|
| Forskel på kristendom Fra : Lyrik |
Dato : 25-02-10 09:41 |
|
Katolikkerne blander sig i verdensforholdene og kritiserer
undertrykkelse af de fattige.
Protestanterne, med få undtagelser, er derimod: "Ikke af denne
verden."
De samler deres flok rent privat og blander sig ikke i
regeringsmagten.
Konsekvensen er at mens katolikkerne dræbes for deres kritik, så får
pinsefolkene et "klap på hovedet!":
se avisudklip<Udfordringen>:
http://luen.dk/katolikker.tiff
Hvor står du i det spørgsmål. Skal man påpege uret i samfundet, som
kristen?
Hilsen
Jens
| |
Andreas Falck (25-02-2010)
| Kommentar Fra : Andreas Falck |
Dato : 25-02-10 19:58 |
|
Lyrik skrev i
news:d67d202d-2d82-458a-95c6-f70f62d342c8@j27g2000yqn.googlegroups.com
[ ... ]
> Hvor står du i det spørgsmål. Skal man påpege uret i samfundet, som
> kristen?
Ja da naturligvis.
Det anser jeg da for en kristen selvfølge!
--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*
http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://SDAsyd.dk/ *SDA i Synnejylland*
| |
Harald Mossige (25-02-2010)
| Kommentar Fra : Harald Mossige |
Dato : 25-02-10 23:40 |
|
Lyrik skreiv:
> Katolikkerne blander sig i verdensforholdene
Ja.
> og kritiserer
> undertrykkelse af de fattige.
Nei. Katolikkene ønsker å værne om livet, men har ingen mening om
kvaliteten på livet.
> Protestanterne, med få undtagelser, er derimod: "Ikke af denne
> verden."
Det stemmer heller ikke. Protestantene er fullt klar over at de lever
her på jorden, nå i dag.
> De samler deres flok rent privat og blander sig ikke i
> regeringsmagten.
Det stemmer heller ikke. Protestanter danner ofte politiske parti og
søker makt i nasjonalforsamlingene.
HM
| |
Lyrik (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 26-02-10 02:57 |
|
On 25 Feb., 23:40, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
> Det stemmer heller ikke. Protestanter danner ofte politiske parti og
> s(ø red.) ker makt i nasjonalforsamlingene.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Protestanter i nationalforsamlingen hævder at deres meninger er
religionsuafhængige. For de holder "religion ude af politik!" Det er
hvad de siger og det er hvad de i grunden mener! For at holde dette
statement skal man være skizofrent skruet sammen. Den kødelige halvdel
af personligheden hævder at være ude af kontakt med den åndelige
halvdel! ))
Jens
| |
Harald Mossige (26-02-2010)
| Kommentar Fra : Harald Mossige |
Dato : 26-02-10 21:11 |
|
Lyrik skreiv:
> On 25 Feb., 23:40, Harald Mossige <hara...@hkabel.net> wrote:
>
>> Det stemmer heller ikke. Protestanter danner ofte politiske parti og
>> s(ø red.) ker makt i nasjonalforsamlingene.
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Protestanter i nationalforsamlingen hævder at deres meninger er
> religionsuafhængige.
Mange gjør det, men langt fra alle.
> For de holder "religion ude af politik!" Det er
> hvad de siger og det er hvad de i grunden mener!
Det er bare det at det ikke stemmer.
> For at holde dette
> statement skal man være skizofrent skruet sammen. Den kødelige halvdel
> af personligheden hævder at være ude af kontakt med den åndelige
> halvdel! ))
>
> Jens
| |
Hans Hansen (27-02-2010)
| Kommentar Fra : Hans Hansen |
Dato : 27-02-10 13:05 |
|
Kun visse dele af kristendommens dogmer har at gøre med det jordiske
liv. Der er ikke direkte opfordringer fra Jesus til at deltage i det
verdslige livs styringsprocesser.....Giv Gud hvad Guds er og Kejserens
hvad Kejserens er....Kristendom handler mest om at bekende sine synder
og søge tilgivelse så man kan forenes med Jesus og sine kære i et liv
hinsides det jordiske. Mens man gør dette skal man udvise
medmenskelighed og kærlighed til sine omgivelser.....gerne ved at
deltage i velgørenhedsarbejde....politik er ikke med i de betragtninger.
| |
Harald Mossige (28-02-2010)
| Kommentar Fra : Harald Mossige |
Dato : 28-02-10 00:57 |
|
Hans Hansen skreiv:
> Kun visse dele af kristendommens dogmer har at gøre med det jordiske
> liv.
Alle kristne dogmer griper mer eller mindre inn i menneskenes dagligliv;
det er derfor de er oppstått.
> Der er ikke direkte opfordringer fra Jesus til at deltage i det
> verdslige livs styringsprocesser.....
Sant nok, Jesus levde ikke i et demokratisk samfun, derfor var
innflytelsen "begrenset". Jesus hadde alikevell meninger om jødenes
"nasjonalbank", tempelet.
> Giv Gud hvad Guds er og Kejserens
> hvad Kejserens er....
Jotakk, fanden leser også bibelen, selv om forståelsen er begrenset.
> Kristendom handler mest om at bekende sine synder
> og søge tilgivelse så man kan forenes med Jesus og sine kære i et liv
> hinsides det jordiske.
Akkuratt som Villys religion; omtanke for medmenneskene er irelevant for
troen. En tro for egoister?
> Mens man gør dette skal man udvise
> medmenskelighed og kærlighed til sine omgivelser.....gerne ved at
> deltage i velgørenhedsarbejde....politik er ikke med i de betragtninger.
Fortell om en kristen retning som praktiserer dette i det daglige livet.
HM
| |
Vidal (28-02-2010)
| Kommentar Fra : Vidal |
Dato : 28-02-10 13:37 |
|
Harald Mossige skrev:
> Hans Hansen skreiv:
>> Kun visse dele af kristendommens dogmer har at gøre med det jordiske liv.
>
> Alle kristne dogmer griper mer eller mindre inn i menneskenes dagligliv;
> det er derfor de er oppstått.
>
>
>> Der er ikke direkte opfordringer fra Jesus til at deltage i det
>> verdslige livs styringsprocesser.....
>
> Sant nok, Jesus levde ikke i et demokratisk samfun, derfor var
> innflytelsen "begrenset". Jesus hadde alikevell meninger om jødenes
> "nasjonalbank", tempelet.
>
>> Giv Gud hvad Guds er og Kejserens hvad Kejserens er....
>
> Jotakk, fanden leser også bibelen, selv om forståelsen er begrenset.
Forklar din forståelse, så.
>> Kristendom handler mest om at bekende sine synder og søge tilgivelse
>> så man kan forenes med Jesus og sine kære i et liv hinsides det jordiske.
>
> Akkuratt som Villys religion; omtanke for medmenneskene er irelevant for
> troen. En tro for egoister?
Nej, det er det ikke. *Du* kan blot ikke gøre det op på
dit regnebrædt.
>> Mens man gør dette skal man udvise medmenskelighed og kærlighed til
>> sine omgivelser.....gerne ved at deltage i
>> velgørenhedsarbejde....politik er ikke med i de betragtninger.
>
> Fortell om en kristen retning som praktiserer dette i det daglige livet.
Kirken, ihvertfald den katolske og den protestantiske, har
altid stået bag masser af, hvad skal vi kalde det,
velgørende arbejde. Du har i din sære gamle bygd været udsat
for umenneskelige ting, det anerkender vi alle, men det
kan du ikke generelt dømme kristendommen på.
--
Venlig hilsen,
Villy Dalsgaard
| |
Harald Mossige (28-02-2010)
| Kommentar Fra : Harald Mossige |
Dato : 28-02-10 14:35 |
|
Vidal skreiv:
> Harald Mossige skrev:
>>> Kristendom handler mest om at bekende sine synder og søge tilgivelse
>>> så man kan forenes med Jesus og sine kære i et liv hinsides det
>>> jordiske.
>>
>> Akkuratt som Villys religion; omtanke for medmenneskene er irelevant
>> for troen. En tro for egoister?
>
> Nej, det er det ikke. *Du* kan blot ikke gøre det op på
> dit regnebrædt.
>
>>> Mens man gør dette skal man udvise medmenskelighed og kærlighed til
>>> sine omgivelser.....gerne ved at deltage i
>>> velgørenhedsarbejde....politik er ikke med i de betragtninger.
>>
>> Fortell om en kristen retning som praktiserer dette i det daglige livet.
>
> Kirken, ihvertfald den katolske og den protestantiske, har
> altid stået bag masser af, hvad skal vi kalde det,
> velgørende arbejde.
Den går ikke Villy.
Fortell om hvordan nestekjærlighet er implementert i folkekirkens
gudstenester.
Hvordan nestekjærligheten er implementert i det "kristne" dagliglivet i
kristne menigheter.
Hvordan "kristne" har implementert nestekjærlighet overfor dem de har
dømt som "ikketroende.
Fortell oss også hvordan *du* har implementert nestekjærlighet i *ditt* liv.
HM
| |
N/A (26-02-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 26-02-10 21:11 |
|
| |
Ivannof (01-03-2010)
| Kommentar Fra : Ivannof |
Dato : 01-03-10 13:31 |
|
"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:d67d202d-2d82-458a-95c6-f70f62d342c8@j27g2000yqn.googlegroups.com...
Katolikkerne blander sig i verdensforholdene og kritiserer
undertrykkelse af de fattige.
Protestanterne, med få undtagelser, er derimod: "Ikke af denne
verden."
De samler deres flok rent privat og blander sig ikke i
regeringsmagten.
Konsekvensen er at mens katolikkerne dræbes for deres kritik, så får
pinsefolkene et "klap på hovedet!":
se avisudklip<Udfordringen>:
http://luen.dk/katolikker.tiff
Hvor står du i det spørgsmål. Skal man påpege uret i samfundet, som
kristen?
Hilsen
Jens
---------------
Jeg synes man skal give kejseren hvad kejserens er og Gud hvad Guds er. Selv
om man er kristen er man ikke nødvendigvis socialist. Hvis man som kristen
vil ud og gøre godt er der mange andre organisationer man kan støtte og det
kan man gøre som individ. Kirken skal være kirke og ikke blande sig i
politik.
Problemet med katolske præster og deres dækken over pædofili og andre
aktiviteter med kordrenge gør at man ikke kan tage katolikkerne alvorligt.
Og det gør katolikkerne da heller ikke selv. Den katolske "mama" hører ikke
efter paven, når hun skal rådgive børn om prævention. Det kan man se ud af
fødselstallet i Italien og Spanien. Paven, der ikke er gift eller har
familie, men måske stadig et sekuelt behov skal ikke rådgive den spanske
"mama". Siger hun selv!
Jeg mener der er gået hul på den katolske præsts integritet, hvor den
protestantiske præst stadig har sin og bruger den i sin kirke og indenfor
sit sogn. Der er ikke noget galt med nærhed!
Hilsen Ivan
| |
Lyrik (02-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 02-03-10 07:31 |
|
On 1 Mar., 13:31, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:
> "Lyrik" <jenserikb...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:d67d202d-2d82-458a-95c6-f70f62d342c8@j27g2000yqn.googlegroups.com...
> Katolikkerne blander sig i verdensforholdene og kritiserer
> undertrykkelse af de fattige.
> Protestanterne, med få undtagelser, er derimod: "Ikke af denne
> verden."
> De samler deres flok rent privat og blander sig ikke i
> regeringsmagten.
>
> Konsekvensen er at mens katolikkerne dræbes for deres kritik, så får
> pinsefolkene et "klap på hovedet!":
> se avisudklip<Udfordringen>: http://luen.dk/katolikker.tiff
>
> Hvor står du i det spørgsmål. Skal man påpege uret i samfundet, som
> kristen?
>
> Hilsen
> Jens
>
> ---------------
> Jeg synes man skal give kejseren hvad kejserens er og Gud hvad Guds er.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Men da kejseren blev kristen, hvad så? Så ville man jo fremme kristne
principper i forvaltningen. De kristne var populære på nødhjælp til
katastrofeområder i det hedenske romerrige, mens den hedenske stat
ikke hjalp folk! Det var blandt andet grunden til at de kristne kom
til magten. Skulle de så have forsaget kristne metoder? Bare fordi der
var et skriftsted som blev fejlfortolket?
