MS Windows
briani 27239
Rep af Win XP
Fra : ABJ

Dato : 26-02-10 18:01

Jeg har en ældre PC der kører Win XP, bruges til nogle programmer der ikke
kan køre Vista.

I sidste uge skulle jeg bruge den, den startede fint, og hentede nogle
sikkerhedsopdateringer, efter genstart vil den ikke starte, booter godt nok,
men standser med meldingen:
Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:

\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte Windows installation ved
hjælp af installationsprogrammets cd-rom: vælg ´r´ i det første skærmbillede
for at reparere:

Det har jeg forsøgt, men jeg støder på det problem, at der ikke bliver
fundet nogen harddisk, der er to, men det er SATA diske som XP åbenbart ikke
kan genkende.

Jeg har en erindring om at man skal indlæse SATA drivere fra diskette under
opstart af Win Cd, men der er intet diskettedrev.

Findes der en XP version der har disse drivere?
Eller kan man brænde en XP CD hvor driverne er med?

Håber der er nogen her der har gode ideer, på forhånd tak

Aksel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-02-10 20:05

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Findes der en XP version der har disse drivere?
> Eller kan man brænde en XP CD hvor driverne er med?

Ja, du skal lave en slipstreamed cd, hvor du får puttet din sata driver ind
i windows, så findes den automatisk under boot.
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
forklarer bl.a. noget om det.
Ellers kan man downloade nlite og lade den gøre det "svære".

Kurt