|
| Tdc Box Sagem 3504 resetter Fra : Lars A |
Dato : 28-02-10 20:40 |
|
Hej.
Så er der atter et problem med en TdcBox. Når der har kørt trafik på den
jævnligt gennem en hel dag begynder den at resætte.
Og den bliver ved, lige så snart den er oppe og køre lukker den ned
hvorefter den starter op igen. Det eneste der er at gøre , som jeg har
konstateret, er at sætte den tilbage til fabriksindstilling, og så
konfigurere den op igen. Jeg er dog træt af at gøre det hver aften. Findes
der en løsning på problemet, eller skal jeg have en anden router, og hvids
det er tilfældet, hvad skal jeg så købe. Det skal lige siges at vi også har
VoIp.
Mvh Lars
| |
Ole C (28-02-2010)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 28-02-10 21:23 |
|
Lars A skrev blandt andet:
> Så er der atter et problem med en TdcBox. Når der har kørt trafik på
> den jævnligt gennem en hel dag begynder den at resætte.
> Og den bliver ved, lige så snart den er oppe og køre lukker den ned
> hvorefter den starter op igen. Det eneste der er at gøre , som jeg har
> konstateret, er at sætte den tilbage til fabriksindstilling, og så
> konfigurere den op igen. Jeg er dog træt af at gøre det hver aften.
> Findes der en løsning på problemet, eller skal jeg have en anden
> router, og hvids det er tilfældet, hvad skal jeg så købe. Det skal
> lige siges at vi også har VoIp.
Først og fremmest skal du vel have TDC til at levere en anden box, for den
lyder da svært defekt.
Er der i øvrigt ikke mulighed for at gemme konfigurationen i en fil?
Det ville jo gøre det noget nemmere at konfigurere den efter reset til
fabriksindstillingen...
--
vh
Ole C
| |
Lars A (01-03-2010)
| Kommentar Fra : Lars A |
Dato : 01-03-10 14:51 |
|
> Lars A skrev blandt andet:
>
>> Så er der atter et problem med en TdcBox. Når der har kørt trafik på
>> den jævnligt gennem en hel dag begynder den at resætte.
>> Og den bliver ved, lige så snart den er oppe og køre lukker den ned
>> hvorefter den starter op igen.
>
> Først og fremmest skal du vel have TDC til at levere en anden box, for den
> lyder da svært defekt.
> Er der i øvrigt ikke mulighed for at gemme konfigurationen i en fil?
> Det ville jo gøre det noget nemmere at konfigurere den efter reset til
> fabriksindstillingen...
>
> --
> vh
> Ole C
Hej Ole.
Nu har jeg haft fat i TDC, men der var ikke megen hjælp at hente.
Jeg må nok hellere købe mig en anden router
Mvh Lars
| |
Ole C (01-03-2010)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 01-03-10 16:42 |
|
Lars A skrev blandt andet:
> Hej Ole.
> Nu har jeg haft fat i TDC, men der var ikke megen hjælp at hente.
> Jeg må nok hellere købe mig en anden router
Jeg synes ikke umiddelbart det lyder acceptabelt.
Du betaler for en vare, som naturligvis skal virke - og gør den ikke det, må
TDC bistå med fejlretning - herunder evt. levere en anden boks. Det er da
helt urimeligt, at du selv skal købe en router for at få TDC's udstyr til at
virke! - og så kan du vel ikke engang være sikker på at det vil løse
problemet...
--
vh
Ole C
| |
Søren Bøgh Nielsen (02-03-2010)
| Kommentar Fra : Søren Bøgh Nielsen |
Dato : 02-03-10 17:24 |
|
"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i en meddelelse
news:4b8bc643$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Ole.
> Nu har jeg haft fat i TDC, men der var ikke megen hjælp at hente.
> Jeg må nok hellere købe mig en anden router
> Mvh Lars
Det lyder sært - hvilket svar fik du?
Søren
| |
Lars A (01-04-2010)
| Kommentar Fra : Lars A |
Dato : 01-04-10 18:42 |
|
">> Hej Ole.
>> Nu har jeg haft fat i TDC, men der var ikke megen hjælp at hente.
>> Jeg må nok hellere købe mig en anden router
>> Mvh Lars
>
> Det lyder sært - hvilket svar fik du?
