MS Windows
briani 27239
Browsere går ned ved søgning
Fra : CK®

Dato : 26-03-10 18:21

Hej alle!

Jeg er ved at blive godt tosset!

Problem:
Når jeg søger i Google efter hvad som helst, går min browser ned.
Det sker i 99% af tilfældene, og det er uanset om jeg bruger IE8, FF
3.6.2 eller den nyeste Chrome.

Jeg kan også søge i Bing, så sker det samme.

Chrome er jo så smart, at man kan lave søgninger i adressefeltet, men da
går den osse ned.

Jeg har osse været ude for at gå ind på IMDB og søge på en filmtitel,
hvor browseren dør.

Det er rent ud sagt p*sseirriterende!

Jeg ved ikke hvad der er gået galt, men kan forestille mig at problemet
ikke ligger hos browserne, men hos Windows, eftersom det er alle
browserne den er gal med.

Så nu spørger jeg her og i browser-gruppen.

Nogen, som har gode ideer til løsning af problemet?

Jeg bruger Windows 7 Ultimate, totalt opdateret.
Jeg har prøvet at slå antivirus og firewall (Vipre Premium) fra uden effekt.

Hjælp!

Tak

Claus

Fra : jos

Dato : 26-03-10 23:10

CK® wrote:
> [...]
>
> Jeg bruger Windows 7 Ultimate, totalt opdateret.
> Jeg har prøvet at slå antivirus og firewall (Vipre Premium) fra uden

Hvad siger løsningsagenten (det lille flag i processlinien/systray)?
har du prøvet at lave en fuld skanning med [et andet?] antivirus?

finn

Fra : jos

Dato : 26-03-10 23:12

og er det "opstået" for nyligt?
kan du reetablere til en tidligere dato

finn

Fra : CK®

Dato : 27-03-10 12:42

Den 26-03-2010 23:12, jos skrev:
> og er det "opstået" for nyligt?
> kan du reetablere til en tidligere dato
>
> finn

Har nu foretaget den deep scan med mit antivirusprogram, det fandt intet
uregelmæssigt. Secunia PSI finder heller intet galt med mit system.
Det ender nok med en re-installering af Windows, hvis jeg ikke får
nogle gode ideer.

Må prøve, om der er hjælp i nogle fora på nettet.

Tak for interessen.

Claus

Fra : Ole Christiansen

Dato : 27-03-10 16:13

"CK®" <kaplov@image.REMOVE.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> gode ideer.
>
> Må prøve, om der er hjælp i nogle fora på nettet.

Kender ikke win7, men i Vasta hedder det kontrolpanel/standardprogrammer
- der skal du definere hvad browser du bruger som standard.

mvh Ole

Fra : Anette

Dato : 27-03-10 22:34

> Jeg har prøvet at slå antivirus og firewall (Vipre Premium) fra uden
> effekt.
>
> Hjælp!
>
> Tak
>
> Claus

Prøv lige at deaktiver dine tilføjelsesprogrammer i IE - een for een. Jeg
har ofte prøvet at tilsyneladende harmløse plugins fra HP-printere har gjort
IE ustabil. Det kunne jo være der var bid...
A.

Fra : CK®

Dato : 28-03-10 01:48

Den 27-03-2010 22:33, Anette skrev:

> [...]
> Jeg har ofte prøvet at tilsyneladende harmløse plugins fra HP-printere
> har gjort IE ustabil. Det kunne jo være der var bid...
Tjah, det er seføli en mulighed, men nu har jeg geninstalleret Win7.
Jeg gjorde det osse fordi pop-op vinduer var begyndt at dukke op, ganske
umotiveret, når jeg surfede. Så jeg mente at sandsynligheden for, at jeg
havde fået noget snavs ind på computeren var tilstede.
Og man må jo sige at Windows 7 ikke er det værste operativsystem at
geninstallere. Det går hurtigt og nemt.

Tak for dit input.

Claus