MS Windows
briani 27239
Hvad sker der lige her? (Ældre program 'fr~
Fra : Marianne

Dato : 28-02-10 16:32

hej

Jeg har en ældre 'rød ordbog' fra Gyldendal, der ikke vil lade sig
installere. Den har tidligere været installeret uden vanskeligheder, men nu
går den ikke mere.

Jeg har prøvet

- blot at installere, hvorved installationen 'hænger'

- at kopiere hele cd'en til skrivebordet og installere i
kompatibilitetstilstand W98 og W95. Samme resultat.

- at gøre en reg-clean og en generel pc-clean.

Hvad kan jeg gøre mere? Fejlen fortæller:

szAppName : ntvdm.exe szAppVer : 5.1.2600.5512 szModName : hungapp

szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000

.... hvis det skulle sige nogen noget

mvh

marianne

Fra : Søren Blom

Dato : 28-02-10 17:25

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev

> [...]
> nu går den ikke mere.
>
> Jeg har prøvet
>
> - blot at installere, hvorved installationen 'hænger'

Hvilken version af Windows er det du vil installere den på?

--
Venlig Hilsen

Søren Blom

Fra : Marianne

Dato : 28-02-10 19:23

> Hvilken version af Windows er det du vil installere den på?

På XP. Jeg har haft den installeret før.

mvh
Marianne

Fra : Ole C

Dato : 28-02-10 21:45

Marianne skrev blandt andet:

> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre mere? Fejlen fortæller:
>
> szAppName : ntvdm.exe szAppVer : 5.1.2600.5512 szModName : hungapp

Jeg synes jeg har hørt om de problemer før - dengang XP var ny...
Mener man kunne hente en vejledning på Gyldendals side. Har du kigget på
deres support-side?

--
vh
Ole C

Fra : Marianne

Dato : 28-02-10 22:02

> Jeg synes jeg har hørt om de problemer før - dengang XP var ny...
> Mener man kunne hente en vejledning på Gyldendals side. Har du kigget på
> deres support-side?

Det kan jeg ikke sige, jeg har - for den eksisterer tilsyneladende ikke
Men opmuntret af din hukommelse, har jeg skrevet til dem.

mvh
Marianne

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-03-10 16:26

Marianne skrev:

> Det kan jeg ikke sige, jeg har - for den eksisterer tilsyneladende ikke
> Men opmuntret af din hukommelse, har jeg skrevet til dem.

Har du prøvet her
http://www.support.gyldendal.dk/Gyldendal/GyldenSupport.nsf/naviEnkpro?openpage

Generelt
http://www.support.gyldendal.dk/

--
-- Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Henning Larsen

Dato : 28-02-10 23:24

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan jeg gøre mere? Fejlen fortæller:
>
> szAppName : ntvdm.exe szAppVer : 5.1.2600.5512 szModName : hungapp

Har du fået mere RAM i din PC siden dengang det virkede?

Nogle ældre programmer kan ikke køre, eller kun køre delvist, hvis der er
mere end 2 GB samlet hukommelse. Ved samlet hukommelse skal forstås fysisk
RAM plus virtuel hukommelse. Hvis det er muligt, kan du prøve at nedsætte
den virtuelle hukommelse, så samlet hukommelse ikke overstiger 2 GB (2048
MB).

Henning

Fra : Marianne

Dato : 01-03-10 07:06

> Har du fået mere RAM i din PC siden dengang det virkede?

Næh .. kun en ny hd. Alle programmerne er de gamle.

> [...]
> den virtuelle hukommelse, så samlet hukommelse ikke overstiger 2 GB (2048

OK. Men det kan jeg vist ikke gøre for en enkelt applikation, vel? Jeg kan
sætte programmet til at køre i fx Win98-mode, men det er så vidt jeg kan se
alt. Eller?

Jeg kan også sætte et hak i 'kør i seperat hukommelsesområde', men dt kan
jeg ikke angive størrelsen på.

mvh
Marianne

Fra : Henning Larsen

Dato : 02-03-10 15:19

> [...]
> se alt. Eller?
>
> Jeg kan også sætte et hak i 'kør i seperat hukommelsesområde', men dt kan

Så er det nok ikke RAM der er problemet.

Jeg har selv nogle Gyldendal ordbøger: Gyldendals Dansk-Tysk, Gyldendals
Tysk-Dansk samt Gyldendals Medium Ordbøger Engelsk. Programmerne kan
indstalleres uden problemer, men det sker jævnligt at de to førstnævnte går
ned med en fejlmelding, straks jeg forsøger at starte dem. Jeg kan herefter
starte dem uden problemer ved at prøve igen. Jeg kører XP Home.

Henning