For jeg mener helt bestemt at det skriftsted er fejlfortolket til det
uhyre negative, at være en bevægelse der fornægter indflydelse!
Ordene skal ses i den forbindelse de er brugt. Farisæerne planlagde at
få Jesus arresteret hvis de kunne anklage ham til romerne for ikke at
betale skat! Og hvis han gik med til at betale romerskat, så ville de
anklage ham religiøst for ikke at støtte den israelske stat!
Så fremviste Jesus en af kejserens mønter og påpegede, at da den
tilhørte kejseren så havde han ret til noget af den. Hvorimod Gud
havde ret til jødernes tilbedelse og religiøse tjeneste. Der var to
man skyldte noget.
Men da de kristne kom til magten stillede billedet sig anderledes! Nu
betalte de kristne kejserens mønt til en kristen forvaltning, hvilket
de også gør i dag! Der er socialhjælp, løn under sygdom, gratis
hospitalsbehandling a la den barmhjertige samaritan o.s.v.! Så længe
det varer!! for adgangen til magten er banet for hedningene-
ateisterne! Jurister har forbudt kristendom og kun tilladt ateisme som
regeringsform!
Vent til "Anders Samuelsen" og hans lige kommer til magten! Så skal du
se al nødhjælp forsvinde og det hedenske romerrige komme tilbage! Så
skal vi til at bekrige dem igen, for at få dem ned af taburetterne!
"Guds Rige er inden i Jer!" Og så smitter det af på ens omgang til
medmennesker i denne verden, som er forgården til den næste verden. Så
er både templets forgård og det allerhelligste en del af samme tempel!
Giv den hedenske kejser hvad hans er, var kun nødvendigt da han havde
magten. Nu er han væk for evigt og skal ikke betales mere!
Hilsen
Jens
| |
Ivannof (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Ivannof |
Dato : 03-03-10 13:47 |
|
"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:5327a60c-2b15-476d-9684-39444030f03c@t41g2000yqt.googlegroups.com...
On 1 Mar., 13:31, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:
> "Lyrik" <jenserikb...@gmail.com> skrev i en
> meddelelsenews:d67d202d-2d82-458a-95c6-f70f62d342c8@j27g2000yqn.googlegroups.com...
> Katolikkerne blander sig i verdensforholdene og kritiserer
> undertrykkelse af de fattige.
> Protestanterne, med få undtagelser, er derimod: "Ikke af denne
> verden."
> De samler deres flok rent privat og blander sig ikke i
> regeringsmagten.
>
> Konsekvensen er at mens katolikkerne dræbes for deres kritik, så får
> pinsefolkene et "klap på hovedet!":
> se avisudklip<Udfordringen>: http://luen.dk/katolikker.tiff
>
> Hvor står du i det spørgsmål. Skal man påpege uret i samfundet, som
> kristen?
>
> Hilsen
> Jens
>
> ---------------
> Jeg synes man skal give kejseren hvad kejserens er og Gud hvad Guds er.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Men da kejseren blev kristen, hvad så? Så ville man jo fremme kristne
principper i forvaltningen. De kristne var populære på nødhjælp til
katastrofeområder i det hedenske romerrige, mens den hedenske stat
ikke hjalp folk! Det var blandt andet grunden til at de kristne kom
til magten. Skulle de så have forsaget kristne metoder? Bare fordi der
var et skriftsted som blev fejlfortolket?
For jeg mener helt bestemt at det skriftsted er fejlfortolket til det
uhyre negative, at være en bevægelse der fornægter indflydelse!
Ordene skal ses i den forbindelse de er brugt. Farisæerne planlagde at
få Jesus arresteret hvis de kunne anklage ham til romerne for ikke at
betale skat! Og hvis han gik med til at betale romerskat, så ville de
anklage ham religiøst for ikke at støtte den israelske stat!
Så fremviste Jesus en af kejserens mønter og påpegede, at da den
tilhørte kejseren så havde han ret til noget af den. Hvorimod Gud
havde ret til jødernes tilbedelse og religiøse tjeneste. Der var to
man skyldte noget.
Men da de kristne kom til magten stillede billedet sig anderledes! Nu
betalte de kristne kejserens mønt til en kristen forvaltning, hvilket
de også gør i dag! Der er socialhjælp, løn under sygdom, gratis
hospitalsbehandling a la den barmhjertige samaritan o.s.v.! Så længe
det varer!! for adgangen til magten er banet for hedningene-
ateisterne! Jurister har forbudt kristendom og kun tilladt ateisme som
regeringsform!
Vent til "Anders Samuelsen" og hans lige kommer til magten! Så skal du
se al nødhjælp forsvinde og det hedenske romerrige komme tilbage! Så
skal vi til at bekrige dem igen, for at få dem ned af taburetterne!
"Guds Rige er inden i Jer!" Og så smitter det af på ens omgang til
medmennesker i denne verden, som er forgården til den næste verden. Så
er både templets forgård og det allerhelligste en del af samme tempel!
Giv den hedenske kejser hvad hans er, var kun nødvendigt da han havde
magten. Nu er han væk for evigt og skal ikke betales mere!
Hilsen
Jens
-------------------------------------------------------------------
Jeg synes det er noget vrøvl du skriver. Man får indtryk af at det er den
kristne kirke, der udøver magten i Danmark.
Det er det ikke. Det kan godt være at regeringens ministre er kristne. Det
kan og så være at de ikke er det. De kan være muslimer, budhister,
scientologer eller hvad som helst. De er enkeltpersoner med en kulturel
baggrund, hvad den så måtte være.
Nu er det sådan at de fleste danskere er tilhængere af socialhjælp, løn
under sygdom, gratis hospitalsbehandling osv. Ikke fordi de er medlem af
folkekirken, men fordi de synes det er en god ide!
Hilsen Ivan
| |
N/A (03-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 03-03-10 22:04 |
|
| |
N/A (08-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 08-03-10 08:34 |
|
| |
N/A (08-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 08-03-10 08:34 |
|
| |
tkruse (02-03-2010)
| Kommentar Fra : tkruse |
Dato : 02-03-10 19:20 |
|
On 2 Mar., 15:31, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> On 1 Mar., 13:31, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:
>
> > "Lyrik" <jenserikb...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:d67d202d-2d82-458a-95c6-f70f62d342c8@j27g2000yqn.googlegroups.com...
> > Katolikkerne blander sig i verdensforholdene og kritiserer
> > undertrykkelse af de fattige.
> > Protestanterne, med få undtagelser, er derimod: "Ikke af denne
> > verden."
> > De samler deres flok rent privat og blander sig ikke i
> > regeringsmagten.
>
> > Konsekvensen er at mens katolikkerne dræbes for deres kritik, så får
> > pinsefolkene et "klap på hovedet!":
> > se avisudklip<Udfordringen>: http://luen.dk/katolikker.tiff
>
> > Hvor står du i det spørgsmål. Skal man påpege uret i samfundet, som
> > kristen?
>
> > Hilsen
> > Jens
>
> > ---------------
> > Jeg synes man skal give kejseren hvad kejserens er og Gud hvad Guds er.
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Men da kejseren blev kristen, hvad så? Så ville man jo fremme kristne
> principper i forvaltningen. De kristne var populære på nødhjælp til
> katastrofeområder i det hedenske romerrige, mens den hedenske stat
> ikke hjalp folk! Det var blandt andet grunden til at de kristne kom
> til magten. Skulle de så have forsaget kristne metoder? Bare fordi der
> var et skriftsted som blev fejlfortolket?
>
> For jeg mener helt bestemt at det skriftsted er fejlfortolket til det
> uhyre negative, at være en bevægelse der fornægter indflydelse!
> Ordene skal ses i den forbindelse de er brugt. Farisæerne planlagde at
> få Jesus arresteret hvis de kunne anklage ham til romerne for ikke at
> betale skat! Og hvis han gik med til at betale romerskat, så ville de
> anklage ham religiøst for ikke at støtte den israelske stat!
>
> Så fremviste Jesus en af kejserens mønter og påpegede, at da den
> tilhørte kejseren så havde han ret til noget af den. Hvorimod Gud
> havde ret til jødernes tilbedelse og religiøse tjeneste. Der var to
> man skyldte noget.
> Men da de kristne kom til magten stillede billedet sig anderledes! Nu
> betalte de kristne kejserens mønt til en kristen forvaltning, hvilket
> de også gør i dag! Der er socialhjælp, løn under sygdom, gratis
> hospitalsbehandling a la den barmhjertige samaritan o.s.v.! Så længe
> det varer!! for adgangen til magten er banet for hedningene-
> ateisterne! Jurister har forbudt kristendom og kun tilladt ateisme som
> regeringsform!
> Vent til "Anders Samuelsen" og hans lige kommer til magten! Så skal du
> se al nødhjælp forsvinde og det hedenske romerrige komme tilbage! Så
> skal vi til at bekrige dem igen, for at få dem ned af taburetterne!
>
> "Guds Rige er inden i Jer!" Og så smitter det af på ens omgang til
> medmennesker i denne verden, som er forgården til den næste verden. Så
> er både templets forgård og det allerhelligste en del af samme tempel!
>
> Giv den hedenske kejser hvad hans er, var kun nødvendigt da han havde
> magten. Nu er han væk for evigt og skal ikke betales mere!
>
> Hilsen
> Jens
jeg har hørt at det er hårdt at være Kristen
og fordi det er hårdt
så handler det altid om at hente ny ånd
og man kan ikke bede med hjertet og så derefter være deprimeret
så derfor sider de 24 ældste i himlen og messer med hjertet
i døgnets 24 timer
og fra dem udgår der herlighed i døgnets 24 timer
og det er altid det som det handler om
men vis du gør nogle noget ondt
så tror du ikke engang at du har ret til at bede
så man skal fjerne de ting som gør at man ikke tror man har ret til
ånd
og det tyder på at Kristen livssyn har det lidt svært
for ingen skriver om at hente ånd
men en narkoman vil altid vide vad det drejer sig om
når han mangler stof
en Kristen skulle kunne hente nok i hans bederum
og skulle der være forskel på Kristendom
så må det være satan som er kommet i strid med satan
og så kan deres rige ikke bestå
men de 24 ældste i himlen messer og messer
med hjertet
i døgnets 24 timer
og det giver mening for en herligånds narkoman
og skulle kejseren værtet blevet til en sådan
ja så er det jo nok ikke længere penge til guldpaladser det drejer sig
om
for kejseren
for nu vil han jo nok tænke på at dele goderne ud til dem som mangler
men gud er som de 24 ældste i himlen
han har ikke tid til alt det pjat om penge
han har kun tid til at dele ånd ud
og det med at få råd til det hele
vil han lade dig om at klare
| |
Lyrik (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 03-03-10 04:37 |
|
On 3 Mar., 03:19, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
>gud er som de 24 ældste i himlen
> han har ikke tid til alt det pjat om penge
> han har kun tid til at dele ånd ud
> og det med at få råd til det hele
> vil han lade dig om at klare
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
......Siger du og føler dig frelst!
Må jeg minde dig om at der blev uddelt "socialhjælp" i de kristne
menigheder for værdigt trængende enker. Det var noget "pjat om penge."
Må jeg minde dig om "dem der hungrer og tørster efter retfærdighed?
Deres hunger drejer sig om dette liv!
Når du deler ånd ud, så sår du ånd, men høster åndens frugter som er
glæde og fred, barmhjertighed og kærlighed. Disse frugter høster du i
dette menneskeliv allerede, ved den måde mennesker omgås hinanden på,-
in vivo!
Joh.3:16
Hvis Gud elsker verden, hvordan kan vi så tage afstand fra den? Det er
det der foregår her, som er vores forvaltning. Himlen skal Gud nok
tage sig af! Når jorden er i de kristnes vold, så må man forvente at
de gør hvad de kan for at forbedre den!
Eller har du nok i dine hellige depressioner omkring selvet?
USA mener at de gør det, men vores spørgsmål er: gør de det på den
rette måde? Eller har de tabt sporet? Jeg mener det sidste!
