/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Den potentielle el-bilskøber.
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 16:17

Der er gjort en undersøgelse (endnu en....)

Hvor ser du dig selv indenfor de nævnte 7 type "kunder" i undersøgelsen ?

http://bil.guide.dk/Milj%C3%B8biler/Milj%C3%B8/S%C3%A5dan_er_elbilk%C3%B8berne_1970757

mvh/Bjørn J.




 
 
Fister Løgsovs (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 24-02-10 17:15

Den 24-02-2010, skrev Bjørn J.:
> Der er gjort en undersøgelse (endnu en....)
>
> Hvor ser du dig selv indenfor de nævnte 7 type "kunder" i undersøgelsen ?
>
> http://bil.guide.dk/Milj%C3%B8biler/Milj%C3%B8/S%C3%A5dan_er_elbilk%C3%B8berne_1970757
>
> mvh/Bjørn J.

Rationalisten/Teknikentusiasten
kAI



Bjørn J. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 17:40


"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse
news:mn.c40b7da27fbb127c.88596@invalid.za...

KLIP

>> Der er gjort en undersøgelse (endnu en....)
>>
>> Hvor ser du dig selv indenfor de nævnte 7 type "kunder" i undersøgelsen ?
>>
>> http://bil.guide.dk/Milj%C3%B8biler/Milj%C3%B8/S%C3%A5dan_er_elbilk%C3%B8berne_1970757
>>
>
> Rationalisten/Teknikentusiasten

Jeg bekender mig 100% til Rationalisten.

"Vil godt skifte til eldrift, hvis bilen er praktisk, fleksibel, stærk og
har lang rækkevidde."

mvh/Bjørn J.



Armand (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-02-10 23:20

Bjørn J. skrev:
>
>
> Jeg bekender mig 100% til Rationalisten.
>
> "Vil godt skifte til eldrift, hvis bilen er praktisk, fleksibel, stærk og
> har lang rækkevidde."
>
Mine tanker er: Kunne man mon ikke klare sig med en Tesla-S' beherskede
rækkevidde og lade 'Berlingoen' klare de ture der kommer derudover :-/

For mit vedkommende ville jeg nok hellere have en Tesla-S + konebil, end
en prismæssigt lignende Passat i samme kombination!
Men nu er der ikke to biler i familien, så tanken bliver kun hypotetisk
for mit vedkommende!

--
Armand.

Bjørn J. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 23:23


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b85a5f5$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Men nu er der ikke to biler i familien, så tanken bliver kun hypotetisk
> for mit vedkommende!

Det er jo skam, når du har 99.000 Euro i lommen til at smide efter
projektet......;)

Rund det op til 100.000 Euro og køb en lille afdanket dieselbrænder, du selv
kan køre i som bil nr. 2.....

mvh/Bjørn J.



Armand (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-02-10 00:02

Bjørn J. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b85a5f5$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Men nu er der ikke to biler i familien, så tanken bliver kun hypotetisk
>> for mit vedkommende!
>
> Det er jo skam, når du har 99.000 Euro i lommen til at smide efter
> projektet......;)
>
> Rund det op til 100.000 Euro og køb en lille afdanket dieselbrænder, du selv
> kan køre i som bil nr. 2.....
>
Jeg burde nok have indskudt: " endsige så dyr en bil"!

Hvorfra kommer de 99.000 Euroner ind i billedet?
Tesla selv skriver 50.000$, hvilket er 275.000,- + moms og told = ca.
385.000,-

--
Armand.
(Der blot har en konebil, og dét ovenikøbet selvom konen ikke har noget
kørekort)

Bjørn J. (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-02-10 00:12


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b85afc4$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg burde nok have indskudt: " endsige så dyr en bil"!

Så kan du købe en el-pegøjt i stedet.

Den koster "kun" 235.000 kr.

> Hvorfra kommer de 99.000 Euroner ind i billedet?
> Tesla selv skriver 50.000$, hvilket er 275.000,- + moms og told = ca.
> 385.000,-

Fra de ypperste el-bil-folk i Danmark:

http://www.danskelbilkomite.dk/Tesla.htm

mvh/Bjørn J.



