MS Windows
briani 27239
Genstart af Windows 2000 uden login?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-03-10 17:02

Jeg har en gammel server stående og køre, som kører med Windows 2000 SP4.
En sjælden gang i mellem genstarter maskinen.
Dette ville for så vidt ikke være et problem, hvis ikke det var fordi den
stopper ved login vinduet, selvom der ikke er nogen kode på den, så man skal
bare klikke ok.
Kan man ikke gøre så den bare selv booter helt op, uden at skulle klikke OK?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 22-03-10 17:11

Hej Per

> Kan man ikke gøre så den bare selv booter helt op, uden at skulle
> klikke OK?

Så vidt jeg husker kan loginvinduet slåes fra under brugerstyring.

Eller kan Tweak UI, laves det så den logger på med sidste bruger
automatisk.

Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-03-10 12:30

> Så vidt jeg husker kan loginvinduet slåes fra under brugerstyring.

Der har jeg tjekket, men kan ikke umiddelbart finde noget.

> Eller kan Tweak UI, laves det så den logger på med sidste bruger
> automatisk.

Jeg kan desværre ikke få lov at installere tweakUI på maskinen, den skriver
at den ikke kan finde "Procedureindgangspunktet GetDllDirectoryW i
DLL-biblioteket KERNEL32.dll"
Hvad det så end betyder

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ole C

Dato : 23-03-10 13:03

Per Beer Hansen skrev blandt andet:

> Jeg kan desværre ikke få lov at installere tweakUI på maskinen, den
> skriver at den ikke kan finde "Procedureindgangspunktet
> GetDllDirectoryW i DLL-biblioteket KERNEL32.dll"
> Hvad det så end betyder

Måske der er fejl i systemet?

Prøv evt. denne (ældre) version:
http://www.helpwithwindows.com/windows98/tweakui2000.html
Men læs lige advarslen også...!

--
vh
Ole C

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-03-10 12:15

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Måske der er fejl i systemet?
>
> Prøv evt. denne (ældre) version:
> http://www.helpwithwindows.com/windows98/tweakui2000.html

Filen er ikke online mere.

> Men læs lige advarslen også...!

Har læst og har fået løst problemet på anden måde, men ellers tak for
hjælpen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ole C

Dato : 24-03-10 15:08

> Filen er ikke online mere.

Det er nu ikke korrekt - har netop prøvet...

> Har læst og har fået løst problemet på anden måde, men ellers tak for
> hjælpen.

Godt - og selv tak.
Men er det en hemmelighed hvordan du løste problemet?

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 24-03-10 15:53

Ole C skrev blandt andet:

> Men er det en hemmelighed hvordan du løste problemet?

Ups - overså at det fremgår af senere indlæg

--
vh
Ole C

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-03-10 17:09

> Det er nu ikke korrekt - har netop prøvet...

Jeg har også lige prøvet igen og får stadig den samme besked:
http://www.perbeer.dk/tweak.jpg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ole C

Dato : 24-03-10 18:42

Per Beer Hansen skrev blandt andet:

> Jeg har også lige prøvet igen og får stadig den samme besked:
> http://www.perbeer.dk/tweak.jpg

Mærkværdigt, men du har jo klaret problemet, så.....

--
vh
Ole C

Fra : Henning

Dato : 22-03-10 20:38

On Mon, 22 Mar 2010 17:02:24 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>bare klikke ok.
>Kan man ikke gøre så den bare selv booter helt op, uden at skulle klikke OK?
Hvad skulle formålet være? Der er tale om en server, det burde ikke
være nødvendigt at logge på for starte den. Har du programmer der
kræver logon for at starte, bør du sætte dem som services i stedet.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-03-10 12:32

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvad skulle formålet være?

Formålet skulle være, at den selv kunne starte op uden at jeg skal klikke på
OK.

> Der er tale om en server, det burde ikke
> være nødvendigt at logge på for starte den. Har du programmer der
> kræver logon for at starte, bør du sætte dem som services i stedet.

Det er selve Windows2000 der kræver klik på OK eller login.
Det er bare det jeg gerne vil undgå, hvis muligt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henning

Dato : 24-03-10 19:11

On Tue, 23 Mar 2010 12:31:41 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

>Formålet skulle være, at den selv kunne starte op uden at jeg skal klikke på
>OK.
En server er pr. definition startet op når den står med login-billede.
Jeg forstår ikke hvorfor du vil logge på?

>Det er selve Windows2000 der kræver klik på OK eller login.
>Det er bare det jeg gerne vil undgå, hvis muligt.

