MS Windows
briani 27239
Ingen mus og tastatur
Fra : Thoeger

Dato : 21-02-10 16:56

Emnet lyder godt nok som et harwareproblem, men jeg er bange for at det ikke
lige er så enkelt. Baggrunden er at jeg forsøger at hjælpe med at få en
computer op at køre der har været gået fuldstændig i sort. Kuren viste sig
at være et nyt grafikkort hvilket jo var nemt nok, men det var da jeg lavede
en fuldstændig recovery (efter ønske fra ejeren) at det gik galt.

Computeren, der er en Fujitsu/Siemens har en recoverypartition på
harddisken. Alle de indledende øvelser gik fint med brug af både mus og
tastatur, men efter at computeren har gennemført gendannelsen og er startet
op, er der hverken kontakt til tastatur eller mus. Det er lidt svært at
konfigurere styresystemet når det ikke kan tage mod input.

Der er kun USB porte på bundkortet, så jeg kan ikke engang prøve med mit
gamle gennemprøvede PS2 udstyr.

Hvordan få jeg kontakt til dyret igen? (Jeg véd ikke om maskinen er leveret
med recoveryCD'er, men i så fald kan han ikke finde dem).

Og, åh ja, det er Windows Vista der er tale om.
Thoeger

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-02-10 17:48

"Thoeger" <ttoet@hotmail.invalid> wrote in message
> [...]
> startet op, er der hverken kontakt til tastatur eller mus. Det er lidt
> svært at konfigurere styresystemet når det ikke kan tage mod input.

Virker tastaturet inden opstart. (kan du gå i bios, vælge Vista Bootmenu med
F8 o.s.v) ?

Har du forsøgt at flytte rundt på kablerne (imens pc'en kører) ?

Har du forsøgt med andre mus/tastatur ?

Nedenstående virker ikke med Vista Home eller Home Premium.

Måske du kunne bruge Hirens BootCD til at slå Remote Desktop til via et
regedit tool

På den ligger der et værkøj der hedder Registry Editor PE 0.9c.
(Søg efter vejledning i brugen af programmet via google.)
(Huske at c: ikke er pc harddisken når man buter fra en CD)

hklm\system\currentcontrolset\control\terminal server\FdenyTSConnection skal
sættes til 0

Herefter kan du så fra en anden pc logge på den fejlramte, og lave lidt
fejlsøgning.

Men det virker altså kun med Vista Ultimate/Business, idet der ikke er
remote desktop service på home versionerne.

Bjarne K.

Fra : Henning

Dato : 21-02-10 18:31

>Der er kun USB porte på bundkortet, så jeg kan ikke engang prøve med mit
>gamle gennemprøvede PS2 udstyr.

Lad den stå tændt nogle minutter i indows, tag keyboard ud og sæt det
ind igen (stadig mens maskinen er tændt). Det plejer at hjælpe.

Fra : Thoeger

Dato : 28-02-10 15:16

"Thoeger" <ttoet@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> leveret med recoveryCD'er, men i så fald kan han ikke finde dem).
>
> Og, åh ja, det er Windows Vista der er tale om.

Som lovet kommer her lige en tilbagemelding.

Efter at have sat et nyt grafikkort i, prøvede jeg at starte maskinen, og
resultatet var det samme. Efter at have flyttet lidt rundt på USB stikket,
virkede både mus og tastatur.

Om det så er fordi jeg har byttet rundt på stikket, eller det er fordi
maskinen har fået tid til at finde mus og tastatur, er jeg så ikke blevet
klogere på .

Never mind. Skidtet virker, det er hovedsagen.

Tak for hjælpen.
Thoeger