/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
EU: Max 100 hk til motorcykler
Fra : Thomas P


Dato : 11-03-10 04:52

Nu er det ved at være nok, Eu taler om at indføre 100 Hk grænse for
Mc’er citat:

"Den grænse vil EU-Kommissionen måske gerne have indført i alle EU-
lande - dels af hensyn til trafiksikkerheden og dels af hensyn til
varers frie bevægelighed på tværs af grænserne."

http://fpn.dk/motor/mc/article2006498.ece

Min bare r.. hvis de virkelig vil sikre varers frie bevægeligehed,
skulle de så ikke harmonisere afgiften istedet?

 
 
GamleIdiont (11-03-2010)
Kommentar
Fra : GamleIdiont


Dato : 11-03-10 14:20


"Thomas P" <vibevej2@hus.dk> skrev i en meddelelse
news:b52b0e17-94fb-44ba-918c-651c82120518@g19g2000yqe.googlegroups.com...
Nu er det ved at være nok, Eu taler om at indføre 100 Hk grænse for
Mc’er citat:

"Den grænse vil EU-Kommissionen måske gerne have indført i alle EU-
lande - dels af hensyn til trafiksikkerheden og dels af hensyn til
varers frie bevægelighed på tværs af grænserne."

http://fpn.dk/motor/mc/article2006498.ece

Min bare r.. hvis de virkelig vil sikre varers frie bevægeligehed,
skulle de så ikke harmonisere afgiften istedet?

Ok hvis det gør det samme med biler. Maks 100 hk.




Andersen [3650] (12-03-2010)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 12-03-10 12:19

GamleIdiont tastede følgende:
> Ok hvis det gør det samme med biler. Maks 100 hk.

Sikke dog en barnlig holdning.
Hvis jeg ikke må få, må de andre heller ikke.

--
Med venlig hilsen

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark



Anders Majland (12-03-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 12-03-10 14:05

> Sikke dog en barnlig holdning.
> Hvis jeg ikke må få, må de andre heller ikke.

Der er allerede indført differenteret kørekort til motorcykler således at de
yngste bliver begrænset til mc'er med "lille" effekt. Og det trods noget
tvivlsom dokumnetation på at det skulle gøre den store forskel i
ulykkesstatistikken. 34hk er rigeligt til at komme ud over fysikkens grænser
på små snoede veje

Man kan med rette spørge hvorfor en 18årig ikke må tage kørekort til en mc
med 50hk når han må køre en bil uden begrænsning ?

Kører han råddent er risikoen for at han slår sig selv ihjel på mc'en måske
nok større end i bil - modsat er risikoen for at han i bil tager andre med i
et uheld måske også større ...

Så hvis man vil indføre en maks effekt grænse for motorcykler, hvorfor så
ikke også gøre det for biler - hvad er forskellen ? Kunne evt gøres som et
vægt/effekt forhold istedet således at en 7personers stationcar kan få lov
at have lidt flere hk end en 2 personers smart ...

PS nej jeg er ikke fortaler for flere regler eller begrænsninger






Robert Eriksen (16-03-2010)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 16-03-10 12:11

Anders Majland wrote:
>> Sikke dog en barnlig holdning.
>> Hvis jeg ikke må få, må de andre heller ikke.
>
> Der er allerede indført differenteret kørekort til motorcykler således
> at de yngste bliver begrænset til mc'er med "lille" effekt. Og det trods
> noget tvivlsom dokumnetation på at det skulle gøre den store forskel i
> ulykkesstatistikken. 34hk er rigeligt til at komme ud over fysikkens
> grænser på små snoede veje
>
> Man kan med rette spørge hvorfor en 18årig ikke må tage kørekort til en
> mc med 50hk når han må køre en bil uden begrænsning ?
>
> Kører han råddent er risikoen for at han slår sig selv ihjel på mc'en
> måske nok større end i bil - modsat er risikoen for at han i bil tager
> andre med i et uheld måske også større ...
>
> Så hvis man vil indføre en maks effekt grænse for motorcykler, hvorfor
> så ikke også gøre det for biler - hvad er forskellen ? Kunne evt gøres
> som et vægt/effekt forhold istedet således at en 7personers stationcar
> kan få lov at have lidt flere hk end en 2 personers smart ...

Var der ikke også noget lignende under opsejling for biler for nogle år
siden, der så resulterede i at (ihvertfald de tyske) bilproducenter
indførte den frivillige begrænsning på 250km/t inden der nåede at komme
lovkrav om begrænsninger?