Endvidere har vi den opgave at gøre disciple og undervise dem i Kristi
anvisninger. Anvisninger om at hjælpe dem som hungrer og tørster.
Frihed for fanger! Hjælp til den faderløse og enken! det er denne
verden-Torben! De kristne skal forvalte! Her har USA tabt sporet. De
gør ingen disciple men følger en "jura" som har gjort dette nøglepunkt
forbudt!!??
Apokalypsens persiske suveræn med folk der kaster sig i støvet er ikke
Jesus! Du håner "paladser" og kejsere ved at trække en tråd til en
"suveræn der får folk til at krybe i støvet?" ))
Et kan jeg med sikkerhed sige om den:"Johannes kærlighedens apostel,
Jesu "slyng-ven", har ikke skrevet den! Sammenlign stilen og sproget i
Johannesevangeliet og Apokalypsen.
I Konstantins Byzans lå Bibelen på tronen og kongen sad på en
fodskammel ved siden af. Der var mere respekt for guds ord end i EU i
dag!
Da Satan ikke kunne bekæmpe kristendommen med våben i hånd, gik han
over til en "jura" som hans disciple har udformet. Med denne jura vil
han prøve at fratage kristendommen, dens indflydelse.
Måske lykkes det ham. For Jesus sagde:"Når jeg kommer, mon jeg da vil
finde troen på jorden?
Jens
| |
Lyrik (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 03-03-10 12:59 |
|
On 3 Mar., 13:47, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:
> Jeg synes det er noget vrøvl du skriver. Man får indtryk af at det er den
> kristne kirke, der udøver magten i Danmark.
>
> Det er det ikke. Det kan godt være at regeringens ministre er kristne. Det
> kan og s være at de ikke er det. De kan være muslimer, budhister,
> scientologer eller hvad som helst. De er enkeltpersoner med en kulturel
> baggrund, hvad den s måtte være.
>
> Nu er det sådan at de fleste danskere er tilhængere af socialhjælp, løn
> under sygdom, gratis hospitalsbehandling osv. Ikke fordi de er medlem af
> folkekirken, men fordi de synes det er en god ide!
> Hilsen Ivan
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Og hvorfor synes de at det er en god idé?
Fordi landet domineres af kristen kulturel tankegang.
Det ses blandt andet ved at Grundloven stadfæster at det er i
Folkekirken at Danmark funderes. Men det har engang været i
katolicismen at kulturen funderedes. Det er også kristen kultur.
En mere topstyret en af slagsen. Biskopper havde magt som Borgmestre
har i dag. Men idégrundlaget er det samme. Der kan sagtens sidde
anderledes troende i Folketinget.
Men hvis majoriteten var ateister for eksempel, eller hyldede ateismen
som fremtiden, hvad de er begyndt at gøre, så vil det med tiden smitte
af på idégrundlaget for landet.
Sammenlign Rusland med Sovjet! Der er ved at ske et kulturelt skifte i
Rusland, over imod kristendommen. putin er ved at forvandle sig til
"Zar af Guds nåde!" ))
Hilsen
Jens
| |
Jørgen Farum Jensen (03-03-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 03-03-10 22:04 |
|
Lyrik skrev:
> En mere topstyret en af slagsen. Biskopper havde magt som Borgmestre
> har i dag. Men idégrundlaget er det samme. Der kan sagtens sidde
> anderledes troende i Folketinget.
> Men hvis majoriteten var ateister for eksempel, eller hyldede ateismen
> som fremtiden, hvad de er begyndt at gøre, så vil det med tiden smitte
> af på idégrundlaget for landet.
Du ser da vist ateister overalt, i direkte modstrid
med at flere og flere, vistnok unge især, søger
religiøsiteten. Ganske vist uden for folkekirken.
Og selv en ateist anerkender jo at vores kultur
bygger på 1500 års kristendom af den ene eller
den anden slags. Selv de radikale og enhedslisten,
vil jeg tro, de to partier der skal vinde et
flertal i folketinget før vi får en "ateistisk
regering".
Hvem er det i øvrigt der hylder "ateismen som
fremtiden"? Ateismen er jo fuldstændig tidløs,
ligesom troen er det. Fremtiden tilhører forhåbentlig
en kultur, der bygger på oplysningsfilosoffernes
idealer om menneskerettighedernes universalitet,
inklusive retten for individet til at tænke, tro og
tale som han eller hun vil.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
N/A (04-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 04-03-10 12:03 |
|
| |
Ivannof (04-03-2010)
| Kommentar Fra : Ivannof |
Dato : 04-03-10 19:12 |
|
"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:53652713-cb92-442a-8419-43cd7eebb246@b7g2000yqd.googlegroups.com...
On 3 Mar., 13:47, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:
> Jeg synes det er noget vrøvl du skriver. Man får indtryk af at det er den
> kristne kirke, der udøver magten i Danmark.
>
> Det er det ikke. Det kan godt være at regeringens ministre er kristne. Det
> kan og s være at de ikke er det. De kan være muslimer, budhister,
> scientologer eller hvad som helst. De er enkeltpersoner med en kulturel
> baggrund, hvad den s måtte være.
>
> Nu er det sådan at de fleste danskere er tilhængere af socialhjælp, løn
> under sygdom, gratis hospitalsbehandling osv. Ikke fordi de er medlem af
> folkekirken, men fordi de synes det er en god ide!
> Hilsen Ivan
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Og hvorfor synes de at det er en god idé?
Fordi landet domineres af kristen kulturel tankegang.
Det ses blandt andet ved at Grundloven stadfæster at det er i
Folkekirken at Danmark funderes. Men det har engang været i
katolicismen at kulturen funderedes. Det er også kristen kultur.
En mere topstyret en af slagsen. Biskopper havde magt som Borgmestre
har i dag. Men idégrundlaget er det samme. Der kan sagtens sidde
anderledes troende i Folketinget.
Men hvis majoriteten var ateister for eksempel, eller hyldede ateismen
som fremtiden, hvad de er begyndt at gøre, så vil det med tiden smitte
af på idégrundlaget for landet.
Sammenlign Rusland med Sovjet! Der er ved at ske et kulturelt skifte i
Rusland, over imod kristendommen. putin er ved at forvandle sig til
"Zar af Guds nåde!" ))
Hilsen
Jens
------------------------------------------------------------------
Jeg tror ikke på enten "kristen og troende" eller ateist.
Der er f.eks også "kulturkristne" forstået som medlem af folkekirken, tror
egentlig ikke rigtigt, men vil gerne til børnebørnenes dåb, tror lidt mere
på reinkarnation, men mener i hvert fald ikke endegyldigt at Gud er død.
Altså én som egentlig ikke har taget stilling, men til gængæld ikke kommer i
kirken uden anledning, aldrig beder bordbøn eller bøn i det hele taget.
Hvis man går i kirke om søndagen og ser på antallet af mennesker dér, så vil
man vide at de allerfleste mennensker i Danmark er i denne kategori!
Hilsen Ivan
| |
N/A (03-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 03-03-10 22:04 |
|
| |
Lyrik (04-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 04-03-10 03:55 |
|
On 3 Mar., 22:03, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> Lyrik skrev:
>
> > En mere topstyret en af slagsen. Biskopper havde magt som Borgmestre
> > har i dag. Men idégrundlaget er det samme. Der kan sagtens sidde
> > anderledes troende i Folketinget.
> > Men hvis majoriteten var ateister for eksempel, eller hyldede ateismen
> > som fremtiden, hvad de er begyndt at gøre, så vil det med tiden smitte
> > af på idégrundlaget for landet.
>
> Du ser da vist ateister overalt, i direkte modstrid
> med at flere og flere, vistnok unge især, søger
> religiøsiteten. Ganske vist uden for folkekirken.
>
> Og selv en ateist anerkender jo at vores kultur
> bygger på 1500 års kristendom af den ene eller
> den anden slags. Selv de radikale og enhedslisten,
> vil jeg tro, de to partier der skal vinde et
> flertal i folketinget før vi får en "ateistisk
> regering".
>
> Hvem er det i øvrigt der hylder "ateismen som
> fremtiden"? Ateismen er jo fuldstændig tidløs,
> ligesom troen er det. Fremtiden tilhører forhåbentlig
> en kultur, der bygger på oplysningsfilosoffernes
> idealer om menneskerettighedernes universalitet,
> inklusive retten for individet til at tænke, tro og
> tale som han eller hun vil.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"Menneskerettighed!" En rettighed er noget man har krav på. Noget man
kan forlange. Jeg vil ændre begrebet til "Menneskebegunstigelse!" Her
modtager man en gunst, selv om man ikke har "ret!" til at få den.
Den godgørenhed kristne hjælpeorganisationer giver u-landene er en
begunstigelse! Ikke en ret der kan kræves! "Rettighedstanken" er så
udtalt at de korrupte slyngler og tilsvarende, bare sidder og
indkræver deres "Ret!" Det bringer al den kærlighed som bliver vist
dem ned i rendestenen, for det er bare en "ret!" De er forpligtet til
at få!
Vi skal have genindført forskelsbehandlingen! Og at pligt og
begunstigelse følges ad. At man skal gøre sig fortjent som værdigt
trængende. At man ikke har "ret" til julegaver, men at de udspringer
af kærlighed hos et andet menneske!
Hilsen
Jens
| |
Harald Mossige (04-03-2010)
| Kommentar Fra : Harald Mossige |
Dato : 04-03-10 12:03 |
|
Lyrik skreiv:
> On 3 Mar., 22:03, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>> Lyrik skrev:
>>
>>> En mere topstyret en af slagsen. Biskopper havde magt som Borgmestre
>>> har i dag. Men idégrundlaget er det samme. Der kan sagtens sidde
>>> anderledes troende i Folketinget.
>>> Men hvis majoriteten var ateister for eksempel, eller hyldede ateismen
>>> som fremtiden, hvad de er begyndt at gøre, så vil det med tiden smitte
>>> af på idégrundlaget for landet.
>> Du ser da vist ateister overalt, i direkte modstrid
>> med at flere og flere, vistnok unge især, søger
>> religiøsiteten. Ganske vist uden for folkekirken.
>>
>> Og selv en ateist anerkender jo at vores kultur
>> bygger på 1500 års kristendom af den ene eller
>> den anden slags. Selv de radikale og enhedslisten,
>> vil jeg tro, de to partier der skal vinde et
>> flertal i folketinget før vi får en "ateistisk
>> regering".
>>
>> Hvem er det i øvrigt der hylder "ateismen som
>> fremtiden"? Ateismen er jo fuldstændig tidløs,
>> ligesom troen er det. Fremtiden tilhører forhåbentlig
>> en kultur, der bygger på oplysningsfilosoffernes
>> idealer om menneskerettighedernes universalitet,
>> inklusive retten for individet til at tænke, tro og
>> tale som han eller hun vil.
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> "Menneskerettighed!" En rettighed er noget man har krav på. Noget man
> kan forlange. Jeg vil ændre begrebet til "Menneskebegunstigelse!" Her
> modtager man en gunst, selv om man ikke har "ret!" til at få den.
>
> Den godgørenhed kristne hjælpeorganisationer giver u-landene er en
> begunstigelse! Ikke en ret der kan kræves! "Rettighedstanken" er så
> udtalt at de korrupte slyngler og tilsvarende, bare sidder og
> indkræver deres "Ret!" Det bringer al den kærlighed som bliver vist
> dem ned i rendestenen, for det er bare en "ret!" De er forpligtet til
> at få!
>
> Vi skal have genindført forskelsbehandlingen! Og at pligt og
> begunstigelse følges ad. At man skal gøre sig fortjent som værdigt
> trængende. At man ikke har "ret" til julegaver, men at de udspringer
> af kærlighed hos et andet menneske!
Fy for et råttent menneske du er
| |
Jørgen Farum Jensen (04-03-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 04-03-10 21:36 |
|
Lyrik skrev:
> "Menneskerettighed!" En rettighed er noget man har krav på. Noget man
> kan forlange. Jeg vil ændre begrebet til "Menneskebegunstigelse!" Her
> modtager man en gunst, selv om man ikke har "ret!" til at få den.