>
> Søren
Et lidt sent svar, men TDC ville lave en log over en uge for at se hvad der
gik galt. De ville så ringe til mig, jeg hørte intet, og kontaktede dem
igen, men ingen kendte til sagen.
Lars
| |
Søren Bøgh Nielsen (19-04-2010)
| Kommentar Fra : Søren Bøgh Nielsen |
Dato : 19-04-10 19:02 |
|
"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i en meddelelse
news:4bb4db85$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Et lidt sent svar, men TDC ville lave en log over en uge for at se hvad
> der gik galt. De ville så ringe til mig, jeg hørte intet, og kontaktede
> dem igen, men ingen kendte til sagen.
> Lars
>
Og et ligeså sent svar fra mig: du er velkommen til at sende en privat mail,
så skal jeg kigge på det.
Søren
| |
Lars S. Jensen (02-03-2010)
| Kommentar Fra : Lars S. Jensen |
Dato : 02-03-10 15:33 |
|
Hejsa Lars A
En Ting er sikker , og det er at TDC Mister kunder på deres nye pisse system
,
som ikke virker efter hensigten ... altså hvis man har en router på.....
Hvis de kun har en router (HomeBox) til HomeDuo.....
For den HomeBox vil bestemme ALT og min Router får ikke lov til at bestemme
noget som helst...
Savner sku mit gamle Linje med SpeedStream 4100 , som virkede PERFEKT uden
problemmer osv....
eller må jeg sku ta CyberCity alias Telenor (Tror jeg nok) ......
For TDC (Totalt Dumt Communication) holder jeg ikke ret meget til
længere....
Bare træls at man ska venter 6 månder (Bindings aftalen)
FED FIDUS AT LYVE FOR KUNDERNE BARE FOR AT SKORER DEM... NOT!!!!!
Jeg ved ikke lige hva der går galt for TDC ,
men MAN kommer ALTSÅ LÆNGST ved at være ÆRLIG !!!!
Men det har TDC ikke opdaget endnu - har de i det hele taget noget moral
derinde ??????
Mvh. Lars
"Lars A" <lars-arvoe@trut_i_hornet.dk> skrev i meddelelsen
news:4b8ac679$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej.
> Sl er der atter et problem med en TdcBox. Nlr der har krrt trafik pl den
> jcvnligt gennem en hel dag begynder den at resctte.
> Og den bliver ved, lige sl snart den er oppe og krre lukker den ned
> hvorefter den starter op igen. Det eneste der er at grre , som jeg har
> konstateret, er at sctte den tilbage til fabriksindstilling, og sl
> konfigurere den op igen. Jeg er dog trct af at grre det hver aften. Findes
> der en lrsning pl problemet, eller skal jeg have en anden router, og hvids
> det er tilfcldet, hvad skal jeg sl krbe. Det skal lige siges at vi ogsl
> har VoIp.
> Mvh Lars
>
| |
Jesper Lund (02-03-2010)
| Kommentar Fra : Jesper Lund |
Dato : 02-03-10 16:19 |
|
Lars S. Jensen wrote:
> Savner sku mit gamle Linje med SpeedStream 4100 , som virkede PERFEKT
> uden problemmer osv....
Skift til Telmore (TDC gensalg), de bruger så vidt jeg ved stadig SS
4100. Her er den installationsguide som de linker til
< http://static.telmore.dk/broadband/help/modemguide.pdf>
Samtidig kan Telmore finde ud af at tilbyde 20/2, det produkt findes af
en eller anden grund ikke hos TDC (jeg har dog set det som TDC
medarbejderbredbånd, go figure).
Kan man ikke længere få det rene ADSL2+ produkt hos TDC, altså uden VoIP
og IPTV? Eftersom Telmore er (har været?) rent gensalg af TDC ADSL, kan
jeg ikke tro andet end at de bruger de samme DSLAM'er som TDC, så hvis SS
4100 ikke længere virker, kunne det være på grund af HomeDuo, måske...?
Livet er for kort til NAT routere fra internetudbydere. Jeg vil have et
modem der giver mig en offentlig IP adresse, så skal jeg nok selv ordne
resten.
--
Jesper Lund
| |
|
|