/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Spørgsmål om at holde afstand på
Fra : Carsten Matzon


Dato : 15-03-10 17:18

Hejsa Gruppe

Diskuterer med min nabo og nu vil vi have det afgjort.

Dette er en reel oplevelse jeg havde i Fredags på vej mod Kolding.

Der kommer en bil i venstre spor på motorvejen som overhaler os med alm.
hastighed. Så kommer der en kassevogn bagfra med stor hastighed og han
er MEGET tæt på forankørende. Pludslig slingrer kassevognen voldsomt og
er liiige ved at gå galt men han får rettet op. Grunden til han kommer i
slinger er at forankørende rører bremselyset.

- Der er ingen biler bag eller foran os 3 biler.
- Der er ingen forhindringer på vejen eller anden grund til
forandkørende skulle nedbremse.

Hvis der var sket en ulykke var forankørende/bremsende bil så uden skyld!?

Jeg ville selvfølgelig kunne bevidne at det er som jeg skrev hvis det
ændrer sagen og bevisførsel.

--
Carsten

 
 
Per (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 15-03-10 17:39

Carsten Matzon wrote:
> Hejsa Gruppe
>
> Diskuterer med min nabo og nu vil vi have det afgjort.
>
> Dette er en reel oplevelse jeg havde i Fredags på vej mod Kolding.
>
> Der kommer en bil i venstre spor på motorvejen som overhaler os med
> alm. hastighed. Så kommer der en kassevogn bagfra med stor hastighed
> og han er MEGET tæt på forankørende. Pludslig slingrer kassevognen
> voldsomt
> og er liiige ved at gå galt men han får rettet op. Grunden til han
> kommer i slinger er at forankørende rører bremselyset.
>
> - Der er ingen biler bag eller foran os 3 biler.
> - Der er ingen forhindringer på vejen eller anden grund til
> forandkørende skulle nedbremse.
>
> Hvis der var sket en ulykke var forankørende/bremsende bil så uden
> skyld!?

Når du taler om skyld er det så i forsikringsøjemed eller færdselsmæssigt
? - for de 2 ting har intet med hinanden at gøre !

Men ud fra et færdelsretligt synspunkt:

Ingen tvivl om at den bagvedkørende (kassevognen ikke har holdt sin
bremseafstand)

FÆL.
§15, stk. 3
Stk. 3. Afstanden til foran kørende skal afpasses på en sådan måde, at der
ikke er fare for påkørsel, hvis køretøjet foran standser, eller dets
hastighed nedsættes.

Han kører heller ikke efter forholdene eller overholder hastighedsreglerne.


På den anden side må man heller ikke bare bremse op uden at sikre sig at det
kan foregå uden fare eller unødig ulempe

FÆL
§18
Stk. 2. Kørende skal før igangsætning fra kanten af vejen, ved
vognbaneskift eller anden ændring af køretøjets placering til siden sikre
sig, at manøvren kan udføres uden fare eller unødig ulempe for andre. Det
samme gælder, når den kørende vil standse eller hurtigt nedsætter
hastigheden.

Hvis der sker et færdselsuheld vil begge 2 sansynligvis få en bøde.

Hvis en politibetjent overværede situationen som du så den - ville føreren
af den bageste bil blive sigtet, ikke den forreste - det er helt
uacceptalbelt at køre så tæt på og giver iøvrigt et klip i kortet

Hvordan forsikrings deler skaden ved jeg ikke, men mon ikke den bageste får
langt mest af "skylden"

mvh. Per


Carsten Matzon (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Matzon


Dato : 15-03-10 17:49

On 15-03-2010 17:38, Per wrote:

> Når du taler om skyld er det så i forsikringsøjemed eller
> færdselsmæssigt ? - for de 2 ting har intet med hinanden at gøre !

> Hvis der sker et færdselsuheld vil begge 2 sansynligvis få en bøde.

Ja, sorry .. Tænker kun her på det færdselsmæssige.

Så "chikanen" fra den forankørende og det at han "måske" udløser ulykken
kan gøre han kun får en bøde?!

Er ikke en personlig mening der sniger sig ind der, vi snakker kun
FACTS.

--
Carsten

Per (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 15-03-10 18:02

Carsten Matzon wrote:
> On 15-03-2010 17:38, Per wrote:
>
>> Når du taler om skyld er det så i forsikringsøjemed eller
>> færdselsmæssigt ? - for de 2 ting har intet med hinanden at gøre !
>
>> Hvis der sker et færdselsuheld vil begge 2 sansynligvis få en bøde.
>
> Ja, sorry .. Tænker kun her på det færdselsmæssige.
>
> Så "chikanen" fra den forankørende og det at han "måske" udløser
> ulykken kan gøre han kun får en bøde?!
>
> Er ikke en personlig mening der sniger sig ind der, vi snakker kun
> FACTS.