>
> Den godgørenhed kristne hjælpeorganisationer giver u-landene er en
> begunstigelse! Ikke en ret der kan kræves! "Rettighedstanken" er så
> udtalt at de korrupte slyngler og tilsvarende, bare sidder og
> indkræver deres "Ret!" Det bringer al den kærlighed som bliver vist
> dem ned i rendestenen, for det er bare en "ret!" De er forpligtet til
> at få!
>
> Vi skal have genindført forskelsbehandlingen! Og at pligt og
> begunstigelse følges ad. At man skal gøre sig fortjent som værdigt
> trængende. At man ikke har "ret" til julegaver, men at de udspringer
> af kærlighed hos et andet menneske!
Et menneske der ikke kan anerkende ethvert
andet menneske retten til at leve, retten til
at bestemme over sit eget liv og retten til at
tænke, tro og tale som han eller hun vil kan
umuligt være en kristen og al tale om kærlighed
til andre er det rene hykleri.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
N/A (04-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 04-03-10 23:08 |
|
| |
Lyrik (04-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 04-03-10 13:51 |
|
On 4 Mar., 21:35, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> Lyrik skrev:
>
> > "Menneskerettighed!" En rettighed er noget man har krav på. Noget man
> > kan forlange. Jeg vil ændre begrebet til "Menneskebegunstigelse!" Her
> > modtager man en gunst, selv om man ikke har "ret!" til at få den.
>
> > Den godgørenhed kristne hjælpeorganisationer giver u-landene er en
> > begunstigelse! Ikke en ret der kan kræves! "Rettighedstanken" er så
> > udtalt at de korrupte slyngler og tilsvarende, bare sidder og
> > indkræver deres "Ret!" Det bringer al den kærlighed som bliver vist
> > dem ned i rendestenen, for det er bare en "ret!" De er forpligtet til
> > at få!
>
> > Vi skal have genindført forskelsbehandlingen! Og at pligt og
> > begunstigelse følges ad. At man skal gøre sig fortjent som værdigt
> > trængende. At man ikke har "ret" til julegaver, men at de udspringer
> > af kærlighed hos et andet menneske!
>
> Et menneske der ikke kan anerkende ethvert
> andet menneske retten til at leve, retten til
> at bestemme over sit eget liv og retten til at
> tænke, tro og tale som han eller hun vil kan
> umuligt være en kristen og al tale om kærlighed
> til andre er det rene hykleri.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Har Taliban ret til at leve og udtrykke deres livsform? Når deres
livsform dræber folk i millionvis skal de så have ret til at eksekvere
den?
Havde Gøbbels ret til at udtrykke sig?
Har seriemorderen ret til at leve og praktisere sin livsform?
Din holdning er en automatholdning i den politiske korrektheds navn.
Du afsiger din besværgelse for ikke at få ørene i klemme. Mens du
tilstår alle retten til alt kæmper dine hære for det modsatte! Du er
en hykler!
Jens
| |
Harald Mossige (04-03-2010)
| Kommentar Fra : Harald Mossige |
Dato : 04-03-10 23:08 |
|
Lyrik skreiv:
> On 4 Mar., 21:35, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>> Lyrik skrev:
>>
>>> "Menneskerettighed!" En rettighed er noget man har krav på. Noget man
>>> kan forlange. Jeg vil ændre begrebet til "Menneskebegunstigelse!" Her
>>> modtager man en gunst, selv om man ikke har "ret!" til at få den.
>>> Den godgørenhed kristne hjælpeorganisationer giver u-landene er en
>>> begunstigelse! Ikke en ret der kan kræves! "Rettighedstanken" er så
>>> udtalt at de korrupte slyngler og tilsvarende, bare sidder og
>>> indkræver deres "Ret!" Det bringer al den kærlighed som bliver vist
>>> dem ned i rendestenen, for det er bare en "ret!" De er forpligtet til
>>> at få!
>>> Vi skal have genindført forskelsbehandlingen! Og at pligt og
>>> begunstigelse følges ad. At man skal gøre sig fortjent som værdigt
>>> trængende. At man ikke har "ret" til julegaver, men at de udspringer
>>> af kærlighed hos et andet menneske!
>> Et menneske der ikke kan anerkende ethvert
>> andet menneske retten til at leve, retten til
>> at bestemme over sit eget liv og retten til at
>> tænke, tro og tale som han eller hun vil kan
>> umuligt være en kristen og al tale om kærlighed
>> til andre er det rene hykleri.
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Har Taliban ret til at leve og udtrykke deres livsform?
Litt mer generellt:
Har religioner rett til å leve og uttrykke deres livsformer?
> Når deres
> livsform dræber folk
Når deres livsform dreper anderledes tenkende mennesker "i hopetall"?
> i millionvis skal de så have ret til at eksekvere
> den?
Skall enhver religion fritt ha rett til å anvende egne (religiøse)
eksekveringsregler?
Hvem skal bestemme?
> Havde Gøbbels ret til at udtrykke sig?
Gøbbels hadde samme rett til å hevde sine ekstreme ideer so også du har
rett til å hevde dine ekstreme ideer.
> Har seriemorderen ret til at leve og praktisere sin livsform?
Seriemorderen har rett til å leve, men han har ikke rett til å
praktisere drapene han foretar.
HM
>
> Din holdning er en automatholdning i den politiske korrektheds navn.
> Du afsiger din besværgelse for ikke at få ørene i klemme. Mens du
> tilstår alle retten til alt kæmper dine hære for det modsatte! Du er
> en hykler!
>
> Jens
| |
Jørgen Farum Jensen (05-03-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 05-03-10 12:16 |
|
Lyrik skrev:
> Din holdning er en automatholdning i den politiske korrektheds navn.
Og dine svar er velovervejede og afspejler at
du har reflekteret over tingene?
> Du afsiger din besværgelse for ikke at få ørene i klemme. Mens du
> tilstår alle retten til alt kæmper dine hære for det modsatte! Du er
> en hykler!
Jeg tilstår ikke alle retten til alt. Jeg tilstår alle
de universale menneskerettigheder, der ikke omfatter
retten til at gøre vold mod andre, men naturligvis
retten til at forsvare sig mod vold. Og vel derhos
også retten til at hjælpe andre til at forsvare
sig mod vold. I praksis gør vi oftest kun det sidste,
hvis vi ser at volden også vil blive bragt videre
til os selv. Og dét er vel det der er hyklerisk?
At ytre sig er, som Harald også siger, ikke en
voldshandling. At krænke andre på deres følelser
er ikke en voldshandling. At påstå sig krænket
af en ytring kan enhver. Ingen kan afgøre om
der faktisk forligger en krænket følelse, fordi
en sådan alene bor i bevidstheden hos den person
der påstår sig krænket.
Du krænker mine følelser ved at påstå at jeg er en
hykler. Mit eneste forsvar er med mine ord at påstå
at jeg ikke er.
Du krænker også mine følelser ved at påstå at
jeg er bange for at få ørene i klemme. Jeg er
helt på det rene med at mange kristne anser
de universale menneskerettigheder for at være
noget ateistisk pjat der fjerner gudsfrygten
eller hvad det nu er, der er på tale. Så dem
jeg skulle være bange for er således disse
kristne.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
N/A (05-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 05-03-10 23:02 |
|
| |
tkruse (04-03-2010)
| Kommentar Fra : tkruse |
Dato : 04-03-10 19:53 |
|
On 3 Mar., 12:36, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> On 3 Mar., 03:19, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
>
> >gud er som de 24 ældste i himlen
> > han har ikke tid til alt det pjat om penge
> > han har kun tid til at dele ånd ud
> > og det med at få råd til det hele
> > vil han lade dig om at klare
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> .....Siger du og føler dig frelst!
> Må jeg minde dig om at der blev uddelt "socialhjælp" i de kristne
> menigheder for værdigt trængende enker. Det var noget "pjat om penge."
> Må jeg minde dig om "dem der hungrer og tørster efter retfærdighed?
> Deres hunger drejer sig om dette liv!
> Når du deler ånd ud, så sår du ånd, men høster åndens frugter som er
> glæde og fred, barmhjertighed og kærlighed. Disse frugter høster du i
> dette menneskeliv allerede, ved den måde mennesker omgås hinanden på,-
> in vivo!
>
> Joh.3:16
> Hvis Gud elsker verden, hvordan kan vi så tage afstand fra den? Det er
> det der foregår her, som er vores forvaltning. Himlen skal Gud nok
> tage sig af! Når jorden er i de kristnes vold, så må man forvente at
> de gør hvad de kan for at forbedre den!
> Eller har du nok i dine hellige depressioner omkring selvet?
>
> USA mener at de gør det, men vores spørgsmål er: gør de det på den
> rette måde? Eller har de tabt sporet? Jeg mener det sidste!
> Endvidere har vi den opgave at gøre disciple og undervise dem i Kristi
> anvisninger. Anvisninger om at hjælpe dem som hungrer og tørster.
> Frihed for fanger! Hjælp til den faderløse og enken! det er denne
> verden-Torben! De kristne skal forvalte! Her har USA tabt sporet. De
> gør ingen disciple men følger en "jura" som har gjort dette nøglepunkt
> forbudt!!??
>
> Apokalypsens persiske suveræn med folk der kaster sig i støvet er ikke
> Jesus! Du håner "paladser" og kejsere ved at trække en tråd til en
> "suveræn der får folk til at krybe i støvet?" ))
> Et kan jeg med sikkerhed sige om den:"Johannes kærlighedens apostel,
> Jesu "slyng-ven", har ikke skrevet den! Sammenlign stilen og sproget i
> Johannesevangeliet og Apokalypsen.
>
> I Konstantins Byzans lå Bibelen på tronen og kongen sad på en
> fodskammel ved siden af. Der var mere respekt for guds ord end i EU i
> dag!
> Da Satan ikke kunne bekæmpe kristendommen med våben i hånd, gik han
> over til en "jura" som hans disciple har udformet. Med denne jura vil
> han prøve at fratage kristendommen, dens indflydelse.
>
> Måske lykkes det ham. For Jesus sagde:"Når jeg kommer, mon jeg da vil
> finde troen på jorden?
>
> Jens
vi høre kun om forbryderne
men selv om mange skulle være på det forkerte spor
så tyder det på at ordet sejre og omvender mennesker her og der
noget ser ikke ud til at være Kristen
men de opføre sig alligevel som Kristne
og de Kristne må også vænne sig til det nye navn som kommer
men jeg har ikke rigtig forstand til at svare på dit spørgsmål
men jeg selv bruger bøn til at hente ny ånd til at kunne klare
strabadserne
jeg har stor glæde af budet som siger
bønnens ånd er nådens ånd
og jeg eksperimentere meget med bøn
man kan få bøn til at dufte og smage og lyse
jeg tænker på ham som gjorde vand til vin
og jeg kan gøre depression til glæde
men depression
kan aldrig være hellig
men når herligheden er renset fra depression og andet grumt
så er herligheden Hellig
og de 24 ældste i himlen har det så herligt
ved at sige
herlig , herlig er herren
at de slet ikke kan stoppe med at sige det
men de siger ikke herlig
de siger Hellig
men jeg tror at det er den rene herlighed som er Hellig
målet er ren herlighed
så den herlighed du føler skal være så herlig at der ikke er plads til
sygdom
så når du har gjort herligheden i dig selv ren fra bekymring og andet
grumt
ved at fokusere på den herlighed du føler
skaber du ånd
du bære frugt
og dem mangler der en del af
| |
Lyrik (05-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 05-03-10 13:26 |
|
On 5 Mar., 12:16, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> Lyrik skrev:
>
> > Din holdning er en automatholdning i den politiske korrektheds navn.
>
> Og dine svar er velovervejede og afspejler at
> du har reflekteret over tingene?
>
> > Du afsiger din besværgelse for ikke at få ørene i klemme. Mens du
> > tilstår alle retten til alt kæmper dine hære for det modsatte! Du er
> > en hykler!
