MS Windows
briani 27239
Hvordan formateres Windows7?
Fra : Kbh.

Dato : 14-02-10 00:02

Lige fået en ny pc med win7, men den er fyldt op med utrolig mange
unødige programmer.
Har tidligere haft XP og formaterede og rensede pc 2-3 om året, da min
børnebørn trak meget skidt ned.
Så jeg vil gerne selv bestemme, hvad maskinen skal indeholde af
programmer.
På forhånd tak.

Fra : J

Dato : 14-02-10 09:37

"Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan ikke formatere Windows 7.

Fra : Per H

Dato : 14-02-10 12:48

On Sun, 14 Feb 2010 09:37:10 +0100, "J" <j@nospam.xy> wrote:

> [...]
>børnebørn trak meget skidt ned.
>Så jeg vil gerne selv bestemme, hvad maskinen skal indeholde af

hvorfor egentlig ikke?

per

Fra : Preben

Dato : 14-02-10 13:01

Den 14.02.2010 kl. 12:48 skrev Per H <tramanden@gmail.com>:

> hvorfor egentlig ikke?

Du kan formatere en harddisk, ikke et styresystem.

--
mvh/Preben

Fra : Per H

Dato : 15-02-10 00:02

On Sun, 14 Feb 2010 13:01:15 +0100, Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>
wrote:

>Du kan formatere en harddisk, ikke et styresystem.
du mister vel styresystemet når du formaterer?

med mindre man skriver format c;/s hvis jeg lige husker rigtigt.

per

Fra : Stampe

Dato : 15-02-10 06:45

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> du mister vel styresystemet når du formaterer?
>
> med mindre man skriver format c;/s hvis jeg lige husker rigtigt.
> --
Nu er du tilbage i de gamle DOS dage, men som der rigtig nok bliver sagt så
formattere man en HD og ikke et styresystem.
Men trådstarteren har ikke rigtig uddybet han spørgsmå endnu..

Mvh
Allan

Fra : J

Dato : 15-02-10 07:16

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> du mister vel styresystemet når du formaterer?
>
> med mindre man skriver format c;/s hvis jeg lige husker rigtigt.
> --

Du husker ikke lige rigtigt.

Fra : Per H

Dato : 15-02-10 16:41

On Mon, 15 Feb 2010 07:15:31 +0100, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Du husker ikke lige rigtigt.

Det er ellers meget tæt på.

og systemet lå på sektor 0
Og når man formaterer HDD så fjerner man jo systemet.

Og ja vi er tilbage til dostiden:-=?)

per

Fra : Stampe

Dato : 14-02-10 09:57

"Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> børnebørn trak meget skidt ned.
> Så jeg vil gerne selv bestemme, hvad maskinen skal indeholde af

Du sætter din Windows 7 DVD i drevet og booter på den. Så sletter du din
gamle installation og ligger en frisk på.
Dit problem er jo nok du ikke har den DVD da din PC sikker er
Pre-installleret med Win7 ikke?

Mvh
Allan

Fra : Kbh.

Dato : 14-02-10 23:51

On 14 Feb., 09:57, "Stampe" <a...@ask-serviceSLET.dk> wrote:

> [...]
> gamle installation og ligger en frisk p .
> Dit problem er jo nok du ikke har den DVD da din PC sikker er

Tak for svaret.
Det er selvfølgelig harddisken, som skal formateres, hvorefter
systemet genistalleres.
Jeg havde ingen anelse om, at det kunne gøres på samme måde, som med
XP.
Tryk på ctrl+alt+delete, så ind i bios, ændre bootindstillingen.
Der medfølger skive til maskinen.
Så formateringen sker i løbet af få dage, så alle unødvendige ting og
sager kan blive fjernet.
Endnu en gang tak for vejledningen.

V.h.
Thomas

Fra : J

Dato : 15-02-10 08:29

> [...]

Der medfølger skive til maskinen.
Så formateringen sker i løbet af få dage, så alle unødvendige ting og

Kan du lige forklare denne:
"Tryk på ctrl+alt+delete, så ind i bios, ændre bootindstillingen."

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 15-02-10 09:25

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> [...]
> Thomas
>
> Kan du lige forklare denne:
> "Tryk på ctrl+alt+delete, så ind i bios, ændre bootindstillingen."

hej

sætte cd/dvd til første boot enhed.
mvh
poul

Fra : J

Dato : 15-02-10 09:33

"poul.b.hansen." <snubby@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> hej
>
> sætte cd/dvd til første boot enhed.
> mvh
> poul

Hvor kommer ctrl+alt+delete ind i billedet?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 15-02-10 10:32

J skrev:

> Hvor kommer ctrl+alt+delete ind i billedet?

Ja, den eneste måde jeg kender for at komme i BIOS er at man lige efter
at have tændt for computeren trykker på en F-tast (forskelligt fra
computer til computer) en milliard gange, indtil man rammer det rigtige
splitsekund.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : J

Dato : 15-02-10 11:02

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> have tændt for computeren trykker på en F-tast (forskelligt fra computer
> til computer) en milliard gange, indtil man rammer det rigtige

Netop. Svareren lød (troede han) klog.

Fra : Benny Nissen

Dato : 15-02-10 21:00

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]
> at have tændt for computeren trykker på en F-tast (forskelligt fra
> computer til computer) en milliard gange, indtil man rammer det rigtige

Så kender du ikke ret mange computere

Rigtigt mange bios'er bruger nemlig DELETE til at komme til setup/bios