Hekto (12-03-2010)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-03-10 07:13

On 12 Mar., 14:04, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> > Sikke dog en barnlig holdning.
> > Hvis jeg ikke må få, må de andre heller ikke.
>
> Der er allerede indført differenteret kørekort til motorcykler således at de
> yngste bliver begrænset til mc'er med "lille" effekt. Og det trods noget
> tvivlsom dokumnetation på at det skulle gøre den store forskel i
> ulykkesstatistikken. 34hk er rigeligt til at komme ud over fysikkens grænser
> på små snoede veje
>
> Man kan med rette spørge hvorfor en 18årig ikke må tage kørekort til en mc
> med 50hk når han  må køre en bil uden begrænsning ?
>
> Kører han råddent er risikoen for at han slår sig selv ihjel på mc'en måske
> nok større end i bil - modsat er risikoen for at han i bil tager andre med i
> et uheld måske også større ...
>
> Så hvis man vil indføre en maks effekt grænse for motorcykler, hvorfor så
> ikke også gøre det for biler - hvad er forskellen ? Kunne evt gøres som et
> vægt/effekt forhold istedet således at en 7personers stationcar kan få lov
> at have lidt flere hk end en 2 personers smart ...
>
> PS nej jeg er ikke fortaler for flere regler eller begrænsninger

Det er jo bare en handels-teknisk foranstaltning ... hvor EU-
vrøvlehovederne (igen) ikke kan se ud over deres egen næsetip!

Begrundelsen er jo hverken modefænomener som CO2, sikkerhed eller
andet ... bare det at varerne skal kunne bevæge sig frit over
grænserne. Frankrigs enegang medfører så bare at det skal indføres i
alle lande. Sjovt nok fungerer det så ikke på samme måde med danske
afgifter???

--

/Hekto

Stup (12-03-2010)
Kommentar
Fra : Stup


Dato : 12-03-10 13:16

On 12 Mar., 15:12, Hekto <hektobl...@gmail.com> wrote:
> On 12 Mar., 14:04, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
> wrote:
>
>
>
> > > Sikke dog en barnlig holdning.
> > > Hvis jeg ikke må få, må de andre heller ikke.
>
> > Der er allerede indført differenteret kørekort til motorcykler således at de
> > yngste bliver begrænset til mc'er med "lille" effekt. Og det trods noget
> > tvivlsom dokumnetation på at det skulle gøre den store forskel i
> > ulykkesstatistikken. 34hk er rigeligt til at komme ud over fysikkens grænser
> > på små snoede veje
>
> > Man kan med rette spørge hvorfor en 18årig ikke må tage kørekort til en mc
> > med 50hk når han  må køre en bil uden begrænsning ?
>
> > Kører han råddent er risikoen for at han slår sig selv ihjel på mc'en måske
> > nok større end i bil - modsat er risikoen for at han i bil tager andre med i
> > et uheld måske også større ...
>
> > Så hvis man vil indføre en maks effekt grænse for motorcykler, hvorfor så
> > ikke også gøre det for biler - hvad er forskellen ? Kunne evt gøres som et
> > vægt/effekt forhold istedet således at en 7personers stationcar kan få lov
> > at have lidt flere hk end en 2 personers smart ...
>
> > PS nej jeg er ikke fortaler for flere regler eller begrænsninger
>
> Det er jo bare en handels-teknisk foranstaltning ... hvor EU-
> vrøvlehovederne (igen) ikke kan se ud over deres egen næsetip!
>
> Begrundelsen er jo hverken modefænomener som CO2, sikkerhed eller
> andet ... bare det at varerne skal kunne bevæge sig frit over
> grænserne. Frankrigs enegang medfører så bare at det skal indføres i
> alle lande. Sjovt nok fungerer det så ikke på samme måde med danske
> afgifter???
>
> --
>
> /Hekto

Hej

Vi (DMC) har forsøgt at opstøve baggrunden for historien hos JP, men
der er ikke rigtig nogen steder hos hverken FEMA eller FIM, der er
dukket noget op indtil videre, så det KAN være lidt en "and", som den
gode Hollnagel blot er hoppet op på ryggen af. Nu er danske
myndigheder nemlig meget usynlige i internationale fora om
trafiksikkerhed. Vores egen Finn Kronborg (DMC og MCSG) er via FIM
faktisk den eneste gennem mange år, som har været aktiv deltager i
blandt andet den europæiske sikkerhedsorg ETSC..,. eller er det
ESTC....) Min fjel... har heller ikke fornemmet nogen rørelse om
sagen, men det kan være en misforståelse omkring en fransk systemregel
om HK og forsikringer.

Men jeg ved, at formand Rolf i løbet af en uges tid skal til møde med
flere af de danske embedsmænd i anden anledning og han vil prøve at
finde ud af hovede eller hale i sagen. Under alle omstændigheder, så
ER der modsat manges mening nogen, der forsøger at holde snor i
"systemet".

Jeg tror heller ikke, at EU slipper om ved den idé uden kamp og i sin
tid troede den gamle kommissær Martin Bangemann at han kunne lure mc-
folket og han tabte! Og den kan de nye også, hvis blot vi står sammen.

