MS Windows
briani 27239
Windows XP logger af
Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 27-03-10 22:33

Hej
Jeg har fået en bekendt's PC til service. Den logger af helt af sig selv
lige så
snart man har logget på. Man kan lige nå at se skrivebordsbilledet før den
logger af.
Jeg har haft harddisken ude for at tjekke for virus, uden at finde noget.
Jeg har også prøvet alle mulige fejlsikrede tilstande med samme symptom.
Også administrator kontoen opfører sig på samme måde. Hvad gør man så?

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 27-03-10 23:00

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4bae7972$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Jeg har også prøvet alle mulige fejlsikrede tilstande med samme symptom.
> Også administrator kontoen opfører sig på samme måde. Hvad gør man så?

OS : Win XP Pro DK SP3

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-03-10 23:47

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4bae7972$0$277$14726298@news.sunsite.dk...
>>
> OS : Win XP Pro DK SP3

Det kan muligvis være userinit.exe som driller. Prøv evt. disse løsninger,
som er tyvstjålet fra div. hjemmesider.

Løsning 1:

Prøv om du kan gøre dette.

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen
til Installation", trykker du på <F10> eller tryk på <R> for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende
meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation
og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på
<Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Løsning 2:

1. Start med at kopiere filen c:/windows/system32/userinit.exe over på en
CDrom eller en DISK - Ekstern Harddisk evt. IPOD - Det var sådan jeg gjorde
det, fra en anden PC med WINDOWS

2. Tænd så for din inficerede PC og indsæt XP Installations CDrom og den
DISK med Filen USERINIT.EXE på. Genstart så computeren.

3. Når Computeren beder om det, skal du så klikke på en vilkårlig tast for
at starte WINDOWS CDen, den vil loade i ca. 45 sekunder hvorefter der kommer
3 muligheder frem vælg den midterste ( VED AT TRYKKE PÅ TASTEN "R" ).

3. Nu er du i Recovery Console'n (Gendannelses Konsollen).. så står der
noget med at trykke ENTER eller SKRIV EXIT for at genstarte - her trykker du
så "1" og ENTER.

4. Nu beder den om admin. password, - jeg havde ikke noget så jeg trykkede
bare ENTER. Nu kan du så foretage dig det næste skridt.'

VIGTIG INFO SÅDAN AT I IKKE MISFORSTÅR NOGET
(D: er IPOD'en/Eksterne Harddisk)
(C: Din PC's Harddisk)
(<> betyder bare at du skal huske mellemrum, Skriv derfor ikke <> i
konsollen)

5. Skriv: D: og tryk ENTER
6. Skriv: COPY<>d:/userinit.exe<>c:/windows/system32/
7. Skriv: C: og tryk ENTER
8. Skriv:
RENAME<>c:/windows/system32/userinit.exe<>c:/windows/system32/wsaupdater.exe

9. Skriv: EXIT og tryk ENTER, nu genstarter computeren. tag WINDOWS
CDrommen og IPOD/Ekstern Harddisk ud, og nu skulle du meget gerne kunne
logge ind ligesom normalt.

Løsning 3:

Boot på din Windows CD og start en recovery console. Kopier userinit.exe fra
cden:

X:\I386>expand userinit.ex c:\windows\system32

(X: er dit cdrom drev)

Skift bibliotek til:

C:\WINDOWS\SYSETM32\CONFIG

Omdøb din nuværende software hive (her gemmes oplysningen om userinit):

ren software software.old

Slet trygt disse to:

del software.sav
del software.log

Kopier den hive som blev lavet ved installation af Windows over i
config-biblioteket:

copy c:\windows\repair\software

Genstart Windows normalt og start regedit.

Marker HKEY_LOCAL_MACHINE

Og load den gamle hive (software.old):

File > load hive

Som navn kan du give den 'old'

Under old kan du nu finde

Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Ændre 'userinit' til

c:\windows\system32\userinit.exe,

Genstart igen maskinen i en recovery console. Du skal igen starte med den
oprindelige software hive:

slet 'software'
og omdøb 'software.old' til 'software'

Løsning 4:

Jeg har set flere, som med fordel kunne gøre brug af en meget mere simpel
metode: redigering af registry over netværk.

Hvis du har administrative rettigheder på den syge maskine, og den er
konfigureret til at tillade redigering af registry over netværk (standard
konfiguration), kan du blot gøre følgende:

I regedit > file > connect network registry

når du har opnået adgang, finder du blot den defekte registreringsværdi og
laver den om.

Hvis du har adgang til registry over netværk, har du sikkert også adgang til
de administrative shares, og af denne vej sikre at userinit.exe er på plads.

Fra : Pico

Dato : 27-03-10 22:47

> [...]
> Jeg har også prøvet alle mulige fejlsikrede tilstande med samme symptom.
> Også administrator kontoen opfører sig på samme måde. Hvad gør man så?
Jeg ville nok prøve med en "reparere", XP skiven i og boot på dvd/cd drevet,
husk nu at gå forbi den første reparere mulighed og vælg Install og derefter
reparere muligheden. Når du gør det på den måde får du lov at beholde alle
indstillingerne, dog skal opdateringer hentes på ny.
--
MVH
Pico

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 28-03-10 08:47

> [...]
> Jeg har også prøvet alle mulige fejlsikrede tilstande med samme symptom.
> Også administrator kontoen opfører sig på samme måde. Hvad gør man så?

Ingen af Kurt's forslag virkede på denne PC.
Så jeg er igang med den velkendte løsning (Pico).
Takker for hjælpsomheden.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 28-03-10 08:58

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4baf0982$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>>
> Ingen af Kurt's forslag virkede på denne PC.
> Så jeg er igang med den velkendte løsning (Pico).

Heller ikke det virkede.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-03-10 23:33

> "Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en
> meddelelse news:4baf0982$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> Heller ikke det virkede.

Det kan vel ikke være fordi den er inficeret med den "gamle" sasser virus?
Den huserede jo for en del år siden og gav også automatisk nedlogning i
visse tilfælde.
Hent evt. removal tools her:
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2004-050114-1706-99

Kurt

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 29-03-10 04:24

> [...]
> Den huserede jo for en del år siden og gav også automatisk nedlogning i

Så vidt jeg husker lukkede Sasser den inficerede PC helt ned - dette uvæsen
loggede bare af.
PC'en er nu formateret og geninstalleret - så er skidtet væk - for denne
gang.