MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Slet Win98
Fra : Bent E.

Dato : 19-02-10 15:20

NG:
Jeg har Win98 + WinXP (dobb.boot).
Jeg vil gerne af med Win98; og mener at have læst/hørt
at man blot kan slette mapperne Windows og Programmer.
Er der noget om snakken, og er det "farligt".?

Vh Bent E.

--
Ved mail, erstat invalid med dk

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Bent E.

Dato : 20-02-10 10:53

Bent E. wrote:
> [...]
> at man blot kan slette mapperne Windows og Programmer.
> Er der noget om snakken, og er det "farligt".?

Problemet er løst

Bent E.

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-02-10 03:15

On 20 Feb., 10:52, "Bent E." <el...@dsa-net.invalid> wrote:

> Problemet er løst
off topic - vi skriver for værdien af de søgbare arkiver.
Derfor er det mest fyldestgørende at skrive hvordan noget løses - det
er 'besværet' med formulere sig forståeligt, retvisende og detaljeret
- i emne som indhold, der er prisen for at nogen i sidste ende gider
have besværet med at svare på spørgsmål.

Fra : Bent E.

Dato : 20-02-10 13:05

Benny Andersen wrote:

> off topic - vi skriver for værdien af de søgbare arkiver.
> Derfor er det mest fyldestgørende at skrive hvordan noget løses - det
> er 'besværet' med formulere sig forståeligt, retvisende og detaljeret,

samt koncist og utvetydigt

> - i emne som indhold, der er prisen for at nogen i sidste ende gider
> have besværet med at svare på spørgsmål.

Ja, det er da rigtigt.
Forklaringen har du netop givet, og tak for det!

Mvh Bent E.

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-02-10 02:58

Intet er farligt, hvis man blot tester på en måde der gør at man kan
vende tilbage til udgangspunktet.
1. muliggør bootning på externt medie, der er tåleligt at arbejde med
filer i.
2. fix bootmenuen så kun xp booter op
3. slet mapper der kun vedrører w98 system og programmer
4. evt test sletning af w98 ting i roden, ved at rename dem og kør xp
i en periode for at sikre at der ikke er fjernet noget xp stuf
5. evt slet gamle renamed w98 stuff

Fra : Bent E.

Dato : 20-02-10 13:00

Benny Andersen wrote:
> Intet er farligt, hvis man blot tester på en måde der gør at man kan
> vende tilbage til udgangspunktet.

Nu er computerteknik jo ret kompliceret, og ikke alle er lige dygtige;
så derfor vil en advarsel i tide som regel være velkommen.

> [...]
> 4. evt test sletning af w98 ting i roden, ved at rename dem og kør xp
> i en periode for at sikre at der ikke er fjernet noget xp stuf

Tak for det, det var omtrent sådan jeg gjorde, og med succes.

Mvh Bent E.