MS Windows
briani 27239
Hukommelse
Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 11:57

I systemoplysninger får jeg følgende oplysninger:

Installeret fysisk hukommelse 1GB
Fysisk hukommelse i alt 3 GB
Tilgængelig fysisk hukommelse 335 MB

Betyder det at systemet bruger 665 MB og der så er 335 MB tilbage til
afvikling af programmer etc.

P.t. er pc'en længe opstart, om at starte programmer (Internet Explorer),
faktisk så længe at vi overvejer at skrotte skidtet.
Vil det hjælpe at smide 1 GB ram mere i? Det er en Asus X51L

--
mvh kajo

Fra : Ole C

Dato : 22-02-10 13:01

kajo skrev blandt andet:

> [...]
> Explorer), faktisk så længe at vi overvejer at skrotte skidtet.
> Vil det hjælpe at smide 1 GB ram mere i? Det er en Asus X51L

Hvilket styresystem?

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 13:04

"Ole C" skrev i meddelelsen news:4b827212$0$272$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvilket styresystem?

Vista Basic

--
mvh kajo

Fra : Ole C

Dato : 22-02-10 14:52

kajo skrev blandt andet:

> Vista Basic

Så er 1 Gb nok også i underkanten, så det vil være en god idé at sætte mere
i.

Men jeg forstår, at computeren er blevet langsommere hen ad vejen (?) - og
det kunne jo tyde på at noget "æder" dens kræfter.
Så dels bør du scanne med for eksempel SuperAntispyware -
www.superantispyware.com - dels se efter om der er blevet installeret
pogrammer, som absolut synes de skal køre "i baggrunden" - og dermed tærer
på de knappe ressourcer
Det ses ofte ved at programmerne lægger et ikon i området nede ved uret - og
kan som regel frakobles uden at det har nogen synderlig effekt på programmet
det drejer sig om, bortset fra at det måske er et sekund længere om at
starte.....

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 15:06

"Ole C" skrev i meddelelsen news:4b828be7$0$278$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> og kan som regel frakobles uden at det har nogen synderlig effekt på
> programmet det drejer sig om, bortset fra at det måske er et sekund

Jeg satser på at noget mere ram vil gøre underværker, der burde ikke være
noget skidt ellers snavs, da jeg netop har genstartet med
fabriksindstillinger.

--
mvh kajo

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-02-10 15:09

kajo skrev:

>der burde ikke være noget skidt ellers snavs, da jeg netop har genstartet
>med fabriksindstillinger.

Det er ellers ved fabriksindstillingerne jeg oplever mest snavs

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk