MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
compaq dl1220
Fra : jos

Dato : 10-03-10 20:27

~5år gammel stationær pc leveret med XP.
Da disken gik, købte jeg en ny disk med en w7 OEM lic.
Den installerer perfekt, og kører perfekt, men jeg kan ikke få den til at
registrere med den medfølgende kode. Alt ser korrrekt ud, - ingen
fejlmeldinger, men efter reboot får jeg at vide der er 28 dage tilbage at
registrere i.

som om bios ikke vil acceptere W7.
nogen bud? - fandt en update til bios, men det gav ingen ændring. HPsupport
svarer ikke på henvendelser.

finn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-03-10 20:37

On Wed, 10 Mar 2010 20:27:20 +0100, "jos" <jos@her.dk> wrote:

>~5år gammel stationær pc leveret med XP.
>Da disken gik, købte jeg en ny disk med en w7 OEM lic.
>Den installerer perfekt, og kører perfekt, men jeg kan ikke få den til at
>registrere med den medfølgende kode.
Hvis det er MS Product key du ikke kan registrerer med er koden og
installationen ikke kompatible.

>som om bios ikke vil acceptere W7.
Hvis det er MS Product key du ikke kan registrerer med har dette intet
med BIOS at gøre.

Dem der har solgt dig W7 OEM udgaven er dem der skal suppoterer dig,
det er ideen med OEM licensen.

Microsoft kan du ikke forvente hjælp af, heller ikke HP med mindre at
du da har købt disken med W7 af HP.

/Hans

Fra : jos

Dato : 12-03-10 17:51

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
> det er ideen med OEM licensen.
>
> Microsoft kan du ikke forvente hjælp af, heller ikke HP med mindre at

kan godt følge logikken, Tak!

men hvor ville jeg gerne vide hvorfor maskinen kører w7 meget fint - med
alt!
- men ikke kan registreres!! - altså hvorfor - rent teknisk. - det må da
være grundet oplysninger i Bios (Slic vxx???)??
den pågældende w7version kan fint installeres på en anden -ikkeCPQ/HP
maskine - og registreres, så jeg har indtil videre brugt min licens her, men
vil ikke købe en ny før jeg ved om det er "siglasiggøærligt"
finn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-03-10 18:58

On Fri, 12 Mar 2010 17:50:45 +0100, "jos" <jos@her.dk> wrote:

> [...]
> - men ikke kan registreres!! - altså hvorfor - rent teknisk. - det må da
>være grundet oplysninger i Bios (Slic vxx???)??
Nej, det er heller ikke særligt sandsynligt at der i skulle være noget
der forhindre en registrering bare fordi det er en eller anden bestemt
fabrikat.

>den pågældende w7version kan fint installeres på en anden -ikkeCPQ/HP
>maskine - og registreres,
Ja her bliver det mystisk.

>så jeg har indtil videre brugt min licens her,
Du bør søge support der hvor du har købt W7.
Men da det jo er selve registreringen der driller kan det være at MS
også vil supporterer dig, de er som reglen flinke til at besvare
henvendelser.

/Hans

Fra : Bjarne Chr

Dato : 12-03-10 19:15

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> maskine - og registreres, så jeg har indtil videre brugt min licens her,
> men vil ikke købe en ny før jeg ved om det er "siglasiggøærligt"
Hvis du har registreret din W-7 OEM på en anden Pc
Kan du ikke registrere den på en anden Pc.
OEM følger kun den computer den er registreret først på.
mvh / Bc

Fra : jos

Dato : 12-03-10 19:32

Bjarne Chr wrote:
> [...]
> Kan du ikke registrere den på en anden Pc.
> OEM følger kun den computer den er registreret først på.
Stadig helt med. Jeg har vel installeret w7 og w7updates på en snes
maskiner, både brands og hjemmesamlede, og har aldrig før haft dette
problem. (Også Compaqs - bare andre versioner.)
Har kontaktet HP, men har endnu efter 3 uger ikke fået svar. At jeg
installerede på en anden maskine, var bare for at sikre mig det ikke havde
med "mediet" at gøre, og det gik efter bogen. Jeg er klar over at jeg ikke
må/kan installere samme win på compaqen, men vil kun købe en ny w7-licens
til den hvis der er en reel chance for at få den igang.
Jeg har ikke prøvet MS, da det jo netop er en oemversion, og jeg får ikke
anden hjælp af forhandleren at der ikke er support på oemprodukter.
Jeg har læst mig til at der i bios ligger SLIC oplysninger, og der er 3
forskellige versioner 1, 2 og 2.1, som er de oplysninger der tillader OEMs
at installere windows7/vista fra samme image, men har ikke nok info til evt.
at pære nye data ind.
Jeg vil også gerne købe en fuld w7, hvis der er sansynlighed for at det vil
virke, men orker ikke før denne sansynlighed er bekræftet.

finn

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-03-10 19:49

On Fri, 12 Mar 2010 19:32:27 +0100, "jos" <jos@her.dk> wrote:

>Jeg har ikke prøvet MS, da det jo netop er en oemversion, og jeg får ikke
>anden hjælp af forhandleren at der ikke er support på oemprodukter.
Det passer så bare ikke, der er support og den skal ifgl. MS udføres
af den der sælger den HW hvor OEM versionen er installeret.
OEM forhandleren overtager support opgaven fra MS.

> [...]
>at installere windows7/vista fra samme image, men har ikke nok info til evt.
Hvad mener du med image ?
Der kan bla. være ting i BIOS der kan forhindre en installation (eller
accept af product key) af branded OEM udgaver af windows
operativsystemer, men så plejer de (både installations medie og
product key label) at være mærket med at det er en branded udgave.

>Jeg vil også gerne købe en fuld w7, hvis der er sansynlighed for at det vil
>virke, men orker ikke før denne sansynlighed er bekræftet.
Det må en forhandler af W7 jo kunne besvare, alternativt MS.

/Hans

Fra : jos

Dato : 12-03-10 20:05

Hans Kjaergaard wrote:

> Det passer så bare ikke, der er support og den skal ifgl. MS udføres
> af den der sælger den HW hvor OEM versionen er installeret.
> OEM forhandleren overtager support opgaven fra MS.
Det hjælper mig så uendeligt lidt ;(
- Jeg har iøvrigt en grim formnemmelse at leverandøren (i lighed med de
fleste andre) overskrider en aftale med MS, ved at sælge OEMlicenser med
hardware som mus, tastaturer eller harddiske, men det er jo en anden
diskusion.

> Hvad mener du med image ?
Når en maskine er købt med windows preinstalleret, er det med samme
windows-serienummer og ikke med det nummer som sidder på mærkaten på
kabinettet! De store leverandører af maskiner installerer ikke hver enkelt
maskine med hvert sit eget serinummer!

> [...]
> operativsystemer, men så plejer de (både installations medie og
> product key label) at være mærket med at det er en branded udgave.
Det har jeg så aldrig [før] oplevet. Jeg kan, fra MS side, se det logiske i
at binde en bestemt windows til en bestemt maskine.
Jeg kan ikke rigtig se logikken i at forhindre sig selv i at sælge en nyt -
dyrere OS!!

> Det må en forhandler af W7 jo kunne besvare, alternativt MS.
Ja det kan jo komme an på en prøve, hvis nogen gider svare (dårlige
erfaringer - det er jo nu en ældre maskine, og det giver ikke meget salg)

finn

Fra : Bjarne Chr

Dato : 13-03-10 12:21

> [...]
> registrere med den medfølgende kode. Alt ser korrrekt ud, - ingen
> fejlmeldinger, men efter reboot får jeg at vide der er 28 dage tilbage at

Når du skriver registrere mener du så aktivere?
Bc

Fra : jos

Dato : 13-03-10 13:30

Bjarne Chr wrote:
> "jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen

> Når du skriver registrere mener du så aktivere?
> Bc
ja!

Fra : Bjarne Chr

Dato : 13-03-10 18:45

> ja!
Får du ikke muligheden for at aktivere hos microsoft over telefonen?
Hvis du vælger det får du et telefonnummer og en Fa..... bunke tal
som du skal trykke ind på telefonen, hvis de godkender dine tal
får du en bunke tal du skal taste ind på skærmen i 8 rubrikker fra A-H
Men hvis du har aktiveret på en anden Pc tror jeg ikke de godkender dine
tal.
Bc

Fra : jos

Dato : 13-03-10 19:40

Bjarne Chr wrote:
> [...]
> som du skal trykke ind på telefonen, hvis de godkender dine tal
> får du en bunke tal du skal taste ind på skærmen i 8 rubrikker fra A-H
Har aldrig prøvet den process, da jeg ikke er god til tal via telefon
-men det ku jo være et forsøg. Jeg troede faktisk man fik et menneske, så
man ku "styre hastigheden"

> Men hvis du har aktiveret på en anden Pc tror jeg ikke de godkender
Selvsagt, - som nævnt flere gange. Det er skam ikke forsøg på snyd, tværtom.
finn

Fra : Bjarne Chr

Dato : 13-03-10 19:52

> Har aldrig prøvet den process, da jeg ikke er god til tal via telefon
> -men det ku jo være et forsøg. Jeg troede faktisk man fik et menneske, så
> man ku "styre hastigheden"
>
> finn

Det troede jeg også Du får vist 5 tal til hver rubrik og de kommer
hurtigt
Men du får mulighed for at få gentaget tallene ved at trykke *
Bc