MS Windows
briani 27239
Læse ældre usb-disk med nyere usb-forbinde~
Fra : Marianne

Dato : 25-02-10 12:49

Hej

Jeg har en ældre mp3-afspiller, som min pc (både XP og Vista) ikke kan
genkende. Spillerens tekniske specifikationer siger USB1.1, og jeg antager
mine USB-stik er 2.0

Kan jeg gøre noget, så jeg kan læse i det ældre format?

mvh
Marianne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-02-10 12:52

On Thu, 25 Feb 2010 12:49:04 +0100, "Marianne" <mjanneh@gmail.com>
wrote:

> [...]
>mine USB-stik er 2.0
>
>Kan jeg gøre noget, så jeg kan læse i det ældre format?
USB 2.0 er kompatibel med USB 1.1, så det er ikke der problemet er.
Har du prøvet på en anden maskine end din egen ?

Har du set efter i enhedshåndteringen om enheden dukker op der ?
Gør den det er det nok drevtildelingen der driller, måske det
drevbogstav den har havt før er optaget af noget andet nu ?

/Hans

Fra : Marianne

Dato : 25-02-10 14:02

> USB 2.0 er kompatibel med USB 1.1, så det er ikke der problemet er.
> Har du prøvet på en anden maskine end din egen ?

Ja - jeg har prøvet på en xp og på en vista ... og på en vista mere. Og i
forskellige usb-stik på hver af maskinerne.

> Har du set efter i enhedshåndteringen om enheden dukker op der ?

Det gør den ikke

Tak for svarene

mvh
Marianne

Fra : Marianne

Dato : 25-02-10 12:53

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine USB-stik er 2.0
>
> Kan jeg gøre noget, så jeg kan læse i det ældre format?

Jeg kom til at tænke på ... det er måske kun selve forbindelsen mellem
mp3'eren og pc'en der er USB1.1 - kan jeg uden at risikere mp3'ens liv -
bruge et af mine nyere usb-kabler til at overføre?

mvh
Marianne
... som ikke har en s... forstand på de dele

Fra : Rado

Dato : 25-02-10 13:18

On Thu, 25 Feb 2010 12:53:01 +0100, "Marianne" <mjanneh@gmail.com>
wrote:

>Jeg kom til at tænke på ... det er måske kun selve forbindelsen mellem
>mp3'eren og pc'en der er USB1.1 - kan jeg uden at risikere mp3'ens liv -
>bruge et af mine nyere usb-kabler til at overføre?

Hvis stikkene passer skulle der ikke være noget problem, det er samme
standard for USB 1.1 og 2.0 (men ikke 3.0). Men der kan være forskel
på kabler kvalitetsmæssigt - nogle fungerer og andre gør ikke, i
forskellige sammenhænge.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-02-10 12:54

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> wrote in message
> [...]
> mine USB-stik er 2.0
>
> Kan jeg gøre noget, så jeg kan læse i det ældre format?

Dine USB 2 stik, burde sagtens kunne håndtere en MP3 afspiller, der kører
USB 1.1, så det må være noget andet der er galt.

Bjarne K.

Fra : Peter

Dato : 25-02-10 13:24

> [...]
>
> Jeg har en ældre mp3-afspiller, som min pc (både XP og Vista) ikke kan
> genkende. Spillerens tekniske specifikationer siger USB1.1, og jeg antager

Det har ikke noget med din USB forbindelse at gøre.
Derimod skal du finde ud af, hvem der i sin tid lavede MP3 afspilleren, over
på deres website og se om du kan finde nogle drivere.
Nogle MP3 afspillere kan tilsluttes USB som en extern drev, mens andre
kræver deres eget software. Jeg har en af hver.

PeterB

Fra : Marianne

Dato : 25-02-10 14:00

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Derimod skal du finde ud af, hvem der i sin tid lavede MP3 afspilleren,
> over på deres website og se om du kan finde nogle drivere.

OK. Jeg har talt med firmaet, og de siger, man ikke behøver driver. Pc'en
skulle kunne 'se' mp3'en direkte. Det kan jeg så bare ikke ... så usb-disken
er i idu, antager jeg?

mvh
Marianne

Fra : Per

Dato : 25-02-10 17:31

Marianne wrote:
> [...]
>
> OK. Jeg har talt med firmaet, og de siger, man ikke behøver driver.
> Pc'en skulle kunne 'se' mp3'en direkte. Det kan jeg så bare ikke ...

Nogle mp3 afspillere (bla. min egen skal være tændte for at de kan ses
og bruges på en PC - kan det være det, der er problemet ?

mvh.PEr

Fra : Marianne

Dato : 26-02-10 00:13

> Nogle mp3 afspillere (bla. min egen skal være tændte for at de kan
> ses og bruges på en PC - kan det være det, der er problemet ?

Desværre nej - den er tændt. Optagefunktion, radio mv fungerer fint. Men nul
forbindelse til pc'en. Pc'en kan simpelthen ikke se den

mvh
Marianne

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-02-10 07:14

On Fri, 26 Feb 2010 00:12:58 +0100, "Marianne" <mjanneh@gmail.com>
wrote:

>Desværre nej - den er tændt. Optagefunktion, radio mv fungerer fint. Men nul
>forbindelse til pc'en. Pc'en kan simpelthen ikke se den
Har du prøvet med et andet kabel ?

/Hans

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-02-10 18:49

> OK. Jeg har talt med firmaet, og de siger, man ikke behøver driver. Pc'en
> skulle kunne 'se' mp3'en direkte. Det kan jeg så bare ikke ... så
> usb-disken er i idu, antager jeg?

Jeg ved ikke hvordan MP3 afspillere optræder i windows (jeg har ikke en),
men hvis den optræder som et drev, skulle du prøve at gøre som Hans siger,
nemlig tildele drevet et drevbogstave. (Hvis det altså er det der er
problemet)

<Fra et indlæg, jeg skrev forleden>

Skriv diskmgmt.msc i run/kør.

Find drevet og højreklik på disken. Vælg ændre drevbogstave (eller hvad det
nu
hedder hvis du kører med en dansk win)

Bjarne K.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-02-10 15:25

Marianne skrev:

> [...]
> mine USB-stik er 2.0
>
> Kan jeg gøre noget, så jeg kan læse i det ældre format?

Jeg oplevede det samme med min gamle Creative.
Ofte hjalp det at geninstallere det program der fulgte med afspilleren.

Efter nogle år virkede det dog heller ikke, og jeg kunne via Google se
at der var flere andre der havde samme problem, uden at der var en
løsning på det.

For mig blev enden på det at jeg købte en ny afspiller af et andet
mærke, og som fungerer upåklageligt.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk