MS Windows
briani 27239
Backup files og folders i en let arbejdsga~
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 21-02-10 10:15

Søger et program der på en simpel og let måde kan tage og kopiere fra
flere udvalgte mapper ( mappe 1 og til mappe 2)

og ved en anden funktion kan kopiere tilbage fra mappe 2 og til mappe 1

Ønsker at gemme vigtige filer 2 steder, så jeg ikke mister dem, hvis nu
min maskine skulle gå ned. Det optimale vil være at det både kan foregå
på folders og på enkelte filer...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-02-10 10:28

Steen Mikkelsen skrev:

>Søger et program der på en simpel og let måde kan tage og kopiere fra
>flere udvalgte mapper ( mappe 1 og til mappe 2)

xcopy

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 21-02-10 11:44

Ivan V. Klattrup skrev:

> xcopy

Det jeg søger er ikke en masse opsæt i en dospromt jeg skal indtaste
hver gang jeg vil kopiere fra A > B og fra B < A - men et stykke
software der kan klare opgaven - I tidernes morgen lave PPSoft et lille
program der kunne, den det findes ikke mere..

Fra : Per

Dato : 21-02-10 12:35

Steen Mikkelsen wrote:

> [...]
> software der kan klare opgaven - I tidernes morgen lave PPSoft et
> lille program der kunne, den det findes ikke mere..

Hej Steen !

Nu har jeg ikke selv erfaring med Rejsetasken i Windows, men jeg har på
fornemmelsen, at den kan lige det du søger.

mvh. Per

Fra : emjeppesen

Dato : 21-02-10 12:39

Steen Mikkelsen skrev:

> [...]
>software der kan klare opgaven - I tidernes morgen lave PPSoft et lille
>program der kunne, den det findes ikke mere..

Hvor svært kan det være at oprette en *.bat-fil, så, du bare skal
klikke på, når du ønsker at kopiere?

Skriv de relevante mappenavne ind i notebook og gem som en
bat-fil.

eks.:

XCOPY/S/M C:\Mappe D:\Mappe2

Fra : Rado

Dato : 21-02-10 13:23

http://secondcopy.com

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 13:33

Steen Mikkelsen wrote:
> [...]
> nu min maskine skulle gå ned. Det optimale vil være at det både kan
> foregå på folders og på enkelte filer...

Stones Kopikontrol.......såre simpelt og dansk

Fra : emjeppesen

Dato : 21-02-10 18:28

<Just> skrev:

>Stones Kopikontrol.......såre simpelt og dansk
og særdeles let at abnvende,
Jeg gætter på. at det er præcis den, som spørgeren tidligere har
anvendt.

Hilsen emj

Fra : Max

Dato : 21-02-10 18:32

Hej Just

> Stones Kopikontrol.......såre simpelt og dansk

Har erfaring for at den ikke fungere godt via et
NAS drev.

--
Mvh Max

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 21-02-10 16:41

<sfm@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Ønsker at gemme vigtige filer 2 steder, så jeg ikke mister dem, hvis nu
>min maskine skulle gå ned. Det optimale vil være at det både kan foregå

Måske kan du bruge SyncToy 2.1 - se her:

http://kortlink.dk/microsoft/5vhu

Vh Gert