Igen - hvorfor? Hvad vil du opnå? Virker serveren ikke når den står
med loginbillede? Hvad virker ikke?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-03-10 22:15

> En server er pr. definition startet op når den står med login-billede.
> Jeg forstår ikke hvorfor du vil logge på?
>

> Igen - hvorfor? Hvad vil du opnå? Virker serveren ikke når den står
> med loginbillede? Hvad virker ikke?

De programmer der skal køre fra serveren virker først, når der er logget
ind.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-03-10 15:47

> [...]

> bare klikke ok.
> Kan man ikke gøre så den bare selv booter helt op, uden at skulle klikke OK?

nu er det ikke lige det du spørger om, men jeg havde osse w2k på en
'hovedløs' server og der benyttede jeg fjernskrivebordet i netmeeting
til at logge på serveren. nu er w2k erstattet med rdc. der er mange
grunde til at kunne fjernstyrer en server.

--
13: For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-03-10 15:50

<snip>

> nu er w2k erstattet med rdc.

der skulle stå: nu er w2k og fjernskrivebord i netmeeting erstattet med
xp pro og rdc.

--
13: For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-03-10 15:56

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> til at logge på serveren. nu er w2k erstattet med rdc. der er mange
> grunde til at kunne fjernstyrer en server.

Jeg fjernstyrer også min server og kan også sagtens komme i kontakt med den.
Problemet er bare, at det ikke er hver dag jeg tjekker den og den starter
desværre ikke helt op til brug, før man har klikket på OK.
Det er bare nødvendigheden af dette lille klik, som jeg gerne vil have
fjernet, så den selv kan starte helt op uden min hjælp.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-03-10 19:15

> [...]

> Det er bare nødvendigheden af dette lille klik, som jeg gerne vil have
> fjernet, så den selv kan starte helt op uden min hjælp.

Hmm! Hvordan fjernstyrer du din W2K?

--
13: For den usædvanlig selvstændige og udmærkede præstation

Fra : Max

Dato : 23-03-10 19:25

Hej Axel

> Hmm! Hvordan fjernstyrer du din W2K?

Jeg brugte i flere år VNC via en VPN tunnel.

Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-03-10 12:10

> Hmm! Hvordan fjernstyrer du din W2K?

Med VNC.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 23-03-10 19:50

Per Beer Hansen presented the following explanation :

Kan dette bruges?
http://support.microsoft.com/kb/234562

--
/klaus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-03-10 12:11

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i meddelelsen

> Kan dette bruges?
> http://support.microsoft.com/kb/234562

Takker, det var lige det der skulle til.
Nu virker det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-03-10 21:33

> [...]

>bare klikke ok.
>Kan man ikke gøre så den bare selv booter helt op, uden at skulle klikke OK?
Da du alligevel ikke går op i sikkerhed:
Giv administrator et password, skriv dette password i
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon\DefaultPassword og sæt AutoAdminLogon ="1"
samme sted.

/Hans

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-03-10 12:12

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Da du alligevel ikke går op i sikkerhed:

Sikkerhed? hva' er det

> Giv administrator et password, skriv dette password i
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
> NT\CurrentVersion\Winlogon\DefaultPassword og sæt AutoAdminLogon ="1"
> samme sted.

Tak for tippet, men har fået det til at køre.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leif Neland

Dato : 23-03-10 22:17

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> man skal bare klikke ok.
> Kan man ikke gøre så den bare selv booter helt op, uden at skulle klikke

Er der noget, der ikke kører, før nogen logger ind?

Man behøver normalt ikke være logget ind på konsollen, for at blive
serviceret af en server.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-03-10 12:13

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> Er der noget, der ikke kører, før nogen logger ind?

Ja.

> Man behøver normalt ikke være logget ind på konsollen, for at blive
> serviceret af en server.

Det skal man så her, men har fået pronblemet løst nu.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leif Neland

Dato : 24-03-10 20:08

Per Beer Hansen skrev:

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> Ja.

> Det skal man så her, men har fået pronblemet løst nu.

Hvad er det, der ikke kører før der logges på?
Det ville da være bedre at rette *den* fejl, istedet for at indføre
endnu en fejl: at logonboxen ikke vises, men alle kan pille.

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-03-10 22:19

> Hvad er det, der ikke kører før der logges på?

Serveren kører 3 forskellige programmer og alle 3 virker først når der er
logget ind.

> Det ville da være bedre at rette *den* fejl, istedet for at indføre endnu
> en fejl: at logonboxen ikke vises, men alle kan pille.

Det med at pille er jeg ikke så nervøs for, det er kun mig der har adgang
til serveren, men skulle en anden være så "heldig" at få adgang, så sker der
ikke det store ved det, da det kun er lidt små-programmer til hjemmebrug den
kører og alt kan nemt retableres, skulle det blive nødvendigt.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport