MS Windows
briani 27239
Win7: Windows glemmer login til netværksdr~
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 28-02-10 12:10

Jeg har en computer med Win7, som jeg forbinder til en NAS, så jeg kan se
den som et drev Z:

Dette virker fint indenfor hver enkelt session, men jeg skal logge ind på
netværksdrevet, hver gang Windows starter, for at få adgang til Z: - også
selv om "Opret forbindelse igen ved logon" og "Husk mine oplysninger" er
vinget af.

Jeg ville gerne, at netværksdrevet automatisk loggede ind, så det altid er
online, når computeren er tændt - og det ville jeg egentlig forvente skete,
når ovennævnte flueben er sat - så hvad går der mon galt?

Det virker i øvrigt upåklageligt fra anden computer med WinXP - den husker
fint login til min NAS og klarer det automatisk.

Jeg har prøvet med både netværksdrev og netværksplacering, men resultatet er
det samme.

(NAS'en kører Samba på Ubuntu Server, hvis det har nogen relevans.)

På forhånd tak,

Kim

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-02-10 14:02

"Kim Bach Petersen" <google@me.instead> wrote in message
> [...]
>
> Det virker i øvrigt upåklageligt fra anden computer med WinXP - den husker
> fint login til min NAS og klarer det automatisk.

Prøv eventuelt om det bliver husket hvis du bruge en net use istedet
f.eks.

net use p: \\computer\share password /USER:kim /PERSISTENT:YES

Bjarne K.

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 28-02-10 15:51

> Prøv eventuelt om det bliver husket hvis du bruge en net use istedet
> f.eks.
>
> net use p: \\computer\share password /USER:kim /PERSISTENT:YES

Desværre, det virker også kun indtil man genstarter...

Kim

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 28-02-10 22:23

> [...]
> selv om "Opret forbindelse igen ved logon" og "Husk mine oplysninger" er

Jeg fandt en løsning:

Inde under "Kontrolpanel" > "Styring af legitimationsoplysninger" slettede
jeg logon til netværksdrevet under "generiske legitimationsoplysninger" og
oprettede det i stedet under "windows-legitimationsoplysninger" - så kører
det problemfrit.

Kim