MS Windows
briani 27239
Win 7 brænderproblem
Fra : EFN

Dato : 13-02-10 21:39

Hej NG

Jeg har et brænderproblem i Win7 64 bit - brændingen går fint indtil skiven
skal afsluttes så kommer den op med en fejl og vil ikke afslutte skiven.
Det er samme resultat med den indbyggede Windows brænder program. Jeg bruger
Nero 9. Under XP og Vista er der ingen problemer. Har ikke prøvet andre
brænder programmer.

Har prøvet at opdatere firmwaren, men der får jeg en Error lydende følgende:
Get Drive Modelname error.

Brænderen er en ASUS DRW-1814BLT

Håber nogen kan hjælpe...

Mvh. EFN

Fra : Morten

Dato : 14-02-10 13:00

EFN skrev:

> [...]
> Har ikke prøvet andre brænder programmer.
>
> Har prøvet at opdatere firmwaren, men der får jeg en Error lydende

Første hit på Google søgt med din fejlmelding:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20070724195926453&board_id=2&model=DRW-1814BLT&page=1&SLanguage=en-us

Mvh.
Morten

Fra : EFN

Dato : 14-02-10 19:47

> Første hit på Google søgt med din fejlmelding:
> http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20070724195926453&board_id=2&model=DRW-1814BLT&page=1&SLanguage=en-us

Ovenstående kunne jeg ikke få til at fungere, men jeg bootede på en anden
partition med Win XP på harddisken, så gik flashningen uden problemer, så
det må være en Win 7 ting.

Før fik jeg en fejlmelding når skiven skulle afsluttes. Nu står den bare og
kører og vil stadig ikke afslutte skiven. Jeg mistede tålmodigheden efter 15
min og annullerede.

Kan problemet måske ligge i bios el. en driver til bundkortet? Bundkortet er
en ASUS P5B-E Plus

Mvh NFE

Fra : Morten

Dato : 15-02-10 12:40

EFN skrev:
> [...]
> efter 15 min og annullerede.
>
> Kan problemet måske ligge i bios el. en driver til bundkortet?

Hm, godt spørgsmål. Har du tjekket producenten for en opdatering?
http://asus.com/product.aspx?P_ID=vh26TDbmym1cfFi7
Pas godt på, når du flasher BIOS - går det galt, kan det gå *rigtig*
galt, så følg opskriften grundigt (og tag backup inden du starter

Når du både har problemet i Nero og i Windows' eget brænderprogram,
kunne en bios/driveropdatering måske nok være løsningen - men jeg aner
det ikke.

Alternativt kunne du pille drevet ud og sætte det i en vens pc for at
se, om det skulle virke dér - om ikke andet for at tjekke, at det ikke
er drevet, der har en fejl.

Hvis det ikke hjælper, vil jeg nok anbefale dig at spørge i Asus'
VIP-forum (jf. tidligere link) - dér sidder de rigtige nørder til dit
spørgsmål nok

Held og lykke med opgaven

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 15-02-10 16:09

Morten skrev:

> Hvis det ikke hjælper, vil jeg nok anbefale dig at spørge i Asus'
> VIP-forum (jf. tidligere link) - dér sidder de rigtige nørder til dit
> spørgsmål nok

Jeg glemte rent i farten, at du jo også kan spørge i
news:dk.edb.hardware.drev eller news:dk.edb.hardware.drev.dvd

Mvh.
Morten

Fra : EFN

Dato : 15-02-10 18:32

> Jeg glemte rent i farten, at du jo også kan spørge i
> news:dk.edb.hardware.drev eller news:dk.edb.hardware.drev.dvd

Har fået det til at fungere, men jeg ved ikke helt hvad årsagen var. Jeg
opdaterede bios og nogle drivere til bundkortet, derefter fungrede det.

Tak for hjælpen.

Mvh. EFN