markeret!
Men det andet kan jeg osse

For at chekke om en radiobutton er trykket skal du bare skrive

If (document.forms.formnavn.radionavn.value == 'enværdi'); {

}

<form name="formnavn"...
<input type="radio" name="radionavn" value="enværdi">

Håber det er nok.. Ellers skriv igen