MS Windows
briani 27239
Sleep funktion i Vista
Fra : Brian Luckow

Dato : 24-02-10 17:47

Jeg har et irriterende problem. Jeg har en Vista PC som er sat til at slumre
efter 30 minutter, og jeg kan vække den igen ved at flytte på musen, det
virker fint nok. Men problemet er, at det er meningen at den skal vækkes fra
en anden PC, altså via netværks aktivitet (kablet netværk), men det virker
ikke, heller ikke hvis jeg bruger et dertilegnet WOL program. Hvis jeg
derimod lukker PC'en helt ned, så kan jeg sagtens vække den igen via WOL
programmet.

Under netkort indstillinger er der sat flueben i 'Tillad, at computeren
slukker denne enhed for at spare strøm' og 'Tillad, at denne enhed vækker
computeren'.

Hvad kan der være galt, hvorfor vil den ikke vækkes via netværks aktivitet?

Mvh., Brian Luckow-Nielsen

Fra : Preben

Dato : 24-02-10 18:24

Den 24.02.2010 kl. 17:46 skrev Brian Luckow <brian@luckow-nielsen.dk>:

> [...]
> computeren'.
>
> Hvad kan der være galt, hvorfor vil den ikke vækkes via netværks

Er det ikke noget, der skal stilles i BIOS?

--
mvh/Preben

Fra : Brian Luckow

Dato : 24-02-10 21:14

"Preben" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
news.u8m6loqoqz68nt@preben-pc.flatrate.dk...

> Er det ikke noget, der skal stilles i BIOS?

Der er 'Wake-Up by OnChip LAN' sat til enabled. Jeg kan ikke lige se der
skulle være andet i BIOS'en som skulle kunne være skyld i problemet.

--
Mvh., Brian Luckow-Nielsen