Maling af rør !
Fra : Heidi Rydgren

Dato : 04-08-01 16:13

Hejsa NG,

De forrige ejere af vores nye hus, har været så dumme (?) at male radiatorer
+ rør i nogle skrækkelige farver, som ikke passer vores temperament *S* Nu
er selve radiatorerne blevet malet - nu magnler bare rørerne. Hvordan gøres
dette nemmest ? Vi har købt noget spraymaling, men det sviner ad H. til og
der går generelt for meget af det. Men almindelig jern/træmaling gjorde
arbejdet fint på radioatorerne, men hvordan males rørerne? Med pensel (som
jeg synes er besværligt) eller har I nogle andre forslag ??

Heidi

--
Du er ikke påklædt, før du smiler !!

Fra : jso

Dato : 04-08-01 17:21

Der kan gives masse af gode rør, med "svamp",en lammehandske os. men det
bedste er etsæt pensler bestående af en såkaldt radiator pensel, som er en
flad pensel med ca. 30 graders bøjning og en Tandbørste, som er en pensel
med hår siddende som på en tandbørste

Hilsen
Jørgen

Fra : Claus Foslund Nielse~

Dato : 04-08-01 21:38

Man kan købe en lammeuldsvante hos farvehandleren. Den er vand
(maling) tæt. Man tager den bare på, og dypper i spanden og griber fat
i røret.

Dette har været brugt siden starten af 60èrne. Jeg lærte om det på
malerskolen.

Fra : jso

Dato : 05-08-01 11:29

Jeg nævnte den meget kort, men den er ikke god til de stumper rør der normal
findes ved en radiator(max 1 m.) den er fantastisk til mange isolere rør
f.eks. i en kælder

Jørgen