Der var intet personligt i mit svar

Som skrevet så overtræder begge 2 FÆL. Hvis den forreste har bremset helt
vildt hårdt op - ja så er det en anden situation. Og han skal selvfølgelig
straffes.Men jeg forstod det som en hentydning til at holde afstand - der er
intet galt i at man markerer med sine baglygter, hvis en bagved kører for
tæt på. Man må dog ikke bremse for sjov.

Udover det er der jo altid FÆL §3, stk. 1 (grundreglen)
Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der
ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at
færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal også vises hensyn
over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

Men politiet vil helt sikkert koncentrere sig om den der kører for tæt på -
det kan han jo bare lade være med ! Det lyder tilmed som om at han kører alt
for stærkt.

Hvis du har set nogen af de her "video-strømer" udsendelser vil du se at de
virkelig er efter dem der ikke holder afstand - så den bagvedkørende er den
der er den farlige.

mvh. Per


Carsten Matzon (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Matzon


Dato : 15-03-10 18:09

On 15-03-2010 18:02, Per wrote:

> Der var intet personligt i mit svar

> intet galt i at man markerer med sine baglygter, hvis
> en bagved kører for tæt på. Man må dog ikke bremse for sjov.

Var også mere mit svar, ville lige pointere det ikke drejer sig om hvem
jeg syntes er mest en klovn.

Fair nok at man gerne må markere med sine lygter, men her var det tæt på
der skete en voldsom ulykke.

Min nabo og jeg diskuterede bare om den forankørende virkelig kan slippe
ustraffet.

Den bagvedkørende er der ikke noget at diskutere om, han er/var et KÆMPE
fjols.

--
Carsten

Henning (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 15-03-10 19:07


>Hvis en politibetjent overværede situationen som du så den - ville føreren
>af den bageste bil blive sigtet, ikke den forreste - det er helt
>uacceptalbelt at køre så tæt på og giver iøvrigt et klip i kortet

Næppe - den forreste får en bøde for chikane.

Kasper Demant (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Kasper Demant


Dato : 15-03-10 19:52

Den 15-03-2010 17:17, Carsten Matzon skrev:
> Hejsa Gruppe
>
> Diskuterer med min nabo og nu vil vi have det afgjort.
>
> Dette er en reel oplevelse jeg havde i Fredags på vej mod Kolding.
>
> Der kommer en bil i venstre spor på motorvejen som overhaler os med alm.
> hastighed. Så kommer der en kassevogn bagfra med stor hastighed og han
> er MEGET tæt på forankørende. Pludslig slingrer kassevognen voldsomt og
> er liiige ved at gå galt men han får rettet op. Grunden til han kommer i
> slinger er at forankørende rører bremselyset.
>
> - Der er ingen biler bag eller foran os 3 biler.
> - Der er ingen forhindringer på vejen eller anden grund til
> forandkørende skulle nedbremse.
>
> Hvis der var sket en ulykke var forankørende/bremsende bil så uden skyld!?
>
> Jeg ville selvfølgelig kunne bevidne at det er som jeg skrev hvis det
> ændrer sagen og bevisførsel.
>
> --
> Carsten

Begge bilister kan blive straffet. Det erstatningsmæssige spørgsmål er
opgjort i karnovs note til færdselslovens § 103, stk. 2:

"
E. Påkørsel bagfra.

E.1. Opbremsning af hensyn til andre trafikanter, efterfølgende
sammenstød med bagfra kommende: Fuldt ansvar for den bagfra kommende.

E.2. Hvis et køretøj ved sin manøvre er årsag til, at et andet køretøj
må bremse op, og det andet køretøj bliver påkørt af en bagfra kommende,
ligedeles ansvaret, forudsat at den, der skaber situationen, i tilfælde
af kollision med det bremsende køretøj ville være ifaldet ansvar.

E.3. Opbremsning af hensyn til hunde og større dyr med efterfølgende
påkørsel af bagfra kommende: Fuldt ansvar for den bagfra kommende.

E.4. Opbremsning af hensyn til katte, fugle og lignende mindre dyr med
efterfølgende påkørsel af bagfra kommende: Ligedeling.

E.5. Opbremsning pga. bremseprøve med efterfølgende påkørsel af bagfra
kommende: Fuldt ansvar for den forankørende bremsende.