>
> Jeg tilstår ikke alle retten til alt. Jeg tilstår alle
> de universale menneskerettigheder, der ikke omfatter
> retten til at gøre vold mod andre, men naturligvis
> retten til at forsvare sig mod vold. Og vel derhos
> også retten til at hjælpe andre til at forsvare
> sig mod vold. I praksis gør vi oftest kun det sidste,
> hvis vi ser at volden også vil blive bragt videre
> til os selv. Og dét er vel det der er hyklerisk?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ingen af os har ret til noget. Alt det vi får er velsignelser fra Gud,
direkte og igennem de mennesker han har inspireret med sin kærlighed.
At vi hytter vores skind og banker afghanerne i Afghanistan for at de
ikke skal føre krigen til Danmark, kan vel siges at være noget uldent
i kanten? Det har ihvertfald udvidet definitionen på
"selvforsvar!" ))
Altså"Hvorfor har du en offensiv i gang i Kina? Det har jeg heller
ikke! Det er bare selvforsvar for at kineserne ikke skal komme og
angribe Danmark!"-I grunden så er angrebskrig afskaffet! For alle
krige er nu forsvarskrige!? Er det ikke hykleri?
> At ytre sig er, som Harald også siger, ikke en
> voldshandling. At krænke andre på deres følelser
> er ikke en voldshandling. At påstå sig krænket
> af en ytring kan enhver. Ingen kan afgøre om
> der faktisk forligger en krænket følelse, fordi
> en sådan alene bor i bevidstheden hos den person
> der påstår sig krænket.
>
> Du krænker mine følelser ved at påstå at jeg er en
> hykler. Mit eneste forsvar er med mine ord at påstå
> at jeg ikke er.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen du er "hr. helt almindelig korrekt dansker, der mener at gøre
alt korrekt, som sover veltilfreds på dagens gerning med søde drømme,
efter at have ført dobbelt bogholderi over dagens gerninger og fundet
dem aldeles korrekte!"
Jeg måtte vække dig! For at få dig i tale. Sorry! Jeg var kun et
vækkeur.
> Du krænker også mine følelser ved at påstå at
> jeg er bange for at få ørene i klemme. Jeg er
> helt på det rene med at mange kristne anser
> de universale menneskerettigheder for at være
> noget ateistisk pjat der fjerner gudsfrygten
> eller hvad det nu er, der er på tale. Så dem
> jeg skulle være bange for er således disse
> kristne.
,,,,,,,,,,,,,,
Ja du er vågen nu og forskrækket. Din konklusion er så, at hvis alle
ikke er lige gode, lige rigtige og deres filosofier ikke er lige
korrekte, men nogen kalder noget for djævelens teorier og ikke vil
give dem lige ret til udbredelse, så er de som siger sådan, som vil
gøre forskel på det ondes og det godes apostle, blevet...dine fjender!
dem du skal passe på, måske en dag dem du skal møde på slagmarken?
Godt din mening ikke blev hovedstrømning før kristne stridsmænd
omgjorde nazismen.
Havde det ikke været nemmere at omvende folkene i Afghanistan, i
stedet for at gå ind på deres skøre sharia-idéer? Karl den Store
omvendte de sidste hedninger i Europa, langobarderne. Det gav et
kristent homogent Europa.
Det kostede kun en kort blødning, i modsætning til de 9 år i
Afghanistan.
Jens
| |
Jørgen Farum Jensen (05-03-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 05-03-10 23:02 |
|
Lyrik skrev:
> On 5 Mar., 12:16, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>> Lyrik skrev:
>> Jeg tilstår ikke alle retten til alt. Jeg tilstår alle
>> de universale menneskerettigheder, der ikke omfatter
>> retten til at gøre vold mod andre, men naturligvis
>> retten til at forsvare sig mod vold. Og vel derhos
>> også retten til at hjælpe andre til at forsvare
>> sig mod vold. I praksis gør vi oftest kun det sidste,
>> hvis vi ser at volden også vil blive bragt videre
>> til os selv. Og dét er vel det der er hyklerisk?
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Ingen af os har ret til noget. Alt det vi får er velsignelser fra Gud,
> direkte og igennem de mennesker han har inspireret med sin kærlighed.
Sikke noget vrøvl. Jeg får 10 æbler for 20 kr
i Fakta af en ung ekspedient der sidder der
for at tjene penge og ikke virker særlig inspireret
af Gud eller nogetsomhelst andet.
> At vi hytter vores skind og banker afghanerne i Afghanistan for at de
> ikke skal føre krigen til Danmark, kan vel siges at være noget uldent
> i kanten? Det har ihvertfald udvidet definitionen på
> "selvforsvar!" ))
Ja, det er et selvforvar i forhold til et land, der
hvis vi lod dem være i fred ville blive en slagtebænk
for afghanere, ti gange værre end det der sker i dag. I
processen prøve vi også at beskytte dem, der ønsker
et ordnet samfund.
> Altså"Hvorfor har du en offensiv i gang i Kina? Det har jeg heller
> ikke! Det er bare selvforsvar for at kineserne ikke skal komme og
> angribe Danmark!"-I grunden så er angrebskrig afskaffet! For alle
> krige er nu forsvarskrige!? Er det ikke hykleri?
Jeg har ikke skrevet noget om krig. Det er
dig der bringer det på bane.
>
>> At ytre sig er, som Harald også siger, ikke en
>> voldshandling. At krænke andre på deres følelser
>> er ikke en voldshandling. At påstå sig krænket
>> af en ytring kan enhver. Ingen kan afgøre om
>> der faktisk forligger en krænket følelse, fordi
>> en sådan alene bor i bevidstheden hos den person
>> der påstår sig krænket.
>>
>> Du krænker mine følelser ved at påstå at jeg er en
>> hykler. Mit eneste forsvar er med mine ord at påstå
>> at jeg ikke er.
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Jamen du er "hr. helt almindelig korrekt dansker, der mener at gøre
> alt korrekt, som sover veltilfreds på dagens gerning med søde drømme,
> efter at have ført dobbelt bogholderi over dagens gerninger og fundet
> dem aldeles korrekte!"
> Jeg måtte vække dig! For at få dig i tale. Sorry! Jeg var kun et
> vækkeur.
Det er da pokkers så meget du ved om mit liv.
Det er det rene gætværk, som ikke forholder
sig til det jeg skriver. Automatreaktion.
>
>> Du krænker også mine følelser ved at påstå at
>> jeg er bange for at få ørene i klemme. Jeg er
>> helt på det rene med at mange kristne anser
>> de universale menneskerettigheder for at være
>> noget ateistisk pjat der fjerner gudsfrygten
>> eller hvad det nu er, der er på tale. Så dem
>> jeg skulle være bange for er således disse
>> kristne.
> ,,,,,,,,,,,,,,
> Ja du er vågen nu og forskrækket. Din konklusion er så, at hvis alle
> ikke er lige gode, lige rigtige og deres filosofier ikke er lige
> korrekte, men nogen kalder noget for djævelens teorier og ikke vil
> give dem lige ret til udbredelse, så er de som siger sådan, som vil
> gøre forskel på det ondes og det godes apostle, blevet...dine fjender!
> dem du skal passe på, måske en dag dem du skal møde på slagmarken?
> Godt din mening ikke blev hovedstrømning før kristne stridsmænd
> omgjorde nazismen.
Slagmarker og stridsmænd - det er da vist dig der er krigsgal.
> Havde det ikke været nemmere at omvende folkene i Afghanistan, i
> stedet for at gå ind på deres skøre sharia-idéer? Karl den Store
> omvendte de sidste hedninger i Europa, langobarderne. Det gav et
> kristent homogent Europa.
> Det kostede kun en kort blødning, i modsætning til de 9 år i
> Afghanistan.
Ja, hvilken heltegerning. En kort blødning var
vel dem der blev slået i ihjel fordi de ikke ville
være kristne. God kristen gerning. Lissom kortogene
og de spanske conquistadores. De sidste må være de
største helte, det lyykkedes dem at udrydde 100
millioner menesker på det amerikansk kontinent.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
N/A (07-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 07-03-10 14:42 |
|
| |
Lyrik (06-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 06-03-10 02:26 |
|
On 5 Mar., 23:01, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> Ja, hvilken heltegerning. En kort blødning var
> vel dem der blev slået i ihjel fordi de ikke ville
> være kristne. God kristen gerning. Lissom kortogene
> og de spanske conquistadores. De sidste må være de
> største helte, det lyykkedes dem at udrydde 100
> millioner menesker på det amerikansk kontinent.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Naturfolk overlever ikke kontakt udefra. Det er isolationens
forbandelse.
Sygdomme som de ikke har stiftet kontakt med på grund af isolation gør
det snart af med dem. Man kan ligefrem være modne til udryddelse, som
Sodoma og Gomorrha, og syndfloden der dræbte alle på Iraqs sletter.
Mayaerne og Astekerne var det samme. Modne til at forsvinde på grund
af deres bestialitet og menneskeofringer.
Hilsen
Jens
| |
N/A (07-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 07-03-10 14:42 |
|
| |
N/A (07-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 07-03-10 18:27 |
|
| |
N/A (07-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 07-03-10 18:27 |
|
| |
Patruljen (06-03-2010)
| Kommentar Fra : Patruljen |
Dato : 06-03-10 15:20 |
|
On 6 Mar., 10:25, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> On 5 Mar., 23:01, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>
> > Ja, hvilken heltegerning. En kort blødning var
> > vel dem der blev slået i ihjel fordi de ikke ville
> > være kristne. God kristen gerning. Lissom kortogene
> > og de spanske conquistadores. De sidste må være de
> > største helte, det lyykkedes dem at udrydde 100
> > millioner menesker på det amerikansk kontinent.
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Naturfolk overlever ikke kontakt udefra. Det er isolationens
> forbandelse.
> Sygdomme som de ikke har stiftet kontakt med på grund af isolation gør
> det snart af med dem. Man kan ligefrem være modne til udryddelse, som
> Sodoma og Gomorrha, og syndfloden der dræbte alle på Iraqs sletter.
> Mayaerne og Astekerne var det samme. Modne til at forsvinde på grund
> af deres bestialitet og menneskeofringer.
Vor herrre bevars - Så bliver det hele nok lidt letere at deale med...
Jødernes Holocaust - de tilbad den forkerte Gud - tiden var moden.
Tykerne i Dresden fordi de ikke udførte Luthers ideer grundigt nok -
Haiti fordi de laver Voodoo og AIDS fordi de er bøsser, lesbiske eller
utugtige -- Så kan de lære det. GOD Hates Fags. Tiden er moden til
AIDS med svovl og salpeter!
> Hilsen
> Jens
| |
tkruse (06-03-2010)
| Kommentar Fra : tkruse |
Dato : 06-03-10 19:55 |
|
On 6 Mar., 23:19, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> On 6 Mar., 10:25, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > On 5 Mar., 23:01, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>
> > > Ja, hvilken heltegerning. En kort blødning var
> > > vel dem der blev slået i ihjel fordi de ikke ville
> > > være kristne. God kristen gerning. Lissom kortogene
> > > og de spanske conquistadores. De sidste må være de
> > > største helte, det lyykkedes dem at udrydde 100
> > > millioner menesker på det amerikansk kontinent.
>
> > ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> > Naturfolk overlever ikke kontakt udefra. Det er isolationens
> > forbandelse.
> > Sygdomme som de ikke har stiftet kontakt med på grund af isolation gør
> > det snart af med dem. Man kan ligefrem være modne til udryddelse, som
> > Sodoma og Gomorrha, og syndfloden der dræbte alle på Iraqs sletter.
> > Mayaerne og Astekerne var det samme. Modne til at forsvinde på grund
> > af deres bestialitet og menneskeofringer.
>
> Vor herrre bevars - Så bliver det hele nok lidt letere at deale med...
>
> Jødernes Holocaust - de tilbad den forkerte Gud - tiden var moden.
> Tykerne i Dresden fordi de ikke udførte Luthers ideer grundigt nok -
> Haiti fordi de laver Voodoo og AIDS fordi de er bøsser, lesbiske eller
> utugtige -- Så kan de lære det. GOD Hates Fags. Tiden er moden til
> AIDS med svovl og salpeter!