Frodo Nifinger (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 25-02-10 00:28


"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4b85b23a$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b85afc4$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Jeg burde nok have indskudt: " endsige så dyr en bil"!
>
> Så kan du købe en el-pegøjt i stedet.
>
> Den koster "kun" 235.000 kr.
>
>> Hvorfra kommer de 99.000 Euroner ind i billedet?
>> Tesla selv skriver 50.000$, hvilket er 275.000,- + moms og told = ca.
>> 385.000,-
>
> Fra de ypperste el-bil-folk i Danmark:
>
> http://www.danskelbilkomite.dk/Tesla.htm
>
Det er jo en Tesla Roadster.
Slet ikke samme bil som Tesla Model S

http://www.teslamotors.com/models/

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk



Bjørn J. (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-02-10 00:30


"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4b85b5f4$0$280$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det er jo en Tesla Roadster.
> Slet ikke samme bil som Tesla Model S
>
> http://www.teslamotors.com/models/

Nå den, den kan slet ikke leveres endnu, men man satser på en gang i
2011....om alt går vel.

Gad vide om prisen holder til den tid......i Danmark ?

mvh/Bjørn J.



Armand (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-02-10 01:06

Bjørn J. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b85afc4$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Jeg burde nok have indskudt: " endsige så dyr en bil"!
>
> Så kan du købe en el-pegøjt i stedet.
>
> Den koster "kun" 235.000 kr.
>
>> Hvorfra kommer de 99.000 Euroner ind i billedet?
>> Tesla selv skriver 50.000$, hvilket er 275.000,- + moms og told = ca.
>> 385.000,-
>
> Fra de ypperste el-bil-folk i Danmark:
>
> http://www.danskelbilkomite.dk/Tesla.htm
>
Ohh!
Den koster også 128.000$ på hjemmemarkedet => ca. 7% avance/merpris på
den angivne Europa-pris.
Nu var det jo S'eren jeg tænkte på og til 50.000$ og med samme beregning
kommer den vel op på 410-415.000, hvilket jo ikke er mere end hvad man
kan komme til at give for en simpel Passat!

--
Armand.

Bjørn J. (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 25-02-10 02:06


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4b85be9f$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Nu var det jo S'eren jeg tænkte på og til 50.000$ og med samme beregning
> kommer den vel op på 410-415.000, hvilket jo ikke er mere end hvad man kan
> komme til at give for en simpel Passat!

Så manler den blot lidt alsidighed.

Gad vide hvor lang rækkevidden er fuldt lastet ?

mvh/Bjørn J.



Frodo Nifinger (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 25-02-10 02:43


"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4b85cce1$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4b85be9f$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Nu var det jo S'eren jeg tænkte på og til 50.000$ og med samme beregning
>> kommer den vel op på 410-415.000, hvilket jo ikke er mere end hvad man
>> kan komme til at give for en simpel Passat!
>
> Så manler den blot lidt alsidighed.

sakset fra Teslas hjemmeside:

With seating for five adults and two children, plus an additional trunk
under the hood, Model S has passenger carrying capacity and versatility
rivaling SUVs and minivans. Rear seats fold flat, and the hatch gives way to
a roomy opening, so you can stow a mountain bike, 50-inch flat-screen TV,
full drum set or futon frame - more than ample for the entire family and
their gear.

Og

a.. - 0-60 mph in 5.6 seconds
a.. - 120 mph top speed
a.. - Sport sedan dynamics

Hele centerpladsen i instrumentpanelet er en 17" touchskærm ala Ipad, med
kontroller, der kan omprogrammeres og opdateres på samme måde. Har indbygget
3G internetopkobling!

Men om der kan spændes en trailer efter den, er et godt spørgsmål
>
> Gad vide hvor lang rækkevidden er fuldt lastet ?
>
Jeg tror næsten, kørestilen er vigtigere end end vægten, når det kommer til
rækkevidde.
Det er her, en drop-in generatorløsning ku være interessant, til det, en
Elbil ellers ville være uegnet til.

Det er jo samme koncept som med Chevrolet Volt.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk



Møller (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Møller


Dato : 24-02-10 18:10

Den Wed, 24 Feb 2010 17:40:08 +0100 skrev Bjørn J.:


>>>
>> Rationalisten/Teknikentusiasten
>
> Jeg bekender mig 100% til Rationalisten.
>
> "Vil godt skifte til eldrift, hvis bilen er praktisk, fleksibel, stærk
> og har lang rækkevidde."
>
Det er nok deromkring, den skal i hvert tilfælde ikke give mindre
køreoplevelser end den dyt jeg har nu.

Måske de næste kommer med ekstraudstyr fra Getrag: Range Extender.
De har da altid lavet gode gear m.v så det er måske udmærket.
Sådan lidt som de gamle ubåde.
Men stadig: adstadig i længere tid.

//Møller



Mogens \(K\) (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Mogens \(K\)


Dato : 24-02-10 19:45

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:4b8542ff$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvor ser du dig selv indenfor de nævnte 7 type "kunder" i undersøgelsen ?

Mangler der ikke nogle grupper?

Nuvel, jeg vil gerne ha en Lexus hybrid - duer endnu ikke med en "ren"
el-bil


Bjørn J. (24-02-2010)
Kommentar
Fra : Bjørn J.


Dato : 24-02-10 22:45


"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:4b8573b0$0$273$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Mangler der ikke nogle grupper?

Kan du virkelig ikke finde noget der passer på dig selv..))

> Nuvel, jeg vil gerne ha en Lexus hybrid - duer endnu ikke med en "ren"
> el-bil

Samme her, men læse artikler her (og tænk samtidig på DONG og hvem som ejer
"biksen"):

http://borsen.dk/politik/nyhed/177451/

El-biler skulle jo nødig udvikle sig til samme enorme underskudsforretning
som et andet prestigeprojekt..;)

Så heller kræve "fællesbetaling" på "forskud".

mvh/Bjørn J.



Leo Jensen (25-02-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 25-02-10 02:16

On Feb 25, 2:42 am, "Frodo Nifinger" <j...@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:
> "Bjørn J." <mrb...@post.tele.dk> skrev i en meddelelsenews:4b85cce1$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
> > "Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> >news:4b85be9f$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > KLIP
>
> >> Nu var det jo S'eren jeg tænkte på og til 50.000$ og med samme beregning
> >> kommer den vel op på 410-415.000, hvilket jo ikke er mere end hvad man
> >> kan komme til at give for en simpel Passat!
>
> > Så manler den blot lidt alsidighed.
>
> sakset fra Teslas hjemmeside:
>
> With seating for five adults and two children, plus an additional trunk
> under the hood, Model S has passenger carrying capacity and versatility
> rivaling SUVs and minivans. Rear seats fold flat, and the hatch gives way to
> a roomy opening, so you can stow a mountain bike, 50-inch flat-screen TV,
> full drum set or futon frame - more than ample for the entire family and
> their gear.
>
> Og
>
> a.. - 0-60 mph in 5.6 seconds
> a.. - 120 mph top speed
> a.. - Sport sedan dynamics
>
> Hele centerpladsen i instrumentpanelet er en 17" touchskærm ala Ipad, med
> kontroller, der kan omprogrammeres og opdateres på samme måde. Har indbygget
> 3G internetopkobling!
>
> Men om der kan spændes en trailer efter den, er et godt spørgsmål
>
> > Gad vide hvor lang rækkevidden er fuldt lastet ?
>
> Jeg tror næsten, kørestilen er vigtigere end end vægten, når det kommer til
> rækkevidde.
> Det er her, en drop-in generatorløsning ku være interessant, til det, en
> Elbil ellers ville være uegnet til.
>
> Det er jo samme koncept som med Chevrolet Volt.
>
> Mvh
>
> --
> Jesper Nielsen
> aka
> Frodo Nifingerwww.frodonifinger.dk

Som nævnt i en anden tråd skal bilerne være 100% eldrevne og lades op
fra stikkontakter. En medbragt brændstofdrevet generator, om den så
står på en trailer, medfører fuld afgift.

Køreegenskaberne påvirkes grimt af vægten. Tesla Roadster, som i
princippet er en Elise, kører fint ligeud, men 'dør' hvis vejen
drejer. Kilder: Bilmagasinets Handling Day, Top Gear kørsel på
testbane. Man kan jo lige så godt komme med kilden før flueknepperne
slår til...

El er fint til en pendlerbil, som skal køre fra A til B og retur eller
til en konebil til at futte rundt inden for bygrænsen i en ikke alt
for stor by. Det er til gengæld uegnet til stort set alt andet. Efter
min mening altså...

MVH Leo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste