MS Windows
briani 27239
easy transfer fra Microsoft
Fra : Dan Andersen

Dato : 16-02-10 21:26

Case:
En windows PC med win2000 og Outlook Express samt billeder og dokumenter er
inficeret med worm.win32 netsky
desværre er det ikke muligt at tilgå hverken en command prompt eller
regedit.

Kan window easy transfer bruges til at sikre vigtige data.
Min idee var at tage HD ud _ sætte den i en dock og ved hjælp af easy
transfer sikre data?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-02-10 21:42

On Tue, 16 Feb 2010 21:26:06 +0100, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

> [...]
>
>Kan window easy transfer bruges til at sikre vigtige data.
>Min idee var at tage HD ud _ sætte den i en dock og ved hjælp af easy
Hvorfor så ikke bare virusrense den i docken ?

Med de rigtige værktøjer kan registreringsdatabasen også tilgåes
offline.

/Hans

Fra : Dan Andersen

Dato : 17-02-10 07:48

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor så ikke bare virusrense den i docken ?
>
> Med de rigtige værktøjer kan registreringsdatabasen også tilgåes
> offline.
>
> /Hans

tnx.. hvad er så de rigtige værktøjer i dette tilfælde?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-02-10 11:32

On Wed, 17 Feb 2010 07:47:35 +0100, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

>tnx.. hvad er så de rigtige værktøjer i dette tilfælde?

Regedit.exe
Vælg HKEY_USERS eller HKEY_LOCAL_MACHINE alt efter hvad der er mest
relevant for det du skal lave.

Vælg Filer, vælg Indlæs Hive

Vælg den rette lokation hvor dine offline reg. ligger eks.
\Windows\System32\Config\

Vælg en relevant fil, og derefter skulle det være lige ud af
landevejen, hvis man ellers ved hvad man søger efter.

Husk at fjerne hiven igen, så du får den lukket rigtigt.

De smarte lave en back inden de roder i dette.

/Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-02-10 23:03

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan window easy transfer bruges til at sikre vigtige data.
> Min idee var at tage HD ud _ sætte den i en dock og ved hjælp af easy

Jeg kender ikke nævnte program, men hvis man laver en win ultimate boot cd,
kan du boote direkte på computeren uden at den inficerede disk berøres.
Herefter kan man via ultimate tilgå disken "udefra" og kopiere det ønskede
ud og meget mere. Der ligger en masse programmer på ultimate, som måske også
kan være til hjælp.
Jeg ved ikke, hvorledes den kan tilgår et win 2000 system, men så sent som i
dag, har jeg via dette geniale værktøj, været inde på en pc, som ikke kunne
boote, og der fik jeg systemgendannet den via et af programmerne på
ultimate.
http://www.ubcd4win.com/
Der findes også en dos version.

Kurt

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 17-02-10 11:03

Dan Andersen forklarede den 16-02-2010:
> [...]
>
> Kan window easy transfer bruges til at sikre vigtige data.
> Min idee var at tage HD ud _ sætte den i en dock og ved hjælp af easy

Du behøver ikke at gøre det mere besværligt end det er:
tag disken ud, sæt den i en anden PC, og pluk de data ud du har brug
for via stifinder. Har du antivirus på værten er det ikke noget
problem.
Jørgen