>
> > Hilsen
> > Jens
ja dem som har åndens magt
uden at følge en god lov,,de er virkelig farlige
Muslimer har en lov som tillader dem at stene
uhyggeligt
og de Kristnes Hellige krig er at vende den ene kind til
og derefter den anden
så vis jeg vil følge noget
så bliver det det Kristne
men jeg tror på genfødsel
og så er jeg jo ikke særlig populær i de Kristne kræse
men dem som tror på genfødsel
de har meget mere respekt for loven
og de har også den frygt at de kan blive genfødt som et indespærret
dyr
et år som burhøne , Sølvræv , Mink , slagtesvin
så jeg tror at dem som tror på genfødsel er mere nådige og
barmhjertige når det kræves af dem
Voodoo er ikke godt
de misbruger deres magt
jeg så noget om det i TV ,
og måske er den gammel kristen tro snart moden til at forsvinde
men den sande Kristne tro vil blive stærkere
| |
Lyrik (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 07-03-10 04:13 |
|
On 6 Mar., 23:19, Patruljen <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
> On 6 Mar., 10:25, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 5 Mar., 23:01, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>
> > > Ja, hvilken heltegerning. En kort blødning var
> > > vel dem der blev slået i ihjel fordi de ikke ville
> > > være kristne. God kristen gerning. Lissom kortogene
> > > og de spanske conquistadores. De sidste må være de
> > > største helte, det lyykkedes dem at udrydde 100
> > > millioner menesker på det amerikansk kontinent.
>
> > ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> > Naturfolk overlever ikke kontakt udefra. Det er isolationens
> > forbandelse.
> > Sygdomme som de ikke har stiftet kontakt med på grund af isolation gør
> > det snart af med dem. Man kan ligefrem være modne til udryddelse, som
> > Sodoma og Gomorrha, og syndfloden der dræbte alle på Iraqs sletter.
> > Mayaerne og Astekerne var det samme. Modne til at forsvinde på grund
> > af deres bestialitet og menneskeofringer.
>
> Vor herrre bevars - Så bliver det hele nok lidt letere at deale med...
>
> Jødernes Holocaust - de tilbad den forkerte Gud - tiden var moden.
> Tykerne i Dresden fordi de ikke udførte Luthers ideer grundigt nok -
> Haiti fordi de laver Voodoo og AIDS fordi de er bøsser, lesbiske eller
> utugtige -- Så kan de lære det. GOD Hates Fags. Tiden er moden til
> AIDS med svovl og salpeter!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Næh tiden er moden til alt er lige fedt. Voodoo er ligeså god som
kristendom. Der sker ikke spor ved at slå Gud ihjæl. AIDS er bare et
adelsmærke for god seksualitet.
Uheldigvis viser VIRKELIGHEN, at de voodookriminelle rammes af store
jordskælv! Og i gaderne lovsynger de og takker Gud for det! For nogle
af dem har ventet på at retfærdigheden sker fyldest! At slynglerne fik
deres bekomst! At de promiskuøse plages af AIDS. At dem der forbandede
Gud dør som fluer. At menneskeædere og menneskeofrre ikke lever i
trygge civilationer, men bliver fejet væk når de møder en kristen
kultur der står for noget meget bedre.
Så dit bræg om "AIDS med svovl og salpeter" er jo virkelighedens
betingelser for AIDS. AIDS er jo "svovl og salpeter" det er en dødsdom
over tid. Det er en frygtelig sygdom.
Du kan jo ikke kalde virkelighedens betingelser for synd for
velsignelser vel?
Ville du hylde en verden uden retfærdighed? Glæd dig hellere over at
der er retfærdighed til! Der er også tolerance og tilgivelse til.
Derfor falder vi ikke døde om ved den første synd vi begår!
Jens
| |
Jørgen Farum Jensen (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 07-03-10 14:42 |
|
Lyrik skrev:
>> Jødernes Holocaust - de tilbad den forkerte Gud - tiden var moden.
>> Tykerne i Dresden fordi de ikke udførte Luthers ideer grundigt nok -
>> Haiti fordi de laver Voodoo og AIDS fordi de er bøsser, lesbiske eller
>> utugtige -- Så kan de lære det. GOD Hates Fags. Tiden er moden til
>> AIDS med svovl og salpeter!
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Næh tiden er moden til alt er lige fedt. Voodoo er ligeså god som
> kristendom. Der sker ikke spor ved at slå Gud ihjæl. AIDS er bare et
> adelsmærke for god seksualitet.
>
> Uheldigvis viser VIRKELIGHEN, at de voodookriminelle rammes af store
> jordskælv! Og i gaderne lovsynger de og takker Gud for det! For nogle
> af dem har ventet på at retfærdigheden sker fyldest! At slynglerne fik
> deres bekomst! At de promiskuøse plages af AIDS. At dem der forbandede
> Gud dør som fluer. At menneskeædere og menneskeofrre ikke lever i
> trygge civilationer, men bliver fejet væk når de møder en kristen
> kultur der står for noget meget bedre.
>
> Så dit bræg om "AIDS med svovl og salpeter" er jo virkelighedens
> betingelser for AIDS. AIDS er jo "svovl og salpeter" det er en dødsdom
> over tid. Det er en frygtelig sygdom.
>
> Du kan jo ikke kalde virkelighedens betingelser for synd for
> velsignelser vel?
>
> Ville du hylde en verden uden retfærdighed? Glæd dig hellere over at
> der er retfærdighed til! Der er også tolerance og tilgivelse til.
> Derfor falder vi ikke døde om ved den første synd vi begår!
Den etiske fordring eksisterer helt uafhængigt af religion
og er meget ældre end kristendommen.
Hvad der er ondt og godt er fuldstændig afhængigt af de
kulturelle omstændigheder. Vi lever tilfældigvis i en kultur
der baserer sine værdier på kristendomen, men en kristendom
der set med sekulære øjne er forvandlet til en livsfilosofi,
som ikke behøver nogle ammestuehistorier om engle,
jomfrufødsler og genopstandelse.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
Lyrik (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 07-03-10 04:17 |
|
On 7 Mar., 03:55, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
> ja dem som har åndens magt
> uden at følge en god lov,,de er virkelig farlige
> Muslimer har en lov som tillader dem at stene
> uhyggeligt
> og de Kristnes Hellige krig er at vende den ene kind til
> og derefter den anden
> så vis jeg vil følge noget
> så bliver det det Kristne
> men jeg tror på genfødsel
> og så er jeg jo ikke særlig populær i de Kristne kræse
> men dem som tror på genfødsel
> de har meget mere respekt for loven
> og de har også den frygt at de kan blive genfødt som et indespærret
> dyr
> et år som burhøne , Sølvræv , Mink , slagtesvin
> så jeg tror at dem som tror på genfødsel er mere nådige og
> barmhjertige når det kræves af dem
> Voodoo er ikke godt
> de misbruger deres magt
> jeg så noget om det i TV ,
> og måske er den gammel kristen tro snart moden til at forsvinde
> men den sande Kristne tro vil blive stærkere
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Genfødsel per automatik og genfødsel i dyreskikkelse er desværre ikke
foreneligt med kristendom-sorry Torben.
Hilsen
Jens
| |
Lyrik (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 07-03-10 07:04 |
|
On 7 Mar., 14:42, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> Lyrik skrev:
>
>
>
>
>
> >> J dernes Holocaust - de tilbad den forkerte Gud - tiden var moden.
> >> Tykerne i Dresden fordi de ikke udf rte Luthers ideer grundigt nok -
> >> Haiti fordi de laver Voodoo og AIDS fordi de er b sser, lesbiske eller
> >> utugtige -- S kan de l re det. GOD Hates Fags. Tiden er moden til
> >> AIDS med svovl og salpeter!
> > ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> > N h tiden er moden til alt er lige fedt. Voodoo er liges god som
> > kristendom. Der sker ikke spor ved at sl Gud ihj l. AIDS er bare et
> > adelsm rke for god seksualitet.
>
> > Uheldigvis viser VIRKELIGHEN, at de voodookriminelle rammes af store
> > jordsk lv! Og i gaderne lovsynger de og takker Gud for det! For nogle
> > af dem har ventet p at retf rdigheden sker fyldest! At slynglerne fik
> > deres bekomst! At de promisku se plages af AIDS. At dem der forbandede
> > Gud d r som fluer. At menneske dere og menneskeofrre ikke lever i
> > trygge civilationer, men bliver fejet v k n r de m der en kristen
> > kultur der st r for noget meget bedre.
>
> > S dit br g om "AIDS med svovl og salpeter" er jo virkelighedens
> > betingelser for AIDS. AIDS er jo "svovl og salpeter" det er en d dsdom
> > over tid. Det er en frygtelig sygdom.
>
> > Du kan jo ikke kalde virkelighedens betingelser for synd for
> > velsignelser vel?
>
> > Ville du hylde en verden uden retf rdighed? Gl d dig hellere over at
> > der er retf rdighed til! Der er ogs tolerance og tilgivelse til.
> > Derfor falder vi ikke d de om ved den f rste synd vi beg r!
>
> Den etiske fordring eksisterer helt uafh ngigt af religion
> og er meget ldre end kristendommen.
> Hvad der er ondt og godt er fuldst ndig afh ngigt af de
> kulturelle omst ndigheder. Vi lever tilf ldigvis i en kultur
> der baserer sine v rdier p kristendomen, men en kristendom
> der set med sekul re jne er forvandlet til en livsfilosofi,
> som ikke beh ver nogle ammestuehistorier om engle,
> jomfruf dsler og genopstandelse.
,,,,,,,,,,,,
En kristendom som filosofi og anvisninger i levevis efter vores
forgodtbefindende.
Det eneste der kan vælte den er, hvis der nu skulle findes engle, Gud,
Jesus som vil komme igen, og jomfrufødsel.
Altså hvis mennesket ikke er det højeste væsen i universet, men der
findes noget som er højere.
Hilsen
Jens
| |
Jørgen Farum Jensen (07-03-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 07-03-10 18:27 |
|
Lyrik skrev:
> Det eneste der kan vælte den er, hvis der nu skulle findes engle, Gud,
> Jesus som vil komme igen, og jomfrufødsel.
> Altså hvis mennesket ikke er det højeste væsen i universet, men der
> findes noget som er højere.
Hvad mener du med "højere". En giraf er
højere end mig. Der findes milliarder af
mennesker der er bedre begavede end mig.
I visse henseender er en delfin mere intelligent
end jeg er. En termit er langt bedre indrettet
til det liv den fører end jeg er til et hvilketsomhelst
liv jeg kunne føre. Vi ved intetsomhelst om
delfiners, termitters, giraffers eller flagermus'
bevidsthedsliv.
Det vi ved noget om er hinandens adfærd, som
vi forsøger at indrette vores samfund efter,
og så har vi en velbeskrevet etisk fordring,
som vist blandt mange andre steder står et
sted i biblen: Gør ikke mod andre det som du
ikke vil have skal gøre mod dig.
Så jeg ønsker ikke at udstøde hverken kristne,
aids-ramte, muslimer, rockere, rumænere eller
homoseksuelle fra samfundet, medmindre de
individuelt gør sig fortjent til det.
Jeg er helt på det rene med at nogle kristne
har den opfattelse at de på en eller anden mystisk
måde er "højere" end termitter og giraffer og haitianere,
og at den kaukasiske menneskeskikkelsen på en eller
anden måde er et slutmål for den naturlige udvikling
af livet på denne planet.
Det sidste kan vel godt ende med at blive sandt, men
hvis det er tilfældet er det vor egen skyld, og ikke
som et resultat af nogen form for guddommelig indgriben.
Myrer og rotter står klar til at overtage dødsboet.
Ser du nogen plan i det?
