MS Windows
briani 27239
Problemer i XP vedr. proceslinien?
Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-10 09:28

Ved siden af uret plejer de programmer der startes med windows at kunne ses.
Det kan jeg ikke mere, der er intet ud over uret. Hvis jeg går ind i
egenskaber for proceslinien og tilpas beskeder, er de programmer jeg plejer
at have fremme ved uret vist som en almindelig mappe??
Hva pokker er der sket, det plejer at være et ikon for programmerne man kan
se og ikke mapper.

Henning Lund

Fra : emjeppesen

Dato : 19-02-10 09:56

Henning Lund skrev:

>Hvis jeg går ind i
>egenskaber for proceslinien og tilpas beskeder

Så er du gået forkert
Højreklij henne ved uret og vælg egenskaber der i stedet for.

Hilsen emj

Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-10 10:02

emjeppesen wrote:

> Så er du gået forkert
> Højreklij henne ved uret og vælg egenskaber der i stedet for.
>
> Hilsen emj

Jeg tror du misforstår, højreklik ved uret eller andet sted får egenskaber
for proceslinie samt menuen start fram, så klikker jeg på tilpas under
meddelelsesområde, og det er der de programmer som plejer at være fremme ved
uret ligger som mapper og ikke programikoner hvor man kan vælge vis, skjul
osv.

Henning Lund

Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-10 10:07

Her ses mapperne for at undgå misforståelser
http://peecee.dk/upload/view/226378

Henning Lund

Fra : emjeppesen

Dato : 19-02-10 10:17

Henning Lund skrev:

>Jeg tror du misforstår, højreklik ved uret eller andet sted får egenskaber

Undskyld, jeg sidder med en win7 og det var det, jeg svarede udfra.

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 19-02-10 10:12

Henning Lund skrev blandt andet:

> [...]
> programmer jeg plejer at have fremme ved uret vist som en almindelig
> mappe?? Hva pokker er der sket, det plejer at være et ikon for

Prøv om ikke denne opskrift afhjælper problemet:

Delete the IconStreams and PastIconsStream values from the following
registry key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TrayNotify

Open Task Manager, click the Processes tab, click Explorer.exe, and then
click End Process.
In Task Manager, click File, click New Task, type explorer, and then click
OK.

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-10 10:32

Ole C wrote:
> [...]
> then click End Process.
> In Task Manager, click File, click New Task, type explorer, and then

Se det hjalp, og dog, da jeg lavede ændringerne kom de frem alle sammen ved
uret, men efter en genstart, ser det således ud
http://peecee.dk/upload/view/226382 det lille brev der ensomt står ved
uret, er OE Quotefix der kom fra da jeg åbnede Outlook Express efter
genstart, de andre er bare væk.
Henning Lund

Fra : Rado

Dato : 19-02-10 11:56

On Fri, 19 Feb 2010 10:11:54 +0100, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> [...]
>click End Process.
>In Task Manager, click File, click New Task, type explorer, and then click

Tak for den, den fixede også nogle lignende problemer jeg havde,

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-10 12:29

Rado wrote:

> Tak for den, den fixede også nogle lignende problemer jeg
> havde,

Hmm jeg har fundet fejlen, det er det nye virusprogram fra
microsoft, da jeg afinstallerede det, kom alle ikonerne tilbage,
det var i lige godt s.....

Henning Lund
www.tjae.dk

Fra : Rado

Dato : 19-02-10 13:08

On Fri, 19 Feb 2010 12:29:27 +0100, "Henning Lund"
<hlFJERNDETTE@vestvejr.dk> wrote:

>Hmm jeg har fundet fejlen, det er det nye virusprogram fra
>microsoft, da jeg afinstallerede det, kom alle ikonerne tilbage,
>det var i lige godt s.....

Den har jeg nu ikke haft installeret.

Jeg havde heller ikke problemer med mapper i trayet, det var derimod i
dialogboksen hvor man konfigurerer ikonerne at mange af dem var
erstattet med mapper, plus at der var byttet rundt på navnene på nogle
af ikonerne. Men alt det blev fixet ved at slette de her par entries i
registry,

Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-10 13:44

Rado wrote:

> [...]
> erstattet med mapper, plus at der var byttet rundt på navnene på nogle
> af ikonerne. Men alt det blev fixet ved at slette de her par entries i

Tjae sært er det fordi efter jeg smed security essential væk som var det
eneste program jeg havde installeret længe, så gik alt i sig selv igen. Nu
kan jeg bare ikke hente programmet igen, da siden hvor man henter den danske
version åbenbart er nede. Jeg ville prøve at smide programmet på maskinen
igen for at se om det samme skete.

Henning Lund

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-02-10 14:27

"Henning Lund" <>
> Tjae sært er det fordi efter jeg smed security essential væk som var
> det eneste program jeg havde installeret længe, så gik alt i sig selv
> igen.

Spøjst - jeg kører også med XP og antivirus'en fra MS - og jeg har ikke
oplevet problemer.

Så prøve at lægge den på igen, når du kan få fat på den igen.

Jan

Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-10 16:37

Jan Vestergaard wrote:

> Så prøve at lægge den på igen, når du kan få fat på den igen.
>
> Jan
Det har jeg lige gjort, og nu er den gal igen, alle ikoner er væk ved uret.

Henning Lund

Fra : Henning Lund

Dato : 19-02-10 16:43

Henning Lund wrote:

> Det har jeg lige gjort, og nu er den gal igen, alle ikoner er væk ved
> uret.

Og endnu en afinstallering og ikonerne er på plads. Hmmm der er vist noget
Bill har fået i den gale hald.

Henning Lund

Fra : emjeppesen

Dato : 19-02-10 10:19

Henning Lund skrev:

>Hva pokker er der sket, det plejer at være et ikon for programmerne man kan
>se og ikke mapper.

Prøv systemgendannelse fra før problemet opstod.

Hilsen emj