E.6. Opbremsning af trafikken uvedkommende grunde, som ikke er nævnt
ovenfor: Ligedeling.
"

--
Vh.
Kasper Demant
stud.jur

Per Henneberg Kriste~ (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 15-03-10 20:48

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev i meddelelsen
news:4b9e81ce$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> Den 15-03-2010 17:17, Carsten Matzon skrev:
>> Hejsa Gruppe
>>
>> Diskuterer med min nabo og nu vil vi have det afgjort.
>>
>> Dette er en reel oplevelse jeg havde i Fredags på vej mod Kolding.
>>
>> Der kommer en bil i venstre spor på motorvejen som overhaler os med alm.
>> hastighed. Så kommer der en kassevogn bagfra med stor hastighed og han
>> er MEGET tæt på forankørende. Pludslig slingrer kassevognen voldsomt og
>> er liiige ved at gå galt men han får rettet op. Grunden til han kommer i
>> slinger er at forankørende rører bremselyset.
>>
>> - Der er ingen biler bag eller foran os 3 biler.
>> - Der er ingen forhindringer på vejen eller anden grund til
>> forandkørende skulle nedbremse.
>>
>> Hvis der var sket en ulykke var forankørende/bremsende bil så uden
>> skyld!?
>>
>> Jeg ville selvfølgelig kunne bevidne at det er som jeg skrev hvis det
>> ændrer sagen og bevisførsel.
>>
>> --
>> Carsten
>
> Begge bilister kan blive straffet. Det erstatningsmæssige spørgsmål er
> opgjort i karnovs note til færdselslovens § 103, stk. 2:
>
> "
> E. Påkørsel bagfra.
>
> E.1. Opbremsning af hensyn til andre trafikanter, efterfølgende sammenstød
> med bagfra kommende: Fuldt ansvar for den bagfra kommende.
>
> E.2. Hvis et køretøj ved sin manøvre er årsag til, at et andet køretøj må
> bremse op, og det andet køretøj bliver påkørt af en bagfra kommende,
> ligedeles ansvaret, forudsat at den, der skaber situationen, i tilfælde af
> kollision med det bremsende køretøj ville være ifaldet ansvar.
>
> E.3. Opbremsning af hensyn til hunde og større dyr med efterfølgende
> påkørsel af bagfra kommende: Fuldt ansvar for den bagfra kommende.
>
> E.4. Opbremsning af hensyn til katte, fugle og lignende mindre dyr med
> efterfølgende påkørsel af bagfra kommende: Ligedeling.
>
> E.5. Opbremsning pga. bremseprøve med efterfølgende påkørsel af bagfra
> kommende: Fuldt ansvar for den forankørende bremsende.
>
> E.6. Opbremsning af trafikken uvedkommende grunde, som ikke er nævnt
> ovenfor: Ligedeling.


Der er ikke tale om en opbremsning - den forreste bil berører kun bremsen,
så bremselyset lyser.


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Hans Kjaergaard (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 15-03-10 21:07

On Mon, 15 Mar 2010 20:48:13 +0100, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:
>Der er ikke tale om en opbremsning - den forreste bil berører kun bremsen,
>så bremselyset lyser.
Man kan tilføje at det er en form for signalgivning der ikke er omtalt
i FL og dermed heller ikke specifikt forbudt. Faktisk omtales der kun
lyssignal som tegngivning, men det defineres ikke.

Men så er der jo altid § 3. stk. 1:
Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at
der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal
også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.


/Hans

Anders Majland (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-03-10 08:26

>>Der er ikke tale om en opbremsning - den forreste bil berører kun bremsen,
>>så bremselyset lyser.

Rent hypotetetisk kunne det tænkes at den forreste lige berørte bremsen let
for at slå fartpiloten fra. F.eks for at bringe hastigheden ned så den
svarede til den ringe afstand fra den bagvedkørende eller for at kunne vige
til højre spor og lade kassevognen komme forbi

> Man kan tilføje at det er en form for signalgivning der ikke er omtalt
> i FL og dermed heller ikke specifikt forbudt. Faktisk omtales der kun
> lyssignal som tegngivning, men det defineres ikke.
>
> Men så er der jo altid § 3. stk. 1:
> Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed ....

Hvis den forreste vitterligt har bremset, og ikke kun blinket med lyset er
der vist ingen tvivl om at de begge burde have en orienterende køreprøve ...
Men det interessante er om det er tilladt at blinke med bremslyset uden at
man reelt bremser.

/A


N/A (18-03-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-03-10 06:52



Peter Lykkegaard (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 16-03-10 02:34

Anders Majland skrev

> Rent hypotetetisk kunne det tænkes at den forreste lige berørte bremsen let
> for at slå fartpiloten fra.