Mvh

Stup
XS 1100S

knud.aagaard@gmail.c~ (14-03-2010)
Kommentar
Fra : knud.aagaard@gmail.c~


Dato : 14-03-10 14:09

On Fri, 12 Mar 2010 12:15:31 -0800 (PST), Stup <stupmail@gmail.com> wrote:


>Hej
>
>Vi (DMC) har forsøgt at opstøve baggrunden for historien hos JP, men
>der er ikke rigtig nogen steder hos hverken FEMA eller FIM, der er
>dukket noget op indtil videre, så det KAN være lidt en "and", som den
>gode Hollnagel blot er hoppet op på ryggen af. Nu er danske
>myndigheder nemlig meget usynlige i internationale fora om
>trafiksikkerhed. Vores egen Finn Kronborg (DMC og MCSG) er via FIM
>faktisk den eneste gennem mange år, som har været aktiv deltager i
>blandt andet den europæiske sikkerhedsorg ETSC..,. eller er det
>ESTC....) Min fjel... har heller ikke fornemmet nogen rørelse om
>sagen, men det kan være en misforståelse omkring en fransk systemregel
>om HK og forsikringer.
>
>Men jeg ved, at formand Rolf i løbet af en uges tid skal til møde med
>flere af de danske embedsmænd i anden anledning og han vil prøve at
>finde ud af hovede eller hale i sagen. Under alle omstændigheder, så
>ER der modsat manges mening nogen, der forsøger at holde snor i
>"systemet".
>
>Jeg tror heller ikke, at EU slipper om ved den idé uden kamp og i sin
>tid troede den gamle kommissær Martin Bangemann at han kunne lure mc-
>folket og han tabte! Og den kan de nye også, hvis blot vi står sammen.
Vi hører vel fra jer (DMC) i bladet eller på anden måde, hvis det skulle vise sig at værer noget om påstanden.

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Stup (14-03-2010)
Kommentar
Fra : Stup


Dato : 14-03-10 10:13

On 14 Mar., 14:08, knud.aaga...@gmail.com wrote:
> On Fri, 12 Mar 2010 12:15:31 -0800 (PST), Stup <stupm...@gmail.com> wrote:
> >Hej
>
> >Vi (DMC) har forsøgt at opstøve baggrunden for historien hos JP, men
> >der er ikke rigtig nogen steder hos hverken FEMA eller FIM, der er
> >dukket noget op indtil videre, så det KAN være lidt en "and", som den
> >gode Hollnagel blot er hoppet op på ryggen af. Nu er danske
> >myndigheder nemlig meget usynlige i internationale fora om
> >trafiksikkerhed. Vores egen Finn Kronborg (DMC og MCSG) er via FIM
> >faktisk den eneste gennem mange år, som har været aktiv deltager i
> >blandt andet den europæiske sikkerhedsorg ETSC..,. eller er det
> >ESTC....) Min fjel... har heller ikke fornemmet nogen rørelse om
> >sagen, men det kan være en misforståelse omkring en fransk systemregel
> >om HK og forsikringer.
>
> >Men jeg ved, at formand Rolf i løbet af en uges tid skal til møde med
> >flere af de danske embedsmænd i anden anledning og han vil prøve at
> >finde ud af hovede eller hale i sagen. Under alle omstændigheder, så
> >ER der modsat manges mening nogen, der forsøger at holde snor i
> >"systemet".
>
> >Jeg tror heller ikke, at EU slipper om ved den idé uden kamp og i sin
> >tid troede den gamle kommissær Martin Bangemann at han kunne lure mc-
> >folket og han tabte! Og den kan de nye også, hvis blot vi står sammen.
>
> Vi hører vel fra jer (DMC) i bladet eller på anden måde, hvis det skulle vise sig at værer noget om påstanden.
>
> --
> Hilsen fra  Knud Aagaardhttp://knudaagaard.dk/

Hej

Det gør I helt sikkert og hvis nogen er forbi Biler i Bella, så kan
det være, at dem på standen har seneste nyt.... Åh, nej nu lyder jeg
som tv2News...

Mvh

Stup
XS1100S, som er ved at få nye vitaminer på batteriet med en
langtidslader

Kai Harrekilde-Peter~ (15-03-2010)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 15-03-10 20:25

Stup <stupmail@gmail.com> writes:

> On 14 Mar., 14:08, knud.aaga...@gmail.com wrote:
>> On Fri, 12 Mar 2010 12:15:31 -0800 (PST), Stup <stupm...@gmail.com> wrote:
>> Vi hører vel fra jer (DMC) i bladet eller på anden måde, hvis det skulle vise sig at værer noget om påstanden.
>
> Det gør I helt sikkert og hvis nogen er forbi Biler i Bella, så kan
> det være, at dem på standen har seneste nyt.... Åh, nej nu lyder jeg
> som tv2News...

Og her er opfølgningen med svar fra DMC + BMW importøren:

http://fpn.dk/motor/mc/article2010184.ece


Kai
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (humlebi) http://dfmc.dk/?id=29

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste