MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
klone c-drev men ikke d-drevet
Fra : steen

Dato : 19-02-10 13:14

Hej,

jeg har lige købt en ny harddisk, som jeg kun vil have Windows Vista
på.

Er der nogen der kan hjælpe med et program, som kan nøjes med at
kopiere c-drevet, så jeg kan boote fra den nye harddisk?

Jeg har kun kunnet finde programmer, som kloner hele harddisken.

Håber i kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Fra : Henning

Dato : 19-02-10 21:27

On Fri, 19 Feb 2010 12:14:21 -0800 (PST), steen <steengod@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>kopiere c-drevet, så jeg kan boote fra den nye harddisk?
>
>Jeg har kun kunnet finde programmer, som kloner hele harddisken.

Hvad er problemet med at klone hele disken og efterfølgende slette
D-drevet fra diskmanageren?

Fra : steen

Dato : 19-02-10 13:47

On 19 Feb., 21:26, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Hvad er problemet med at klone hele disken og efterf lgende slette
> D-drevet fra diskmanageren?

Jeg har købt en ssd disk, som er mindre end den gamle harddisk.

Hilsen

Steen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-02-10 23:25

"steen" <steengod@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det havde været rart, hvis du skrev, hvilke programmer du have prøvet.
Men f.eks. ghost kan kopiere partitioner - og mig bekendt kan de fleste af
den slags programmer det.

Kurt

Fra : Ole C

Dato : 19-02-10 23:30

steen skrev blandt andet:

> [...]
> kopiere c-drevet, så jeg kan boote fra den nye harddisk?
>
> Jeg har kun kunnet finde programmer, som kloner hele harddisken.

Det er der ellers mange der kan, men hvis det er et gratis program du leder
efter, så skulle Partition Master kunne klare opgaven:
http://www.partition-tool.com/ - eller Disk Copy fra samme firma:
http://www.easeus.com/disk-copy/

--
vh
Ole C

Fra : steen

Dato : 19-02-10 15:58

On 19 Feb., 23:30, "Ole C" <m...@FJERNolec.dk> wrote:

> Det er der ellers mange der kan, men hvis det er et gratis program du leder
> [...]

Jeg har forsøgt med disse programmer

Paragon drive copy
Acronis true image
Casper 6.0

Acronis true image fulgte med harddisken

Fra : Ole C

Dato : 20-02-10 01:18

steen skrev blandt andet:

> Jeg har forsøgt med disse programmer
>
> Paragon drive copy
> Acronis true image
> Casper 6.0
>
> Acronis true image fulgte med harddisken

- og Acronis kan da godt håndtere partitioner.
Mon ikke der er tale om en betjeningsfejl...?

--
vh
Ole C

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-02-10 01:30

> [...]

Acronis true image
Casper 6.0

Acronis true image fulgte med harddisken

Du gør det så nok ikke rigtigt.
Paragon drive copy skulle kunne det:
http://www.paragon-software.com/home/dc-personal/?__utma=1.2147479520.1266624897.1266624897.1266624897.1&__utmb=1.1.10.1266624897&__utmc=1&__utmx=-&__utmz=1.1266624897.1.1.utmcsr=google%7cutmccn=(organic)%7cutmcmd=organic%7cutmctr=paragon%2520drive%2520copy&__utmv=-&__utmk=185323177

Acronis true image kan også
http://de1.download.acronis.com/sl/Slvj0tW8UhMoRTlNOgJbZIQMPUj3LD1hmO(KKidwrQI/p/pdf/TrueImage2010_UserGuide.en_eu.pdf
Læs fra side 40 og fremad.

Casper 6.0 er vist kun til at klone hele diske.

Det her gratis program skulle også kunne
http://www.partition-tool.com/landing/epm-home.htm?gclid=CJadtLTS_58CFQg63godFl9okg

Kurt

Fra : Rado

Dato : 20-02-10 07:36

wrote:

>Er der nogen der kan hjælpe med et program, som kan nøjes med at
>kopiere c-drevet, så jeg kan boote fra den nye harddisk?
>
>Jeg har kun kunnet finde programmer, som kloner hele harddisken.

Den her kan:

http://www.terabyteunlimited.com/image-for-dos.htm

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...