Du slår fartpiloten fra ved at koble ud eller sådan fungerer det i de
biler jeg har kørt i
Ved ikke hvordan det fungerer hvis der er automatgear

- Peter

Klaus H (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Klaus H


Dato : 16-03-10 09:44

cut
Du slår fartpiloten fra ved at koble ud eller sådan fungerer det i de
biler jeg har kørt i
Ved ikke hvordan det fungerer hvis der er automatgear
cut

Eller træde let på bremsepedalen. Eller trykke på en knap et eller andet sted.

Klaus H

Anders Majland (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-03-10 11:44

> Du slår fartpiloten fra ved at koble ud eller sådan fungerer det i de
> biler jeg har kørt i

> Eller træde let på bremsepedalen. Eller trykke på en knap et eller andet
> sted.

Jeg bruger ofte bremsepedalen til at slå den fra for at signalere til
bagvedkørende at jeg ændrer hastighed.

I den ene bil har jeg digital udlæsning af den satte hastighed - Der nøjes
jeg oftest med blot at regulere set punktet ved at holde knappen inde. I den
anden kan jeg ikke set punktet så et skift fra 80 til 60 kræver 20klik eller
at slå den fra og til igen ved den ønskede hastighed.

/A


Hans Kjaergaard (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 16-03-10 11:15

On Tue, 16 Mar 2010 01:34:19 -0700 (PDT), Peter Lykkegaard
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Anders Majland skrev
>
>> Rent hypotetetisk kunne det tænkes at den forreste lige berørte bremsen let
>> for at slå fartpiloten fra.
>
>Du slår fartpiloten fra ved at koble ud eller sådan fungerer det i de
>biler jeg har kørt i
>Ved ikke hvordan det fungerer hvis der er automatgear
Den kan slå fra ved bremsepåvirkning, koblingsnedtrædning, for stor
afvigelse fra den instillede hastighed og manuelt, alt efter model og
hvad følere der er monteret. Nogle kan også gøre det ved hjælp af
sollys der kommer i kontakt med "øjet" til fjernbetjeningen.


/Hans

Per Henneberg Kriste~ (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 16-03-10 23:51

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:36mup5lp6h7m0gebeisj8b1guknpirvr8b@4ax.com...
> On Tue, 16 Mar 2010 01:34:19 -0700 (PDT), Peter Lykkegaard
> <plykkegaard@gmail.com> wrote:
>
>>Anders Majland skrev
>>
>>> Rent hypotetetisk kunne det tænkes at den forreste lige berørte bremsen
>>> let
>>> for at slå fartpiloten fra.
>>
>>Du slår fartpiloten fra ved at koble ud eller sådan fungerer det i de
>>biler jeg har kørt i
>>Ved ikke hvordan det fungerer hvis der er automatgear
> Den kan slå fra ved bremsepåvirkning, koblingsnedtrædning, for stor
> afvigelse fra den instillede hastighed og manuelt, alt efter model og
> hvad følere der er monteret. Nogle kan også gøre det ved hjælp af
> sollys der kommer i kontakt med "øjet" til fjernbetjeningen.


Min VW´s fartpilot slår også fra hvis bilen glider i koblingen eller hvis
der laves hjulspin pga glat vej.


Per Henneberg Kriste~ (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 16-03-10 23:53

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4ba00b5e$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:36mup5lp6h7m0gebeisj8b1guknpirvr8b@4ax.com...
>> On Tue, 16 Mar 2010 01:34:19 -0700 (PDT), Peter Lykkegaard
>> <plykkegaard@gmail.com> wrote:
>>
>>>Anders Majland skrev
>>>
>>>> Rent hypotetetisk kunne det tænkes at den forreste lige berørte bremsen
>>>> let
>>>> for at slå fartpiloten fra.
>>>
>>>Du slår fartpiloten fra ved at koble ud eller sådan fungerer det i de
>>>biler jeg har kørt i
>>>Ved ikke hvordan det fungerer hvis der er automatgear
>> Den kan slå fra ved bremsepåvirkning, koblingsnedtrædning, for stor
>> afvigelse fra den instillede hastighed og manuelt, alt efter model og
>> hvad følere der er monteret. Nogle kan også gøre det ved hjælp af
>> sollys der kommer i kontakt med "øjet" til fjernbetjeningen.
>
>
> Min VW´s fartpilot slår også fra hvis bilen glider i koblingen eller hvis
> der laves hjulspin pga glat vej.

Nåh ja - og hvis man kører for længe på speederen, så slår den også fra. Jeg
husker ikke tidsperioden der skal til...


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Henning (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 16-03-10 19:13

On Tue, 16 Mar 2010 01:34:19 -0700 (PDT), Peter Lykkegaard
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Anders Majland skrev
>
>> Rent hypotetetisk kunne det tænkes at den forreste lige berørte bremsen let
>> for at slå fartpiloten fra.
>
>Du slår fartpiloten fra ved at koble ud eller sådan fungerer det i de
>biler jeg har kørt i
>Ved ikke hvordan det fungerer hvis der er automatgear

I Mercedes skubber du til pinden, der styrer piloten. I min "gamle"
Mazda6 var der en knap i rattet med samme funktion. Meget nemmere at
bruge disse funktioner frem for at skulle flytte foden.


Anders Majland (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-03-10 21:42

> Meget nemmere at
> bruge disse funktioner frem for at skulle flytte foden.

Hvor har du højre fod når du kører på fartpilot ?



N/A (18-03-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-03-10 06:52



Peter Lykkegaard (17-03-2010)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 17-03-10 17:05

Klaus H skrev
>
> Eller træde let på bremsepedalen.

Og gøre den bagvedkørende forskrækket som i eksemplet trådstarter
omtaler

> Eller trykke på en knap et eller andet sted.

Og evt fjerne opmærksomheden fra trafikken?

- Peter


Carsten Matzon (18-03-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Matzon


Dato : 18-03-10 06:52

On 18-03-2010 00:05, Peter Lykkegaard wrote:

> Og gøre den bagvedkørende forskrækket som i eksemplet trådstarter
> omtaler

Nemlig, det er også det jeg mener med mit trådindlæg. Om den
forankørende med sin "chikane" slipper ustraffet hvis der var sket en
ulykke.

--
Carsten

Jan Kronsell (18-03-2010)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 18-03-10 23:24

Carsten Matzon wrote:
> On 18-03-2010 00:05, Peter Lykkegaard wrote:
>
>> Og gøre den bagvedkørende forskrækket som i eksemplet trådstarter
>> omtaler
>
> Nemlig, det er også det jeg mener med mit trådindlæg. Om den
> forankørende med sin "chikane" slipper ustraffet hvis der var sket en
> ulykke.

I praksis? Det tror jeg. Det ville være nærmest umuligt at løfte bevisbyrden
for, at han bremsede for at chikanere.

Jan



Per Henneberg Kriste~ (19-03-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 19-03-10 20:46

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
news:4ba2a7da$0$36586$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Carsten Matzon wrote:
>> On 18-03-2010 00:05, Peter Lykkegaard wrote:
>>
>>> Og gøre den bagvedkørende forskrækket som i eksemplet trådstarter
>>> omtaler
>>
>> Nemlig, det er også det jeg mener med mit trådindlæg. Om den
>> forankørende med sin "chikane" slipper ustraffet hvis der var sket en
>> ulykke.
>
> I praksis? Det tror jeg. Det ville være nærmest umuligt at løfte
> bevisbyrden for, at han bremsede for at chikanere.


Endsige at det er chikane at træde på bremsen..


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


N/A (18-03-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-03-10 06:52



SvenP (15-03-2010)
Kommentar
Fra : SvenP


Dato : 15-03-10 20:01

Hvis den forankørende skal straffes, skal det vel kunne bevises at han ikke
havde en gyldig grund til at bremse. Jeg kan forestille mig at det i praksis
vil være svært at modbevise et udsagn fra den forankørende om at, en bil han
var ved at overhale, pludselig gjorde tegn til at ville trække ud foran ham.
(evt. uden at vise af, men bare slog et slag, der kunne tolkes sådan)
Det ændrer naturligvis ikke på det principielle i dit spørgsmål.

Sven



Carsten Matzon (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Carsten Matzon


Dato : 15-03-10 20:27

On 15-03-2010 20:01, SvenP wrote:
> Hvis den forankørende skal straffes, skal det vel kunne bevises at han ikke
> havde en gyldig grund til at bremse. Jeg kan forestille mig at det i praksis
> vil være svært at modbevise et udsagn fra den forankørende om at, en bil han
> var ved at overhale, pludselig gjorde tegn til at ville trække ud foran ham.
> (evt. uden at vise af, men bare slog et slag, der kunne tolkes sådan)
> Det ændrer naturligvis ikke på det principielle i dit spørgsmål.

Som jeg skrev i starten, der var ingen biler foran, der var ingen ting
der lå på vejen og mikkel ræv var der heller ikke.

Men derfor har du stadig ret i at det er svært at bevise og om det så
vil betyde at den forankørende er uden påvisbar skyld hvis der skete en
ulykke.

--
Carsten

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste