Hvad skal anmeldes?
Fra : Jasc

Dato : 04-08-01 16:55

Jeg har internet abonement hos TDC og kører ZoneAlarm Pro som filtrerer alle
angreb udefra fra. Spørgsmålet er hvilken type af angreb man skal anmelde på
abuse@post.tele.dk?

Attack, DoS, Scan, Trojan?

Og skal de være vedvarende, eller kan man anmelde nogen for 5-10 angreb?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Lars Stokholm

Fra : Lars Henriksen

Dato : 04-08-01 17:37

Jasc wrote:
> Jeg har internet abonement hos TDC og kører ZoneAlarm Pro som filtrerer alle
> angreb udefra fra. Spørgsmålet er hvilken type af angreb man skal anmelde på
> abuse@post.tele.dk?

Kun dem der kommer fra tele danmarks kunder!

> Attack, DoS, Scan, Trojan?
Nu er det lidt svært at vide hvad du snakker om mht. "Attack", men det
kan da være ligemeget med alle de der ting. Så kunne man jo ikke lave
andet end at skrive til internetudbydere døgnet rundt. Hvis der ikke er
sket nogen skade så glem det. Måske hvis din forbindelse bliver lagt ned
af et denial-of-service angreb kunne der være en pointe i at melde det,
men det er jo også fordi det er destruktivt. De andre ting du remser op
gør jo ikke noget ved dig, de æder bare MINIMALT med båndbredde. Man
bliver portscannet... so what?

hygge
Lars
--
Lars Henriksen
M.Sc. Student, Computer Systems Engineering

Fra : Jasc

Dato : 04-08-01 18:43

Ok, tak for hjælpen, så har jeg da en hel del mere tid til overs