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
N/A (08-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 08-03-10 13:37 |
|
| |
tkruse (07-03-2010)
| Kommentar Fra : tkruse |
Dato : 07-03-10 10:07 |
|
On 7 Mar., 12:17, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> On 7 Mar., 03:55, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > ja dem som har åndens magt
> > uden at følge en god lov,,de er virkelig farlige
> > Muslimer har en lov som tillader dem at stene
> > uhyggeligt
> > og de Kristnes Hellige krig er at vende den ene kind til
> > og derefter den anden
> > så vis jeg vil følge noget
> > så bliver det det Kristne
> > men jeg tror på genfødsel
> > og så er jeg jo ikke særlig populær i de Kristne kræse
> > men dem som tror på genfødsel
> > de har meget mere respekt for loven
> > og de har også den frygt at de kan blive genfødt som et indespærret
> > dyr
> > et år som burhøne , Sølvræv , Mink , slagtesvin
> > så jeg tror at dem som tror på genfødsel er mere nådige og
> > barmhjertige når det kræves af dem
> > Voodoo er ikke godt
> > de misbruger deres magt
> > jeg så noget om det i TV ,
> > og måske er den gammel kristen tro snart moden til at forsvinde
> > men den sande Kristne tro vil blive stærkere
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Genfødsel per automatik og genfødsel i dyreskikkelse er desværre ikke
> foreneligt med kristendom-sorry Torben.
>
> Hilsen
> Jens
I det nyopgravet Tomas evangelium siger Jesus ,,ve det menneske som
bliver ædt af en løve , for han skal selv blive til en løve
og jeg kan huske et liv som Abe , jeg blev overfaldet af en Løve og
blev selv til en Løve
jeg kan huske mange detaljer , jeg kan huske advarelsen fra mine med
aber , og meget mere
jeg kan huske dele af min tid som løveunge
så ve den slagtegris som bliver spist af et menneske
for den skal selv blive til menneske
men Sølvræven er fuldstændig sindssyg i dens bur
så jeg håber ikke at den bliver til et sindssygt menneske
| |
tkruse (07-03-2010)
| Kommentar Fra : tkruse |
Dato : 07-03-10 10:28 |
|
On 7 Mar., 18:07, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
> On 7 Mar., 12:17, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > On 7 Mar., 03:55, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
>
> > > ja dem som har åndens magt
> > > uden at følge en god lov,,de er virkelig farlige
> > > Muslimer har en lov som tillader dem at stene
> > > uhyggeligt
> > > og de Kristnes Hellige krig er at vende den ene kind til
> > > og derefter den anden
> > > så vis jeg vil følge noget
> > > så bliver det det Kristne
> > > men jeg tror på genfødsel
> > > og så er jeg jo ikke særlig populær i de Kristne kræse
> > > men dem som tror på genfødsel
> > > de har meget mere respekt for loven
> > > og de har også den frygt at de kan blive genfødt som et indespærret
> > > dyr
> > > et år som burhøne , Sølvræv , Mink , slagtesvin
> > > så jeg tror at dem som tror på genfødsel er mere nådige og
> > > barmhjertige når det kræves af dem
> > > Voodoo er ikke godt
> > > de misbruger deres magt
> > > jeg så noget om det i TV ,
> > > og måske er den gammel kristen tro snart moden til at forsvinde
> > > men den sande Kristne tro vil blive stærkere
>
> > ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> > Genfødsel per automatik og genfødsel i dyreskikkelse er desværre ikke
> > foreneligt med kristendom-sorry Torben.
>
> > Hilsen
> > Jens
>
> I det nyopgravet Tomas evangelium siger Jesus ,,ve det menneske som bliver ædt af en løve , for han skal selv blive til en løve
og jeg kan huske et liv som Abe , jeg blev overfaldet af en Løve og
blev selv til en Løve
jeg kan huske mange detaljer , jeg kan huske advarelsen fra mine med
aber , og meget mere
jeg kan huske dele af min tid som løveunge
så ve den slagtegris som bliver spist af et menneske
for den skal selv blive til menneske
men Sølvræven er fuldstændig sindssyg i dens bur
så jeg håber ikke at den bliver til et sindssygt menneske
Midt for tronen og omkring den stod fire levende væsener
med øjne overalt både foran og bagpå. 7
Det første levende væsen var som en løve,
det andet som en okse,
det tredje havde ansigt som et menneske,
og det fjerde lignede en flyvende ørn. 8
De fire væsener havde hver seks vinger,
og de havde øjne overalt,
selv på indersiden af vingerne.
De råbte uafbrudt, dag og nat:
»Hellig, hellig, hellig er Herren, Gud den Almægtige -
han, som var, og som er, og som kommer!«
Da så jeg et lam,
der stod ved tronens midte
og midt imellem de fire levende væsener og de 24 ældste.
Lammet så ud, som om det havde været slagtet og ofret.
Det havde syv horn og syv øjne.
| |
tkruse (07-03-2010)
| Kommentar Fra : tkruse |
Dato : 07-03-10 17:35 |
|
On 3 Mar., 12:36, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> On 3 Mar., 03:19, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
>
> >gud er som de 24 ældste i himlen
> > han har ikke tid til alt det pjat om penge
> > han har kun tid til at dele ånd ud
> > og det med at få råd til det hele
> > vil han lade dig om at klare
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> .....Siger du og føler dig frelst!
> Må jeg minde dig om at der blev uddelt "socialhjælp" i de kristne
> menigheder for værdigt trængende enker. Det var noget "pjat om penge."
> Må jeg minde dig om "dem der hungrer og tørster efter retfærdighed?
> Deres hunger drejer sig om dette liv!
> Når du deler ånd ud, så sår du ånd, men høster åndens frugter som er
> glæde og fred, barmhjertighed og kærlighed. Disse frugter høster du i
> dette menneskeliv allerede, ved den måde mennesker omgås hinanden på,-
> in vivo!
> jo , jo men penge og Gudsdyrkelser er to forskællige ting
så giv Kejseren vad Kejserens er og Gud vad Guds er
og du kan jo ikke tage penge med dig til himlen
Kejseren har sikkert også mere jord end mig
for jeg ejer ikke så meget som en skefuld jord
Kejseren har sat en pris på jord jeg ikke kan nå
den tyv
og nu siger han at jeg er en snylter
>
Joh.3:16
> Hvis Gud elsker verden, hvordan kan vi så tage afstand fra den? Det er
> det der foregår her, som er vores forvaltning. Himlen skal Gud nok
> tage sig af! Når jorden er i de kristnes vold, så må man forvente at
> de gør hvad de kan for at forbedre den!
> Eller har du nok i dine hellige depressioner omkring selvet?
>
> USA mener at de gør det, men vores spørgsmål er: gør de det på den
> rette måde? Eller har de tabt sporet? Jeg mener det sidste!
> Endvidere har vi den opgave at gøre disciple og undervise dem i Kristi
> anvisninger. Anvisninger om at hjælpe dem som hungrer og tørster.
> Frihed for fanger! Hjælp til den faderløse og enken! det er denne
> verden-Torben! De kristne skal forvalte! Her har USA tabt sporet. De
> gør ingen disciple men følger en "jura" som har gjort dette nøglepunkt
> forbudt!!??
>
> Apokalypsens persiske suveræn med folk der kaster sig i støvet er ikke
> Jesus! Du håner "paladser" og kejsere ved at trække en tråd til en
> "suveræn der får folk til at krybe i støvet?" ))
> Et kan jeg med sikkerhed sige om den:"Johannes kærlighedens apostel,
> Jesu "slyng-ven", har ikke skrevet den! Sammenlign stilen og sproget i
> Johannesevangeliet og Apokalypsen.
>
> I Konstantins Byzans lå Bibelen på tronen og kongen sad på en
> fodskammel ved siden af. Der var mere respekt for guds ord end i EU i
> dag!
> Da Satan ikke kunne bekæmpe kristendommen med våben i hånd, gik han
> over til en "jura" som hans disciple har udformet. Med denne jura vil
> han prøve at fratage kristendommen, dens indflydelse.
>
> Måske lykkes det ham. For Jesus sagde:"Når jeg kommer, mon jeg da vil
> finde troen på jorden?
>
> Jens
| |
Harald Mossige (08-03-2010)
| Kommentar Fra : Harald Mossige |
Dato : 08-03-10 08:34 |
|
tkruse skreiv:
> On 3 Mar., 12:36, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
>> On 3 Mar., 03:19, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:
>>
>>> gud er som de 24 ældste i himlen
>>> han har ikke tid til alt det pjat om penge
>>> han har kun tid til at dele ånd ud
>>> og det med at få råd til det hele
>>> vil han lade dig om at klare
>> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>>
>> .....Siger du og føler dig frelst!
>> Må jeg minde dig om at der blev uddelt "socialhjælp" i de kristne
>> menigheder for værdigt trængende enker. Det var noget "pjat om penge."
>> Må jeg minde dig om "dem der hungrer og tørster efter retfærdighed?
>> Deres hunger drejer sig om dette liv!
>> Når du deler ånd ud, så sår du ånd, men høster åndens frugter som er
>> glæde og fred, barmhjertighed og kærlighed. Disse frugter høster du i
>> dette menneskeliv allerede, ved den måde mennesker omgås hinanden på,-
>> in vivo!
>
>> jo , jo men penge og Gudsdyrkelser er to forskællige ting
> så giv Kejseren vad Kejserens er og Gud vad Guds er
> og du kan jo ikke tage penge med dig til himlen
> Kejseren har sikkert også mere jord end mig
> for jeg ejer ikke så meget som en skefuld jord
> Kejseren har sat en pris på jord jeg ikke kan nå
> den tyv
> og nu siger han at jeg er en snylter
Neida. Det er ikke "keiseren", forstått som den danske staten, som
kaller deg en snylter. Det er enkeltmennesker som mangler empati.
HM
| |
Lyrik (08-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 08-03-10 01:56 |
|
On 7 Mar., 18:26, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> Lyrik skrev:
>
> > Det eneste der kan v lte den er, hvis der nu skulle findes engle, Gud,
> > Jesus som vil komme igen, og jomfruf dsel.
> > Alts hvis mennesket ikke er det h jeste v sen i universet, men der
> > findes noget som er h jere.
>
> Hvad mener du med "højere". En giraf er
> højere end mig. Der findes milliarder af
> mennesker der er bedre begavede end mig.
> I visse henseender er en delfin mere intelligent
> end jeg er. En termit er langt bedre indrettet
> til det liv den fører end jeg er til et hvilketsomhelst
> liv jeg kunne føre. Vi ved intetsomhelst om
> delfiners, termitters, giraffers eller flagermus'
> bevidsthedsliv.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er jo den rene overtro, fra en som nægter at se virkeligheden i
øjnene. Fordi virkeligheden indebærer noget du ikke kan kapere. Et
højere væsen.
En delfin er ikke mere intelligent end dig! Men en større intelligens
end din har skabt et intelligent handlingsmønster for den, som du ikke
ville kunne gøre den efter.
For at blive fri for den konklusion fantaserer du om at delfinens
handlingsmøsnter er noget den selv har fundet på! ))
Diskuter med den eller tag et spil skak, så vil du se at den er lige
så uintelligent som andre dyr, hunde og katte.
En bladmyre er heller ikke intelligent selv om den dyrker svampe. En
anden har lagt den visdom ned i den, det er ikke dens egen opfindelse.
Men den udviser stor intelligens.
Hele naturen vidner om en højere intelligens. Der er ingen
undskyldning for ikke at erkende Gud.
Der er et afgørende skel mellem dyrenes bevisthed og vores. Vi er
mennesker,-de er dyr. vi er deres herrer og forvaltere. Den "David
Attenbourgske" holdning om et dyreliv fritaget for menneskeliv, er en
syg tanke! Mennesket indgår i dyrelivet og plantelivet som gartner og
dyrepasser. Uden mennesker ville plante-og dyreverdenen lide under
store eksistentiellle problemer.
Monokulturer i form af utilgængelige krat ville ødelægge dyrelivet.
Man har prøvet den "Attenbourgske" tanke om at lade det hele sejle
uden mennesker. Med katastrofale resultater.
Den syge tanke om at mennesket ikke hører til på jorden. At mennesket
står udenfor økosfæren, bliver modbevist ved enhver lejlighed.
Alligevel kan overtroiske mennesker som du stadigvæk frembuse med at
delfinen og bladmyren har en hemmelig endnu uopdaget intelligens, der
overtrumfer menneskets-
Ateisme skal udryddes, fordi det er overtro på linie med afrikanske
troldmænds-.
Jens
| |
Jørgen Farum Jensen (08-03-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 08-03-10 13:37 |
|
Lyrik skrev:
> On 7 Mar., 18:26, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>> Lyrik skrev:
>>
>>> Det eneste der kan v lte den er, hvis der nu skulle findes engle, Gud,
>>> Jesus som vil komme igen, og jomfruf dsel.
>>> Alts hvis mennesket ikke er det h jeste v sen i universet, men der
>>> findes noget som er h jere.
>> Hvad mener du med "højere". En giraf er
>> højere end mig. Der findes milliarder af
>> mennesker der er bedre begavede end mig.
>> I visse henseender er en delfin mere intelligent
>> end jeg er. En termit er langt bedre indrettet
>> til det liv den fører end jeg er til et hvilketsomhelst
>> liv jeg kunne føre. Vi ved intetsomhelst om
>> delfiners, termitters, giraffers eller flagermus'
>> bevidsthedsliv.
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det er jo den rene overtro, fra en som nægter at se virkeligheden i
> øjnene. Fordi virkeligheden indebærer noget du ikke kan kapere. Et
> højere væsen.
Jeg kan kapere fuldstændigt den samme virkelighed som dig og
ser intet spor af et højere væsen.
> En delfin er ikke mere intelligent end dig! Men en større intelligens
> end din har skabt et intelligent handlingsmønster for den, som du ikke
> ville kunne gøre den efter.
> For at blive fri for den konklusion fantaserer du om at delfinens
> handlingsmøsnter er noget den selv har fundet på! ))
Sikke noget vrøvl, det skriver jeg ikke noget om. Jeg
påpeger blot at delfiner og andre dyr i deres handlinger
afslører rationel tænkning - hvis jeg gør dette, så sket
hint. Ikke al dyreadfærd afslører rationalitet, men
hvor det forekommer er vi næste nødt til at kalde det
intelligens.
> Diskuter med den eller tag et spil skak, så vil du se at den er lige
> så uintelligent som andre dyr, hunde og katte.
> En bladmyre er heller ikke intelligent selv om den dyrker svampe. En
> anden har lagt den visdom ned i den, det er ikke dens egen opfindelse.
> Men den udviser stor intelligens.
Bladmyrens adfærd er evolutionært betinget og ikke en af
et højere væsen nedlagt visdom.
> Hele naturen vidner om en højere intelligens. Der er ingen
> undskyldning for ikke at erkende Gud.
Da kan jeg let komme på én. Der er ingen hjemme. Det er ikk
enogen undskyldning. Det er et faktum, sådan som jeg ser
det. Deal width it.
> Der er et afgørende skel mellem dyrenes bevisthed og vores. Vi er
> mennesker,-de er dyr. vi er deres herrer og forvaltere.
Den "David
> Attenbourgske" holdning om et dyreliv fritaget for menneskeliv, er en
> syg tanke! Mennesket indgår i dyrelivet og plantelivet som gartner og
> dyrepasser. Uden mennesker ville plante-og dyreverdenen lide under
> store eksistentiellle problemer.
Det var da godt nok noget af en påstand - ville dyr og
planter forvinde fra Jordens overflade og oceanernes dybder
hvis der ingen mennesker var til? Tror du Jordens planter og
dyr trives vældig godt under den nuværende gartnervirksomhed?
> Monokulturer i form af utilgængelige krat ville ødelægge dyrelivet.
> Man har prøvet den "Attenbourgske" tanke om at lade det hele sejle
> uden mennesker. Med katastrofale resultater.
> Den syge tanke om at mennesket ikke hører til på jorden. At mennesket
> står udenfor økosfæren, bliver modbevist ved enhver lejlighed.
Hvem påstår at mennesket står uden for økosfæren?
> Alligevel kan overtroiske mennesker som du stadigvæk frembuse med at
> delfinen og bladmyren har en hemmelig endnu uopdaget intelligens, der
> overtrumfer menneskets-
> Ateisme skal udryddes, fordi det er overtro på linie med afrikanske
> troldmænds-.
Du læser mine indlæg gennem nogle meget farvede briller.
Dyr afslører intelligens igennem deres adfærd. Det er
intet hemmeligt ved den, omend feltet nok ikke undersøgt
særligt dybt for alle mulige forskellige arter.
Den syge tanke er, at nogle mennensker er "højere" end andre
væsener, og at den hvide kauskasiske kristne mand er
udviklingens slutmål. Det er noget forfærdeligt vås.
Du fremturer med at ateister skal udryddes. Først skal du
finde dem, og så skal du dræbe dem. Er det dagsordnenen
må du melde det klart ud, så du kan blive dømt for hate
speech. Det kan du jo kun glæde dig til, for så blir
du en martyr, og det skule være så dejligt.
Dine begreber om naturvidenskab, historie, kulturhistorie
og idehistorie er farvet af at din tro på synd og nåde,
der strømmer fra et udefinerbart "højere væsen"
Overtroen er din. Ateisten er rationel. Kausaliteten
hersker (i den klasiske fysik). Ethvert fænomen har en
årsag og en forklaring.
Et væsen "der er højere" end mig skal blot fremkalde et
uforklarligt årsagsfrit fænomen. Så er der en lille chance
for at jeg vil begynde at tro, selvom tanken om svindel nok
er den der først dukker op.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
N/A (08-03-2010)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 08-03-10 21:22 |
|
| |
Lyrik (08-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 08-03-10 11:38 |
|
On 8 Mar., 13:37, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
Ateisme er en filosofi og har intet med ateisters udryddelse at gøre.
Ateister skal omvendes.
Noget andet er at en gruppe for kristent livssyn som en naturlig
forudsætning har en tro på Kristus.
Kan du ikke leve med det så fut til dk.livssyn.
MvH
Jens
| |
Jørgen Farum Jensen (08-03-2010)
| Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen |
Dato : 08-03-10 21:22 |
|
Lyrik skrev:
> On 8 Mar., 13:37, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>
> Ateisme er en filosofi og har intet med ateisters udryddelse at gøre.
> Ateister skal omvendes.
> Noget andet er at en gruppe for kristent livssyn som en naturlig
> forudsætning har en tro på Kristus.
> Kan du ikke leve med det så fut til dk.livssyn.
Tak for rådet. Kan man ikke have et kristent livssyn
uden at tro på gud, jesus, helligånden eller nogen af
de andre krykker?
Jeg vil vove den påstand at jeg - at dømme efter dine
fordømmende skriverier - som ateist har et mere kristent
livssyn end dig.
--
Med venlig hilsen
Jørgen Farum Jensen
Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
..
| |
Lyrik (08-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 08-03-10 13:49 |
|
On 8 Mar., 21:21, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> Lyrik skrev:
>
> > On 8 Mar., 13:37, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>
> > Ateisme er en filosofi og har intet med ateisters udryddelse at gøre.
> > Ateister skal omvendes.
> > Noget andet er at en gruppe for kristent livssyn som en naturlig
> > forudsætning har en tro på Kristus.
> > Kan du ikke leve med det så fut til dk.livssyn.
>
> Tak for rådet. Kan man ikke have et kristent livssyn
> uden at tro på gud, jesus, helligånden eller nogen af
> de andre krykker?
>
> Jeg vil vove den påstand at jeg - at dømme efter dine
> fordømmende skriverier - som ateist har et mere kristent
> livssyn end dig.
,,,,,,,,
Hebr.11:6;
Men uden tro er det umuligt at behage ham; for den, som kommer til
Gud, må tro, at han er til og lønner dem, som søger ham.
Hilsen
Jens
| |
Lyrik (08-03-2010)
| Kommentar Fra : Lyrik |
Dato : 08-03-10 13:58 |
|
On 8 Mar., 21:21, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
> Lyrik skrev:
>
> > On 8 Mar., 13:37, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>
> > Ateisme er en filosofi og har intet med ateisters udryddelse at gøre.
> > Ateister skal omvendes.
> > Noget andet er at en gruppe for kristent livssyn som en naturlig
> > forudsætning har en tro på Kristus.
> > Kan du ikke leve med det så fut til dk.livssyn.
>
> Tak for rådet. Kan man ikke have et kristent livssyn
> uden at tro på gud, jesus, helligånden eller nogen af
> de andre krykker?
>
> Jeg vil vove den påstand at jeg - at dømme efter dine
> fordømmende skriverier - som ateist har et mere kristent
> livssyn end dig.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg vil håbe for dig at du må få ret. Men troen på Gud, Jesu
undfangelse noget der hæver sig over mennesket og kalder os for
skabning, det har du svært ved at kapere.
Jeg var ikke helt forkert på den når jeg forestillede mig dig liggende
om aftenen i sengen og være yderst tilfreds med dig selv.
Jeg ser en mand omkring de 40. Selvtilfreds og selvretfærdig. Alt kan
du glatte ud og gøre til creme på din lagkage, som du glæder dig over
er din helt alene med flødeskum og det hele. ))
Lev vel!
Jens
| |
tkruse (09-03-2010)
| Kommentar Fra : tkruse |
Dato : 09-03-10 03:58 |
|
On 8 Mar., 09:56, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> On 7 Mar., 18:26, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:
>
> > Lyrik skrev:
>
> > > Det eneste der kan v lte den er, hvis der nu skulle findes engle, Gud,
> > > Jesus som vil komme igen, og jomfruf dsel.
> > > Alts hvis mennesket ikke er det h jeste v sen i universet, men der
> > > findes noget som er h jere.
>
> > Hvad mener du med "højere". En giraf er
> > højere end mig. Der findes milliarder af
> > mennesker der er bedre begavede end mig.
> > I visse henseender er en delfin mere intelligent
> > end jeg er. En termit er langt bedre indrettet
> > til det liv den fører end jeg er til et hvilketsomhelst
> > liv jeg kunne føre. Vi ved intetsomhelst om
> > delfiners, termitters, giraffers eller flagermus'
> > bevidsthedsliv.
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det er jo den rene overtro, fra en som nægter at se virkeligheden i
> øjnene. Fordi virkeligheden indebærer noget du ikke kan kapere. Et
> højere væsen.
> En delfin er ikke mere intelligent end dig! Men en større intelligens
> end din har skabt et intelligent handlingsmønster for den, som du ikke
> ville kunne gøre den efter.
> For at blive fri for den konklusion fantaserer du om at delfinens
> handlingsmøsnter er noget den selv har fundet på! ))
> Diskuter med den eller tag et spil skak, så vil du se at den er lige
> så uintelligent som andre dyr, hunde og katte.
> En bladmyre er heller ikke intelligent selv om den dyrker svampe. En
> anden har lagt den visdom ned i den, det er ikke dens egen opfindelse.
> Men den udviser stor intelligens.
>
> Hele naturen vidner om en højere intelligens. Der er ingen
> undskyldning for ikke at erkende Gud.
> Der er et afgørende skel mellem dyrenes bevisthed og vores. Vi er
> mennesker,-de er dyr. vi er deres herrer og forvaltere. Den "David
> Attenbourgske" holdning om et dyreliv fritaget for menneskeliv, er en
> syg tanke! Mennesket indgår i dyrelivet og plantelivet som gartner og
> dyrepasser. Uden mennesker ville plante-og dyreverdenen lide under
> store eksistentiellle problemer.
> Monokulturer i form af utilgængelige krat ville ødelægge dyrelivet.
> Man har prøvet den "Attenbourgske" tanke om at lade det hele sejle
> uden mennesker. Med katastrofale resultater.
> Den syge tanke om at mennesket ikke hører til på jorden. At mennesket
> står udenfor økosfæren, bliver modbevist ved enhver lejlighed.
>
> Alligevel kan overtroiske mennesker som du stadigvæk frembuse med at
> delfinen og bladmyren har en hemmelig endnu uopdaget intelligens, der
> overtrumfer menneskets-
> Ateisme skal udryddes, fordi det er overtro på linie med afrikanske
> troldmænds-.
>
> Jens
et sted i den gamle bibel
i er dummere end Traner , Tranerne kender deres tid , men i er så snot
forsviret
så bøn er til for at skabe ro i det forsvired
og jeg tror at Jesus kommer igen og erkender at han både har været
Myre og danse myg
men de nulevende Kristne har dømt Spurv til at være Spurv i all
evighed
men Jesus kommer igen og erkender at han både har været Myre og danse
myg
så bøn er til for at skabe ro og kunne bære sandheden
| |
|
|